Gå til innhold

Elisabeth Nordheim queen of drama?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen i dag er det fredag og Shabbaten er her for de under 2000 jødene som bor i Norge. Som vanlig er det jødeoverskrifter i media skulle tro vi var halve Norge så mye som det skrives om oss. Akkurat denne gangen synes jeg saken er relativt morsom og harmløs les selv:

http://www.dagbladet.no/2014/03/21/kultur/trygdekontoret/nrk/tv_og_medier/charlo_halvorsen/32422126/

I min verden er dette en pr. kåt dame som må ha attention og da drar jødekortet på en litt ufin måte, men siden hun er mørk i fjeset hva kan man kalle henne da?

Anonymous poster hash: 6659a...58f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordomsfullt og generaliserande er utsagnet definitivt, ift rasisme er det litt gråsone. Å tillegge etniske grupper eigenskapar er eit langt skritt i retning rasisme, då det impliserar at kva evner kvar enkelt har avhengar av etnisitet. Det er berre ei hårsbreidd unnå åmeine at enkelte etniske grupper er bedre/verre enn andre.

Men trur eg ho meinte noko med det? Nei, trur det var utslag av tankeløyse, forsøk på å skape debatt og mislukka forsøk på å vere morosam. Og at ho avslører at ho i likhet med dei fleste andre har fordommar som har godt av å bli utfordra.

Her har ho bæsja på lokket, og bør beklage. Det vinn ho nok på i lengda.

Skrevet

Jeg takler ikke det kvinnemennesket der. 

Skrevet

Tror nok det var et noe mislykket forsøk på å være morsom.. Men hun sa jo ting om pakistanere og somaliere som også var ganske drøyt.. Ble ikke like mye fokus på det i media ;-)

Ellers synes jeg Norheim er en tøff liten terrier! Ikke redd for å bjeffe eller bite fra seg :)

Er enig i mye av det hun sier, selvom hun var noe uheldig med utsagn i denne debatten..

Anonymous poster hash: 0e9e8...27a

Skrevet

Hei alle sammen i dag er det fredag og Shabbaten er her for de under 2000 jødene som bor i Norge. Som vanlig er det jødeoverskrifter i media skulle tro vi var halve Norge så mye som det skrives om oss. Akkurat denne gangen synes jeg saken er relativt morsom og harmløs les selv:

http://www.dagbladet.no/2014/03/21/kultur/trygdekontoret/nrk/tv_og_medier/charlo_halvorsen/32422126/

I min verden er dette en pr. kåt dame som må ha attention og da drar jødekortet på en litt ufin måte, men siden hun er mørk i fjeset hva kan man kalle henne da?

Nå finnes det jødiske grupperinger i Afrika som er mørke i huden også, så jødebegrepet kan ikke linkes til hudfarge.

Anonymous poster hash: 7f578...a38

Skrevet

Jeg har sansen for mye av det hun sier! Dessverre kommer mye av det ikke gjennom på en korrekt måte da hun kommuniserer på en in your face måte som ikke helt blir forstått av mennesker utenfor miljøet. Hun hadde tjent mye på å være mindre aggressiv.

Skrevet

Liker henne ikke. Er det noen som noen gang har sett henne smile? Altfor bitchy, spør dere meg...

Anonymous poster hash: b2f19...d8f

Skrevet

Nå finnes det jødiske grupperinger i Afrika som er mørke i huden også, så jødebegrepet kan ikke linkes til hudfarge.

Anonymous poster hash: 7f578...a38

Så ikke at setningen kunne tolkes som at jeg mente hun er jøde. Kaller man mørke mennesker for rasister i Norge? 

Skrevet

Jeg har sansen for mye av det hun sier! Dessverre kommer mye av det ikke gjennom på en korrekt måte da hun kommuniserer på en in your face måte som ikke helt blir forstått av mennesker utenfor miljøet. Hun hadde tjent mye på å være mindre aggressiv.

Som Marie Simonsen som for fult alvor mener smilefjes er fra helvete. Da merker jeg at moral politiet får en vond smak i munnen :)

Skrevet

Ah, det herlige kvinnemennesket som sitter på definisjonen av begrepet rasisme.. Pinlig affære på Trygdekontoret.

Anonymous poster hash: 2c90d...908

Skrevet

Ah, det herlige kvinnemennesket som sitter på definisjonen av begrepet rasisme.. Pinlig affære på Trygdekontoret.

Anonymous poster hash: 2c90d...908

Fantastisk. En sånn pr. rådgiver skulle en gang lære oss hvordan å bli lykkelige det var bare å ta en blyant i munnen og si hærlig. Hun fikk alle til å gjøre det, gu det føltes så kleint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...