Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Hvilke interiørregler kjenner du og bruker du? Noen er sikkert idiotiske også, men hvilke regler gjelder? Hva skiller de som har skjønt det fra de som ikke har skjønt det? Dere som syntes at man ikke skal følge noen regler i det hele tatt og at det er teit, dere trenger ikke å svare. De interiørreglene jeg kan er: *Putene skal fluffes opp for deretter å gi et karateslag på toppen, slik at det blir to tupper i endene. *Alltid ha avskårne blomster på bordet *Sebraskinnet skal stilles på skrå når det er i gangen *Toalettpapiret skal henge med papiret utover og ikke inn mot veggen *Stearinlys som er til pynt skal allikevel tennes og brenne litt, for da ser det ut som de er i bruk. *Ha like potter i vinduene i samme rom for å unngå et rotete uttrykk. *Alltid ha nok servietter og ikke tørkerull på bordet, selv om man spiser ex reker og hver person bruker 10 servietter hver. Anonymous poster hash: 4b0d4...3da
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Hvilke interiørregler kjenner du og bruker du? Noen er sikkert idiotiske også, men hvilke regler gjelder? Hva skiller de som har skjønt det fra de som ikke har skjønt det? Dere som syntes at man ikke skal følge noen regler i det hele tatt og at det er teit, dere trenger ikke å svare. De interiørreglene jeg kan er: *Putene skal fluffes opp for deretter å gi et karateslag på toppen, slik at det blir to tupper i endene. *Alltid ha avskårne blomster på bordet *Sebraskinnet skal stilles på skrå når det er i gangen *Toalettpapiret skal henge med papiret utover og ikke inn mot veggen *Stearinlys som er til pynt skal allikevel tennes og brenne litt, for da ser det ut som de er i bruk. *Ha like potter i vinduene i samme rom for å unngå et rotete uttrykk. *Alltid ha nok servietter og ikke tørkerull på bordet, selv om man spiser ex reker og hver person bruker 10 servietter hver. Anonymous poster hash: 4b0d4...3da Det der er ikke interiørregler, det er regler for hvordan få en plettfri fasade. Reglene her er temlig annerledes. Gardinene på stua skal kunne dras helt for for å hindre gjennskinn på TV Ting bør være det de gir seg ut for å være Gulvtepper skal ikke være større enn at de kan bæres ut for banking og vask. Ikke alt for mange stilarter i samme rom Ikke alle møbler fra samme møbelserie. Anonymous poster hash: 6f640...31a
Gjest Antarctica Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Har ikke så mange. Levende lys, sølvtøy og servietter til alle middagsmåltider. Men det er vel mer en kotymeregel. Alt som kan henge på en vegg (sånn at det ikke slenger på gulvet) skal henge. Alle ting skal bo på et bestemt rom.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Hvilke interiørregler kjenner du og bruker du? Noen er sikkert idiotiske også, men hvilke regler gjelder? Hva skiller de som har skjønt det fra de som ikke har skjønt det? Dere som syntes at man ikke skal følge noen regler i det hele tatt og at det er teit, dere trenger ikke å svare. De interiørreglene jeg kan er: *Putene skal fluffes opp for deretter å gi et karateslag på toppen, slik at det blir to tupper i endene. *Alltid ha avskårne blomster på bordet *Sebraskinnet skal stilles på skrå når det er i gangen *Toalettpapiret skal henge med papiret utover og ikke inn mot veggen *Stearinlys som er til pynt skal allikevel tennes og brenne litt, for da ser det ut som de er i bruk. *Ha like potter i vinduene i samme rom for å unngå et rotete uttrykk. *Alltid ha nok servietter og ikke tørkerull på bordet, selv om man spiser ex reker og hver person bruker 10 servietter hver. Anonymous poster hash: 4b0d4...3da Det der er ikke interiørregler, det er regler for hvordan få en plettfri fasade. Reglene her er temlig annerledes. Gardinene på stua skal kunne dras helt for for å hindre gjennskinn på TV Ting bør være det de gir seg ut for å være Gulvtepper skal ikke være større enn at de kan bæres ut for banking og vask. Ikke alt for mange stilarter i samme rom Ikke alle møbler fra samme møbelserie. Anonymous poster hash: 6f640...31a Ja det var en plettfri fasade look jeg var ute etter ☺. Det praktiske er også viktig, men her var jeg på utkikk etter det stilige ja for å få et flott hjem. Samme er det jo med klær. Det er lov å kle seg fjongt i høye heler selv om det ikke er så praktisk da. En praktisk look er også ok. HI Anonymous poster hash: 4b0d4...3da
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Hold deg til en bestemt fargepalett. Unngå å bruke for mange ulike materialer i huset. Anonymous poster hash: 51513...82c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Nå lurer jeg virkelig på om DIB damer ikke har sans for stil hjemme siden så få svarer?! HI Anonymous poster hash: 4b0d4...3da
Pigalopp:-) Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Min regel er: -Det fins ingen regler for egen smak! Lek, prøv deg fram, og trives i ditt eget hjem, og ikke la andre fortelle deg at noe ikke er "passende"! :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Aldri, aldri sett to like ting på hver side av en annen ting. Type en lysestake på hvor side av en blomst. Sett lysestskene sammen og blomsten ved siden av. Hater symmetri.. Anonymous poster hash: b19c7...77a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Hakke tid til sånt, småbarns mor og høy stilling, muligens når barna er blitt store...... Anonymous poster hash: bb4e8...525
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Kom på 1 regel til: Bruk 2 eller iddetall. Ex ha 2, 3, 5 eller 7 telys sammen. Anonymous poster hash: 4b0d4...3da
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Min beste regel er -prøv å få rydda av middagsbordet før neste dags middag. Anonymous poster hash: 5a754...5da
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Unngå å legg parketten i taket. Vår hovedregel nr 1 Anonymous poster hash: 0f0a4...56c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Vær tro mot din egen stil Anonymous poster hash: 7c5d3...252
Pigalopp:-) Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Unngå å legg parketten i taket. Vår hovedregel nr 1 Anonymous poster hash: 0f0a4...56c Akkurat det kan faktisk være ganske kult! :-) Regler er så begrensende....
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 Nå lurer jeg virkelig på om DIB damer ikke har sans for stil hjemme siden så få svarer?! HI Anonymous poster hash: 4b0d4...3da Vel... du la jo ganske strenge føringer i hovedinnlegget ditt, for hvem som "får lov" å svare, så da kan du ikke regne med veldig mange svar. Jeg, for eksempel, svarte ikke fordi jeg synes "interiørregler" er latterlig. Har mange meninger om interiør, men regler? None. Anonymous poster hash: 9afbc...7a2
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 Hos oss er det: mest mulig praktisk Ha rommene enkle og heller ett blikkfang Diy og gjenbruk (love it) Symmetri og system Putene i sofaen skal ristes opp og sette fint på plass (den som våger å karateslå min eputer får ett rett i retur!!) Anonymous poster hash: c0e43...ed3
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #17 Skrevet 22. mars 2014 Når man skal innrede så er det først og fremst veldig viktig å få det slik man selv liker det, men tips fra meg: Heller få STORE ting, enn mange små. Uansett om du har en liten hybel eller leilighet, et stort hus eller normalt – store ting får ting til å ser mer “voldsomt” ut, men det er jo så klart viktig å begrense seg slik at man ikke over lesser et rom eller hus også. Tenk gjerne naturen vår når du innreder- dersom du ser for deg for.eks en skog- de tyngste fargene er i bunn og det letter når man kommer oppover. Slik burde man tenke ved innreding av et hjem eller rom også, Start med de tyngste tingene først og deretter tilsett de nette tingene slik at du får ting til å gli over i hverandre fremfor å spise opp hverandre. Et hjem skal være slik man selv liker det, men jeg er sikker på at dersom man prøver seg litt frem kan man hente masse inspirasjon på de aller fleste plasser og likevel klare å se en rød tråd i det man setter sammen. Anonymous poster hash: ff797...c4c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #18 Skrevet 22. mars 2014 Egentlig er jeg glad for å høre at dere følger så få regler. De reglene jeg skrev kommer fra ei venninnes strenge 'interiørskole'. Jeg har følt meg helt uttafor siden jeg opplagt ikke har skjønt noe av slike regler. Jeg fikk bla vite at jeg ikke helt hadde fått det til hjemme hos meg, mens andre igjen vil gjerne bytte hus med oss og sier wow. Har følt meg helt dust som bare har brukt hjertet i stedet for alle reglene. Jeg missliker når min interiør-venninne kommer og saumfarer huset med sitt missbilligende haukeblikk. HI Anonymous poster hash: 4b0d4...3da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå