Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Eller tar dere det litt mer som det kommer? Bare lurer fordi jeg alltid føler det er "for lite tid" til alt jeg vil gjøre utenom det jeg må gjøre, som jobb, barnehagehenting, middag, husarbeid og stell av barn. Får sjelden tid til å sette meg ned med en bok, se en film, håndarbeid eller trening eller sosialt liv. Dagene går så fort! Jeg har aldri vært noe flink til å stille livet mitt etter klokka, og lurer på om det er løsningen med en fast timeplan hver dag? Eller er det slik det er å ha mer enn 1 barn? Anonymous poster hash: 8d019...2ba
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Tror nok fast timeplan kan være lurt, og selvom vi ikke har det skrevet ned blir det jo ofte sånn av seg selv når man har 3 unger og ymse aktiviteter...
Edelweis Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 ja, livet vårt går etter klokka. står opp kl 7, kjører barna i barnehagen og til skolen til kl 08.30. middag kl 15.30 stell og kveldsmat kl 19. så ting som må gjøres gjøres i mellom disse tidspunktene. Jeg synes det er ok egentlig. som i dag tenkte jeg meg på byen for å handle, men jeg og baby sovnet på sofaen og når man våkner kl 13.30 er det for sent, så da må det vente til i morgen.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 I forhold til jobb, skole, fritidsaktiviteter ol må vi jo bruke klokka for å ungå masse venting og kaos, men jeg flker ikke at klokka styrer meg. Den er et verktøy hovedsaklig for å forenkle samarbeidet med andre mennesker. Anonymous poster hash: 98810...1f2
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Ja må jo nesten ha det sånn, skolen begynner 8:30, jeg begynner på jobb 7:00 eller 8:00 (ikke 7:10 eller 8:15). Jeg må hente i barnehagen før kl 17 og håndballtreningen til eldste begynner kl 17:30. Og alle favorittprogrammene på TV begynner til gitte klokkeslette og ungene må legge seg til faste klokkeslett. Anonymous poster hash: 9c723...1b0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 ja, livet vårt går etter klokka. står opp kl 7, kjører barna i barnehagen og til skolen til kl 08.30. middag kl 15.30 stell og kveldsmat kl 19. så ting som må gjøres gjøres i mellom disse tidspunktene. Jeg synes det er ok egentlig. som i dag tenkte jeg meg på byen for å handle, men jeg og baby sovnet på sofaen og når man våkner kl 13.30 er det for sent, så da må det vente til i morgen. Hvordan i all verden SPISER man middag 15:30...?? Her har vi ALDRI maten klar før aller aller tidligst kl 16:30.... Anonymous poster hash: 9c723...1b0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Dere som spiser tidlig middag, jobber derer redusert? Jeg går fra jobb mellom 1615-1645. Henter på SFO mellom 1630 og 1700. Håndvask, frukt og lekser mens jeg begynner på middag. Middag ca 1745. Anonymous poster hash: 8f80c...406
Elsker livet Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Her følger vi nok klokka for det meste, skole/barnehage og en og annen fritidsaktivitet. Men har flere etapper i løpet av de fleste dagene anledning til å gjøre som vi vil (det vil si meg og barna uten mannen).
Gjest Antarctica Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Vi spiser på slaget 1600, men det er mest fordi min samboer flekser og jobber mye kveld/helg. Så han er ofte hjemme allerede kl 14 og kokkelerer. Før likte jeg å være spontan, men nå ser jeg verdien i at ting går etter klokka.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Tar det som det kommer. Lever på "samisk tid" Anonymous poster hash: 4dc21...731
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Jeg har faste rutiner for eldstejenta som går etter klokka. Minstemanns rutiner er litt mindre spikret og alt annet legges inn rundt det. Jeg er hjemmeværende med hushjelp, så jeg har ganske stor frihet til å legge opp dagene mine selv. En dag kan f.eks se slik ut: 6:00 eldstebarnet står opp, jeg er oppe med henne litt og legger meg igjen med minstemann frem til 7.30. 7.30 Jeg står opp, steller meg og kler på meg. Steller og kler på baby. Steller og kler på storesøster som skal i barnehage. 8.30 Kjører storesøster i barnehage 9.00 Er hjemme igjen. Ordner frokost (storesøster spiser frokost i barnehagen) og dagens kaffekopp. 9.30 Lillebror vil ha pupp og sovner gjerne. 9.30-12.00 Lillebror sover. Jeg ordner ting som skal ordnes. Tar telefoner, rydder litt, setter kanskje på en maskin med klær. Skriver mail, snakker med familie eller leser en bok. Innimellom sover jeg når babyen sover eller sitter på DiB 12.00 - 14.30 Ordner ting utenfor hjemmet. Babyen er i bilstol eller bæresjal og dupper litt av når han er trett. 15.00 Henter i barnehagen, drar hjem og lager middag. Storesøster har allerede spist middag i barnehagen, men spiser gjerne middag nr. 2 sammen med meg (tynn som en strek, så det er bare bra at hun spiser godt). 17.00 Kveldsmat for storesøster. Så er det badetid og kosestund med bok før hun legger seg kl.18.00 19.30 er lillebror også i seng og så har jeg mer tid til meg, meg og meg før jeg tar natten. Når jeg tenker meg om er vi nok veldig klokkestyrt, men jeg er bortskjemt med masse tid til meg selv på gode dager (når lillebror tar lange lurer og sovner for natten i ordentlig tid). Anonymous poster hash: 33a69...41c
Edelweis Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 ja, livet vårt går etter klokka. står opp kl 7, kjører barna i barnehagen og til skolen til kl 08.30. middag kl 15.30 stell og kveldsmat kl 19. så ting som må gjøres gjøres i mellom disse tidspunktene. Jeg synes det er ok egentlig. som i dag tenkte jeg meg på byen for å handle, men jeg og baby sovnet på sofaen og når man våkner kl 13.30 er det for sent, så da må det vente til i morgen. Hvordan i all verden SPISER man middag 15:30...?? Her har vi ALDRI maten klar før aller aller tidligst kl 16:30.... Anonymous poster hash: 9c723...1b0 Spiser som regel med bestikk ellers da, så har jeg permisjon nå og mannen er ferdig på jobb kl 15 og henter i bhg så har jeg maten klar til de kommer 15.30 =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå