Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Det sies fra stortinget at over 2000 utlendinger skal sendes ut. Han har bodd her i 16 år, men ikke fått statsborgerskap . Kun opphold. Eid flere firmaer, jobber halve døgnet, betaler skatt og gjør aldri noe galt. Vi har to barn sammen, men han har fått høre at i løpet av året skal mange sendes tilbake. Han har ikke fått statsborgerskap for han var i tyskland og sverige før han kom til norge, så de gir ikke. Jeg er opprinnelig livredd, da splittes familien, og jeg aner ikke mine arme råd ( vi er ikke gift enda. kun samboere.) vært sammen i 10 år.. Anonymous poster hash: 0649d...ac8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Han får vel bli her om dere gifter dere? Skjønner ikke hvorfor dere ikke er gift.... Anonymous poster hash: 43b31...b29
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Han får vel bli her om dere gifter dere? Skjønner ikke hvorfor dere ikke er gift.... Anonymous poster hash: 43b31...b29 Vi har snakket om giftemål i flere år, og jeg kan gifte meg imorgen jeg, om det får han til å bli! Men de sier at ekteskap ikke har noe betydning i denne saken ( derfor er jeg så redd) Det har jo vært på tv ( tror det var i vinter) da mannen ble sendt ut av landet, mens den norske konen og barna ble værende her.. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få han til å kunne bli.. uansett! Anonymous poster hash: 0649d...ac8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Så lenge mannen din har oppholdstillatelse tror jeg ikke det er noe problem. Anonymous poster hash: 0ab62...6ea
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Han blir ikke sendt hjem hvis han har fått oppholdstillatelse Anonymous poster hash: 8bbf0...5f5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Så lenge mannen din har oppholdstillatelse tror jeg ikke det er noe problem. Anonymous poster hash: 0ab62...6ea men de har jo sendt ut flere av landet, som faktisk har oppholdstillatelse, fast jobb og det som er!! Jeg selv blir sjokkert .... Og denne mannen er ikke en som "snylter" på staten feks, men kjemper hardt! det eneste ønske han har er å bli norsk, og det ser dårlig ut, men å bli sendt til hjemlandet, hadde knekt barna våre. stakkars barn! Anonymous poster hash: 0649d...ac8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Han blir ikke sendt hjem hvis han har fått oppholdstillatelse Anonymous poster hash: 8bbf0...5f5 han har hatt oppholdstillatelse her i mange år. ca 15. Anonymous poster hash: 0649d...ac8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Hvor er han fra da? Jeg er fra et EØS land selv og har fått varig oppholdstillatelse. Kan han ikke det? Anonymous poster hash: f0b13...a8a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Hvor er han fra da? Jeg er fra et EØS land selv og har fått varig oppholdstillatelse. Kan han ikke det? Anonymous poster hash: f0b13...a8a Nord Irak, kurdistan. Jeg tror da det er en varig oppholdstillatelse. Han har (mørkeblått) pass fra norge. Anonymous poster hash: 0649d...ac8
Mia_73 Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Du gir ikke nok opplysninger til å kunne vurdere det.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Hvor er han fra da? Jeg er fra et EØS land selv og har fått varig oppholdstillatelse. Kan han ikke det? Anonymous poster hash: f0b13...a8a Nord Irak, kurdistan. Jeg tror da det er en varig oppholdstillatelse. Han har (mørkeblått) pass fra norge. Anonymous poster hash: 0649d...ac8 Trenger ikke å være redd hvis han har varig oppholdstillatelse da.... Anonymous poster hash: f0b13...a8a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Du gir ikke nok opplysninger til å kunne vurdere det. Jeg gir jo det som er fakta her. han har vært i norge i 16 år, har oppholdstillatelse, vært selvstendig fra tidlig av, vi har ikke fått noe beskjed på at nettopp han blir sendt hjem, men det har gått sterke rykter ang at de skal sende hjem utlendinger uten statsborgerskap her i norge. Det skal også være et stort demonstrasjonstog i oslo ( husker ikke når enda). man ser også på nyheter osv at de har sendt hjem den ene foreldre, selv om de har både barn, jobb og kone som da er norsk. Anonymous poster hash: 0649d...ac8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Hvor er han fra da? Jeg er fra et EØS land selv og har fått varig oppholdstillatelse. Kan han ikke det? Anonymous poster hash: f0b13...a8a Nord Irak, kurdistan. Jeg tror da det er en varig oppholdstillatelse. Han har (mørkeblått) pass fra norge. Anonymous poster hash: 0649d...ac8 Trenger ikke å være redd hvis han har varig oppholdstillatelse da.... Anonymous poster hash: f0b13...a8a Jeg har iallfall hele tiden tenkt at det er varig oppholdstillatelse, det har aldri vært noe snakk om. Heller aldri noe problem når vi reiser til utlandet på ferier osv, han har jo pass fra norge, men ikke det røde ( som han selvsagt ønsker... . skal høre med han etterpå. Han hadde vel ikke fått eid flere bedrifter osv, om han ikke hadde varig opphodstillatelse? Anonymous poster hash: 0649d...ac8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Da begynner dere å snakke om EØS løsningen. Å forbereder dere på den dersom det blir aktuelt. Anonymous poster hash: c8675...df2
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 Om han har varig oppholdstillatelse blir han da vel ikke sendt hjem, det er de uten oppholdstillatelse som blir sendt ut. Man kan fint få lov til å bo og jobbe i Norge selv om han ikke er norsk statsborger altså, lovlig arbeidsinnvandring blir man ikke kastet ut av landet for... Anonymous poster hash: 43b31...b29
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 Igjen, han blir ikke sendt hjem hvis han oppholdstillatelse. Er du klar over hvor mange som er her uten opphold? De blir sendt hjem. Kjenner to som har blitt sendt hjem etter 15-20 år i Norge, de var her ulovlig, altså uten oppholdstillatelse. Slapp av, han blir ikke sendt hjem. Anonymous poster hash: 8bbf0...5f5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #17 Skrevet 21. mars 2014 Har ikke hørt noe om det, jeg. Hva med å ringe til UDI? Anonymous poster hash: f0b13...a8a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #18 Skrevet 21. mars 2014 Det er vell noen som har fått midlertidig opphold på grunn av at de ikke kan sendes ut men likevell ikke har rett på asyl. http://www.tv2.no/nyheter/politisk/skal-sende-ut-flere-utlendinger-4153109.html#.UywNo7BOVCo Hvis det er dette du snakker om gjelder det folk uten lovlig opphold. Anonymous poster hash: 0ab62...6ea
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #19 Skrevet 21. mars 2014 men husker dere den saken som var ved juletider i fjor? husker ikke hvor i norge det var, men mannen som var gift med ei norsk dame, hadde to barn, hus og alt, ble sendt tilbake til (iran?) tror jeg det var. Han hadde også oppholdstillatelse En i larvik ble sendt tilbake for et par mnd siden, familien og alt sitter igjen her..... men ja, han har oppholdstillatelse, og har hatt det i mange mange år... Anonymous poster hash: 0649d...ac8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #20 Skrevet 21. mars 2014 Ring UDI hvis du er så bekymret, HI. Anonymous poster hash: f0b13...a8a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #21 Skrevet 21. mars 2014 Herregud da. Han blir ikke sendt ut av landet hvis han har oppholdstillatelse. Dersom noen har blitt sendt hjem som har hatt tillatelse, er det fordi tillatelsen har blitt tilbakekalt. Tillatelsen kan bli tilbakekalt dersom myndighetene finner ut at vedkommende har gitt falske opplysninger da han søkte, feks falsk id. Eller grunnet kriminelle forhold i Norge. Anonymous poster hash: 4b6ac...4df
kajak&Daniel Skrevet 21. mars 2014 #22 Skrevet 21. mars 2014 Så lenge han har oppholdstillatelse så blir han jo ikke sendt tilbake! Om han har statsborgerskap eller ikke spiller ingen rolle. For at han skal kunne sendes tilbake, må jo oppholdstillatelsen hans trekkes tilbake, og da må det jo være en spesiell grunn til at den trekkes tilbake. For eksempel at de finner ut at han oppgav uriktige opplysninger da han først fikk oppholdstillatelse. F.eks. at han oppgav falskt navn, feil fødselsdato e.l. Har han gjort det da? Mannen min har vært i Norge i 2 år, så han har ikke permanent oppholdstillatelse ennå, men han har jo midlertidig oppholdstillatelse, og kommer jo til å få permanent til neste år. Og han har ikke gjort noe galt på noen som helst måte, så jeg frykter absolutt ikke at han skal bli sendt tilbake! Ellers til dere som skriver at de bør gifte seg... Det spiller jo ingen rolle om man er gift eller ikke når de har felles barn. Man kan enten få familiegjenforening med ektefelle eller med samboer man har felles barn med. Og det er da mange som er gift, som ikke får lov til å bli i Norge. Det er jo mange flere krav enn det. Og nå når han allerede har oppholdstillatelse, så spiller det jo ingen rolle iallfall.
☆☆☆ Skrevet 21. mars 2014 #23 Skrevet 21. mars 2014 men husker dere den saken som var ved juletider i fjor? husker ikke hvor i norge det var, men mannen som var gift med ei norsk dame, hadde to barn, hus og alt, ble sendt tilbake til (iran?) tror jeg det var. Han hadde også oppholdstillatelse En i larvik ble sendt tilbake for et par mnd siden, familien og alt sitter igjen her..... men ja, han har oppholdstillatelse, og har hatt det i mange mange år... Anonymous poster hash: 0649d...ac8 Gjaldt ikkje dette folk som fekk trekt tilbake oppholdstillatelse grunna løgn i søknaden?
Gjest Antarctica Skrevet 21. mars 2014 #24 Skrevet 21. mars 2014 Kan han ikke søke om norsk statsborgerskap,da , etter 15 år her?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #25 Skrevet 21. mars 2014 Kan han ikke søke om norsk statsborgerskap,da , etter 15 år her? han har søkt to ganger og får det fortsatt ikke, fordi han var i to andre land før han kom inn til norge. De mener at han kunne fått hjelp derfra, og trengte ikke komme videre hit. Anonymous poster hash: 0649d...ac8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå