Gå til innhold

Noen som jobber i Ambulansen ? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som jobber i ambulansen? Hvordan går det når dere har barn? Har hørt at det er 24 og 48 timers vakter. Går dette greit i forhold til barna?

Anonymous poster hash: 8448c...773

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vaktene er lagt opp varierer fra sted til sted. Noen har vakt flere dager i strekk (dette er gjerne små steder med få oppdrag). 

Hvis du planlegger med en Nordsjøturnus light som worst case scenario, og "vanlig" turnus i andre enden av spekteret, så har du mulighetene :)

Skrevet

Min eksmann jobber i ambulansen. Det går strålende for han, for jeg har barna hele tiden :P

Men sånn seriøst, så tror jeg det blir vanskelig. Du må i så fall ha en mann/familie rundt deg som er klare til å ta ansvar for barna, for du kommer nok ikke til å se de så veldig mye. Iallefall ikke i lærlingtiden, for da er det kjøretimer og kurs og masse annet i tillegg til jobb. Og husk på at du fort kan få en tur rett før vaktskifte, slik at du får et par timer overtid hvis du er uheldig.

Ikke for å gjøre deg motløs altså, men når jeg ser hvordan det går med min eks, så ser jeg hvor lite tid han har til unger.

Anonymous poster hash: e1a01...b11
Skrevet

Jeg gjorde det, men det ble rett og slett vanskelig over tid. Hadde jeg hatt en partner som var 100% til å stole på hadde det kanskje gått. Men med uplanlagt overtid, beordring, lange vakter og store avstander ble det til slutt slik at ungen faktisk spurte på nærbutikken om jeg kunne få jobb der. Da skjønte jeg at det var på tide å ta høyere utdanning. 

Skrevet

Jeg er ambulanselærling og planlegger å få barn snart. Der jeg jobber har vi noen ganger vakter som går tre døgn sammenhengende. Jeg har jo tenkt å ha mamaperm før jeg begynner å jobbe etter barnet evt er kommet og da tenker jeg at jeg har sluttet med amming til jeg begynner i jobb igjen. Og det blir sikkert hardt å være borte fra barnet så lenge når det er så lite, men pappaen kan jo komme innom meg på jobben med barnet, så vi får sett hverandre litt i løpet av det skiftet :) For barnet sin del tenker jeg at det har det like godt med far som med mor så lenge det ikke ammes :)

Anonymous poster hash: acaf9...fa5
Skrevet

Det er meg somvar anonym over her. Samboeren min har en dagtidsjobb som passer med henting og levering i barnehagen og det gjør jo ting enklere enn om han også skulle ha jobbet skift feks.

Og når man jobber lange vakter sammenhengende har man vanligvis også en del fri sammenhengende, og da kan man nyte hele dager fri med barnet eller korte dager i barnehagen osv. Jeg tenker at det kan være like bra som å jobbe 7-3 hver dag, komme hjem og stresse med middag osv. og så bare ha en liten stund igjen av dagen før barnet skal legge seg. 

Men man blir jo gjerne borte flere hele helligdager, i løpet av et år og det er jo ikke så gøy når man har barn (og som sagt over er det nok hardt å være borte fra små barn flere dager i strekk, men jeg tenker at det går seg til når barna blir litt større). 

Anonymous poster hash: acaf9...fa5
Skrevet

Jeg har så lyst på en utdanning og ambulanse hadde passet så bra til meg. Mannen har en jobb med gode flexitider så det er jo positivt, men samtidig så vet jeg ikke angående sønnen min, jeg er så usikker :-( angrer på at jeg ikke gjorde dette før jeg fikk barn

Anonymous poster hash: 8448c...773

Skrevet

Bare husk at det er ikke alle steder det er så lett å få jobb i ambulansen (feks Oslo stiller ganske strenge krav), så ville sjekket arbeidsmarkedet først :)

Anonymous poster hash: 4485f...57f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...