Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Min mann og jeg diskuterte i går hvordan vi kan løse situasjonen hvis det blir sånn at min brors utrikningslag faller på samme helga som min svigerinnes utdrikningslag. Vi vil selvsagt begge delta, men har innen den tid to barn, og vi vil ikke ha barnevakt fordi den yngste er bare noen få måneder på den tiden (juli, jeg har termin om få dager). Jeg mener naturligvis at den som bør få lov til å gå selvfølgelig bør være meg, som har vært edru et år! Da svarte han at hvis jeg bare hadde ett eneste argument, så kunne han også finne ett argument for at han skulle få dra. Vi begynte å le, og snakket ikke mer om det. Men altså, det er jo et ganske solid argument, da! Hva mer trenger jeg å si?!? Han har flydd på fylla sikkert minst 10 ganger mens jeg har vært gravid! Anonymous poster hash: e8abd...e9a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Ingen? Anonymous poster hash: e8abd...e9a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Tenker du ikke å holde deg edru også noen måneder etter fødsel pga. amming? Du trenger ikke drikke på fest, mener ikke det, men merkelig å bruke edru i graviditeten som et argument Anonymous poster hash: f8ff0...c66
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Men et utdrikningslag handler vel om litt mer enn fyll? Hvem av dere har sterkest bånd til den som skal drikkes ut? Anonymous poster hash: d0abf...ccc
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 ps. jeg ville skaffet barnevakt så begge kunne gått. jeg hadde vært sjåfør og kunne hentet gubben så vi kom hjem sammen Anonymous poster hash: f8ff0...c66
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Det var ikke godt nok argument i mine øyne.skal du drikke deg dritings med en baby på noen få mnd? Hvorfor det? Anonymous poster hash: a6c76...79d
Husbygger Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Hva med å skaffe barnevakt til eldste og ta med minste. Eller til befge hvis du har mulighet til det. Ellers syns jeg du skal gå, ikke fordi du skal drikke deg dritings. Men fordi du skal få lov å gå ut å bare være deg en kveld. Vi damer fortjener det etter å ha gått gravide :-) Endret 21. mars 2014 av Husbygger
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 De fleste klarer vel å koordinere slik at ikke begge to drikkes ut samme helg, så jeg tipper dere begge kommer dere på fest. Problem solved. Anonymous poster hash: 13260...77b
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Det var ikke godt nok argument i mine øyne.skal du drikke deg dritings med en baby på noen få mnd? Hvorfor det? Anonymous poster hash: a6c76...79d Spørsmål til deg tilbake: hvorfor skal mannen drikke seg dritings? Har menn større rett til fyll enn damer? Han har også et barn på noen få måneder. Skulle tro det var menneskerett for menn å drikke seg full med jevne mellomrom som damer bare må finne seg i.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Hva med å skaffe barnevakt til eldste og ta med minste. Eller til befge hvis du har mulighet til det. Ellers syns jeg du skal gå, ikke fordi du skal drikke deg dritings. Men fordi du skal få lov å gå ut å bare være deg en kveld. Vi damer fortjener det etter å ha gått gravide :-) Ta med BABY på utdrikningslag med fest og fyll? Spesielt
Nettisen:) Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Vi hadde samme situasjon da begges julebord falt på samme dato. Mannen ofret seg siden jeg hadde vært gravid/ammet. Det var ikke noen diskusjon. Men i utdrikningslag ville vi nok latt den med sterkest bånd til brud/brudgom dra, som det er sagt over her. Hvis det var et vennepar på mannens side f eks så ville det vært naturlig at han likevel fikk gå
Nettisen:) Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Det var ikke godt nok argument i mine øyne.skal du drikke deg dritings med en baby på noen få mnd? Hvorfor det? Anonymous poster hash: a6c76...79d Hun må jo ikke drikke seg dritings:) Ingen var dritings i mitt utdrikningslag. Gode og brisne var vel de fleste, men vi er jo ikke 17 år lenger.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 DU skal få lov til å dra. Det er din brors bryllup, og derfor er det mer naturlig at du skal være med svigerinnen din. Det er iallefall mitt synspunkt.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Hva med å skaffe barnevakt til eldste og ta med minste. Eller til befge hvis du har mulighet til det. Ellers syns jeg du skal gå, ikke fordi du skal drikke deg dritings. Men fordi du skal få lov å gå ut å bare være deg en kveld. Vi damer fortjener det etter å ha gått gravide :-) Ta med BABY på utdrikningslag med fest og fyll? Spesielt Det var faktisk en baby i forrige utdrikningslag jeg var i. Den var såklart ikke med sent, men en av brudens nærmeste venninner hadde baby og det var alternativet. Vet at bruden satte stor pris på at venninnen valgte å bli med. Babyens mor drakk ikke før barnefar tok over på kvelden. Anonymous poster hash: cccca...493
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 Allier dere med forloverne, det er jo de som bestemmer datoene. Og for Guds skyld, kos deg med alkohol hvis du vil det - det synes jeg du har fortjent Et annet argument er at det er din bror, så nå har du i alle fall to Anonymous poster hash: 9cb92...f41
Husbygger Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 Jeg ser da ikke noe galt i å ta med en BABY i utdrikningslag. Regner jo med at mor ikke drikker, men babyen tar da ingen skade av å være med i utdrikningslag. Tror du den får mareritt og traumer resten av livet?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #17 Skrevet 21. mars 2014 Jeg synes det er merkelig at du mener det er soleklart at du skal få dra... Jeg hadde delt det opp, eller faktisk hatt barnevakt til lille. Det går helt fint om du føder nå snart. Anonymous poster hash: 7422e...91f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #18 Skrevet 21. mars 2014 Jeg ser da ikke noe galt i å ta med en BABY i utdrikningslag. Regner jo med at mor ikke drikker, men babyen tar da ingen skade av å være med i utdrikningslag. Tror du den får mareritt og traumer resten av livet? nei, men utdrikningslag innebærer vanligvis aktiviteter som ikke er forenlig med baby som aking, paintball, spa, shopping, og selvfølgelig alkohol. hjelper ikke at mor ikke drikker hvis alle andre venninner av bruden er brisne eller fulle. Anonymous poster hash: 60d98...a14
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. mars 2014 #19 Skrevet 21. mars 2014 Den som har sterkest bånd til den som skal drikkes ut bør få dra. Det beste er jo om dere anskaffer barnevakt for noen timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå