skjotta Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Dersom en annen mamma i barnehagen kom opp til deg og sa "de voksne fortalte meg at jenta di er ganske vanskelig å håndtere" eller "ja, hørte fra de ansatte at gutten din fantaserer mye" hva med "det kan ikke være lett at barnet ditt krever så mye oppmerksomhet i barnehagen" Utrolig hvor lett dere tar på barnehagens taushetsplikt. Jeg ville mye heller hatt bv på døra så de kan konkludere at alt er greit enn en gjeng med bedrevitende kvinnfolk som stiller spørsmål rundt i barnehagen og til mine venner. Det er sånn ryktespredning og mobbing starter.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Jeg hadde nok sagt at vedkommende burde være forsiktig med å prate om ting hun åpenbart ikke har peiling på. Anonymous poster hash: 136a0...a8f
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Da ville jeg glatt ha gitt beskjed til styrer i barnehagen, om hva jeg var blitt fortalt! Og jeg hadde vært temmelig sint og stilt et STORT spørsmålstegn hva taushetsplikten angår
MammantilNurket Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Jeg hadde blitt så sint og lei meg! Dette må du ta opp med styrer umiddelbart Det er ikke greit på noe vis at bemanningen diskuterer barna med andre foresatte. Dette er brudd på taushetsplikten så det holder! Jeg ble skikkelig sjokkert nå, jeg. Deg er selvsagt også utrolig taktløst av de andre mødrene.
mamma_bergen Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Da ville jeg glatt ha gitt beskjed til styrer i barnehagen, om hva jeg var blitt fortalt! Og jeg hadde vært temmelig sint og stilt et STORT spørsmålstegn hva taushetsplikten angår Jeg er helt enig med dette! Jeg blir noen ganger satt ut av hva andre mennesker kan lire ut av seg. Har de ikke taushetsplikt der kanskje?..Jeg hadde blitt rimelig forbanna!
skjotta Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2014 Jeg hadde blitt så sint og lei meg! Dette må du ta opp med styrer umiddelbart Det er ikke greit på noe vis at bemanningen diskuterer barna med andre foresatte. Dette er brudd på taushetsplikten så det holder! Jeg ble skikkelig sjokkert nå, jeg. Deg er selvsagt også utrolig taktløst av de andre mødrene. det gjelder ikke meg, men alle de på "bør jeg melde dette? " tråden som synes det er helt akseptabelt å diskutere et annet barns atferd med barnehagen.
PRobert Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Jeg hadde blitt forbannet. Ingen har noe med å snakke om oss til barnehagen, er de SÅ bekymret for de fyre avgårde en melding til barnevernet eller holde kjeft.
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Dersom en annen mamma i barnehagen kom opp til deg og sa "de voksne fortalte meg at jenta di er ganske vanskelig å håndtere" eller "ja, hørte fra de ansatte at gutten din fantaserer mye" hva med "det kan ikke være lett at barnet ditt krever så mye oppmerksomhet i barnehagen" Utrolig hvor lett dere tar på barnehagens taushetsplikt. Jeg ville mye heller hatt bv på døra så de kan konkludere at alt er greit enn en gjeng med bedrevitende kvinnfolk som stiller spørsmål rundt i barnehagen og til mine venner. Det er sånn ryktespredning og mobbing starter. Jeg ville ha følt at det var kjipt og at taushetsplikten var brutt. Men snur du ikke dette litt på hodet? Om jeg som mor fikk vite av barnet mitt at et av de andre barna i bhg fortalte ting om sine foreldre og sitt hjem som ville være en kilde til bekymring så hadde jeg gitt beskjed til barnehagens ansatte. Disse kan ta imot min informasjon, men de kan jo ikke gi ut noe info om dette barnet til meg. Det eneste de kan gjøre er å ta imot min bekymring og deretter ta dette opp internt. Hvordan dette skal føre til at andre mødre kommer med utsagn om den enkeltes barn? Det blir jo som en bekymringsmelding i psykiatri eller annen helsetjeneste. De ansatte/profesjonelle er mottaker av beskjed og tar den videre i sitt system. Det er ikke vanlig at disse da vil respondere med å fortelle mer om dette barnet/pasienten til den som uttrykker bekymring. Dette er basal kunnskap om taushetsplikt?
skjotta Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 21. mars 2014 Dersom en annen mamma i barnehagen kom opp til deg og sa "de voksne fortalte meg at jenta di er ganske vanskelig å håndtere" eller "ja, hørte fra de ansatte at gutten din fantaserer mye" hva med "det kan ikke være lett at barnet ditt krever så mye oppmerksomhet i barnehagen" Utrolig hvor lett dere tar på barnehagens taushetsplikt. Jeg ville mye heller hatt bv på døra så de kan konkludere at alt er greit enn en gjeng med bedrevitende kvinnfolk som stiller spørsmål rundt i barnehagen og til mine venner. Det er sånn ryktespredning og mobbing starter. Jeg ville ha følt at det var kjipt og at taushetsplikten var brutt. Men snur du ikke dette litt på hodet? Om jeg som mor fikk vite av barnet mitt at et av de andre barna i bhg fortalte ting om sine foreldre og sitt hjem som ville være en kilde til bekymring så hadde jeg gitt beskjed til barnehagens ansatte. Disse kan ta imot min informasjon, men de kan jo ikke gi ut noe info om dette barnet til meg. Det eneste de kan gjøre er å ta imot min bekymring og deretter ta dette opp internt. Hvordan dette skal føre til at andre mødre kommer med utsagn om den enkeltes barn? Det blir jo som en bekymringsmelding i psykiatri eller annen helsetjeneste. De ansatte/profesjonelle er mottaker av beskjed og tar den videre i sitt system. Det er ikke vanlig at disse da vil respondere med å fortelle mer om dette barnet/pasienten til den som uttrykker bekymring. Dette er basal kunnskap om taushetsplikt? å gi informasjon er noe helt annet enn å "ta det opp med" eller "undersøke med" barnehagen. Les tråden og se hva et overveldende flertall mener denne moren skal gjøre for å FÅ informasjon ang vennen til sønnen sin.
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Dersom en annen mamma i barnehagen kom opp til deg og sa "de voksne fortalte meg at jenta di er ganske vanskelig å håndtere" eller "ja, hørte fra de ansatte at gutten din fantaserer mye" hva med "det kan ikke være lett at barnet ditt krever så mye oppmerksomhet i barnehagen" Utrolig hvor lett dere tar på barnehagens taushetsplikt. Jeg ville mye heller hatt bv på døra så de kan konkludere at alt er greit enn en gjeng med bedrevitende kvinnfolk som stiller spørsmål rundt i barnehagen og til mine venner. Det er sånn ryktespredning og mobbing starter. Jeg ville ha følt at det var kjipt og at taushetsplikten var brutt. Men snur du ikke dette litt på hodet? Om jeg som mor fikk vite av barnet mitt at et av de andre barna i bhg fortalte ting om sine foreldre og sitt hjem som ville være en kilde til bekymring så hadde jeg gitt beskjed til barnehagens ansatte. Disse kan ta imot min informasjon, men de kan jo ikke gi ut noe info om dette barnet til meg. Det eneste de kan gjøre er å ta imot min bekymring og deretter ta dette opp internt. Hvordan dette skal føre til at andre mødre kommer med utsagn om den enkeltes barn? Det blir jo som en bekymringsmelding i psykiatri eller annen helsetjeneste. De ansatte/profesjonelle er mottaker av beskjed og tar den videre i sitt system. Det er ikke vanlig at disse da vil respondere med å fortelle mer om dette barnet/pasienten til den som uttrykker bekymring. Dette er basal kunnskap om taushetsplikt? å gi informasjon er noe helt annet enn å "ta det opp med" eller "undersøke med" barnehagen. Les tråden og se hva et overveldende flertall mener denne moren skal gjøre for å FÅ informasjon ang vennen til sønnen sin. Hvilken tråd mener du?
skjotta Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 21. mars 2014 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144129058-skal-jeg-melde-fra-om-dette/page-4#entry146224965
☆☆☆ Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Haddenok lurt på kva meir denne lausmunna ansatte hadde ut av seg, og til kven og i kva samanheng. Ville nok teke det opp med bhg, at eg ikkje likte at dei diskuterte barnet mitt med gud og kvarmann og forventa endring.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Det ville ikke plaget meg. De ungene jeg er interessert i å høre noe om i barnehagen er ungenes venner. Det er barn jeg bryr meg om og som jeg har mye å gjøre med i løpet av en uke. Sån regner jeg med at det er for de fleste andre foreldre også. Snakker man om andres barn er det som regel fordi man bryr seg om dem. Min erfaring er også at små konflikter er mye enklere å løse om alle er åpne om det som skjer. Etter min mening er mange alt for redde for at andre skal få vite noe som helst om dem. Jeg skulle ønske taushetsplikten ikke strakte seg så langt som den gjør. Anonymous poster hash: 4f7fe...ef4
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Jeg lest tråden du linket til, og ser fremdeles ikke helt bekymringen din. Flertallet av de som svarer i den tråden anbefaler å melde direkte til barnevernet, og en del anbefaler å ta det opp med barnehagen. Jeg ser lite til de som du mener anbefaler mor om å få info om det aktuelle barnet, isåfall er det de som snakker om å ta en tur i bursdagbesøket for å observere du mener? Disse vil jo ikke få informasjon fra barnehagepersonell om saken, men som direkte observatører av mor og barns samspill. Og uansett, om man prøver å hale ut info om andre barn i bhg så er de ansatte bundet av taushetsplikten og kan som sagt ikke gjøre annet enn å bringe det videre. Dette var min oppfatning og ikke noe personlig angrep på ditt innlegg, HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå