Gå til innhold

Svigerforeldrene hater navnet vi har valgt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har diskutert lenge nå sitter igjen med 3 alternativer som lille i magen skal hete. Det vi liker best hater svigers. Svigerfar ristet bare på hodet og svigermor sa at hvis vi brukte det navnet kom ho til å gråte. Navnene er gode gamle norske navn som vi begge har personen i tidligere generasjoner som heter. Å i villrede på hva vi skal gjøre nå. Og irritert på at de virkelig ikke liker det navnet vi likte best.

Anonymous poster hash: 22c43...dde

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Du får gjøre deg hard og si at hun bare kan gråte alt hun vil, navnet skjemmer ingen og det er det dere liker.

Skrevet

Ikke bry dere om hersketeknikkene til svigermor, velg det navnet dere liker best!

Skrevet

Velg navnet. De venner seg til det! Det er tross alt ikke deres barn, så de bestemmer ikke hva dere velger. Har aldri slått meg å spørre verken svigerforeldre eller foreldre om hva de synes om navnevalgene på våre barn, Vi har bare skrevet at nå er Ola eler Kari født. De fleste med normale sperrer vet jo at de bare skal holde kjeft, og at de har fint lite med hva andre kaller barna sine,

Anonymous poster hash: 549b8...7d3
Skrevet

Dramaqueeeeen. Svigermor altså.

Velg det navnet DERE liker.

Anonymous poster hash: 758e8...a75

Skrevet

Og derfor deler man ikke navneprosessen med andre. Man bare forteller hva barnet heter når det er født.

Anonymous poster hash: 0e914...bb8

Skrevet

Da får svigermor bare grine! Makan!

Anonymous poster hash: 18e42...cae

Skrevet

Herregud. Ja da får hun bare grine.

Og dere har lært at navn er noe foreldrene bestemmer, og man deler ikke prosessen før dere har bestemt dere.

Når barnet er født, kan dere ringe og si : Nå er xxx født.

Da skjønner de at de ikke kan påvirke dere.

Skrevet

Er det pga hun ikke liker det, eller har hun en grunn? Feks jeg hadde nok hatt en problem om mitt barnebarn hatt hatt samme navn som onkelen min som misbrukte meg som barn eller han som drepte moren min.

Uansett, så er navnevalget kun deres! De irundt dere har ikke noe med det!

Anonymous poster hash: 6ff7d...951

Skrevet

Skrivemåten til hi her, ligner veldig på tidligere trolletråder on diverse navn. Så jeg tror dette er nok en tråd om noe som ikke eksisterer.

Anonymous poster hash: bde68...5c3

Skrevet

Mulig dette er troll, noe mammas svigermor nektet å kalle de to yngste brødrene mine for navnene sine i flere år fordi hun syns navnene var for spesielle og man kunne da ikke kalle et barn noe sånt. Hun kalte dem bare "minstegutten" og "lille barnet". Først når minsten kom, med et "enda verre navn" begynte hun å bruke storebrorens navn. Har url jo da ikke minstegutten lenger så da ble det kallenavnet overført på nye minstegutten.

Så det trenger ikke være troll...

For øvrig, kall barnet det dere vil. Svigermor kommer over det når hun blir kjent med barnet :-)

Anonymous poster hash: a22f7...a9d

Skrevet

Jeg kunne ikke valgt ett navn noen i familien hatet så mye.

Anonymous poster hash: 73105...f3b

Skrevet

Svigerforeldrene dine kan dra en viss plass. Ingen andre enn foreldrene har noe med navnevalget. Negative kommentarer om andres navnevalg er respektløst og frekt.

Anonymous poster hash: be304...6d5

Skrevet

Dessverre ikke troll. Heller ikke så aktiv på forumet.

Vi liker navnene vi har funnet. Navn som faktisk betyr mye for oss begge 2. Har 3 navn igjen på lista. Og hvilket det blir kommer ann på lillemor i magen. Men trist at svigers ikke liker navnet

Anonymous poster hash: 22c43...dde

Skrevet

Jeg er litt delt...

På den ene siden mener jeg at dere har diktatormakt i forhold til å velge navn til eget barn!

På den andre siden....som nevnt over, om svigermor har en "grunn" at hun har særskilt dårlig konnotasjon til navnet tror jeg at om jeg var deg, ville jeg valgt et av de andre alternativene. Ikke for å tekkes henne, men for at ungangspunktet for hennes relasjon til barnet skulle være så bra som mulig! Jeg har noen navn jeg bare ikke "klarer" å like fordi jeg forbinder dem til onde personer, som absolutt ikke vil meg vel. Hadde nok synes det var litt kjipt om mitt barn valgte det som navn på mitt barnebarn....

Om hun bare vi være emd å bestemme navn, og bruker typisk martyr-hersketeknikk for å oppnå dette, hadde jeg blåst en laaaaang marsj i hva hun synes og valgt det navnet dere liker best :)

Anonymous poster hash: 5e8ac...4ad
Skrevet

Gi henne en pk papirlommetørkler ..... Til den barnslige sippinga.

Skrevet

Vi hadde det på samme måten. Svigermor nektet og fortelle hva barnet vårt het.Begynte og kalle henne for det navnet hun ville ha. Sårende men det gikk seg til. Nå elsker de navnet hennes :-) Prinsessa er nå 6 år og alle er fornøyde.

Skrevet

Velg det navnet dere synes er finest. Når vesla kommer, blir de glade i henne og etterhvert vant til navnet. Hvis ikke så er det sviigerforeldrenes problem. ( personlig skjønner jeg ikke hvorfor vår foreldregenerasjonen ikke kan holde kjeft om meningene sine...)

Skrevet

Vi hadde det på samme måten. Svigermor nektet og fortelle hva barnet vårt het.Begynte og kalle henne for det navnet hun ville ha. Sårende men det gikk seg til. Nå elsker de navnet hennes :-) Prinsessa er nå 6 år og alle er fornøyde.

Jeg er helt sjokkert over at voksne mennesker kan oppføre seg sånn!

Skrevet

Også sjokkert av sånne svigermødre . Hadde min mor / svigermor nektet å bruke navnet vi hadde valgt og begynt å kalle de noe annet hadde hun heller ikke sett barnebarna . Jeg er steinhard på sånt fjas og tolererer ikke sånne barnslige nykker. Da hadde svigermor kunnet blitt hjemme og ikke fått kommet innenfor vår dør , ikke engang til bursdager eller julaften!

Skrevet

Da vi fortalte ekssvigerfar hva datteren vår skulle hete bare ristet han på hodet og sa det var et stygt og oppkonstruert navn..Vi brydde oss selvsagt ikke, og det gikk ikke lang tid før han var vant til navnet og mente det var helt rett for henne :) Navnet er forøvrig Linnea ;)

Skrevet

Skrivemåten til hi her, ligner veldig på tidligere trolletråder on diverse navn. Så jeg tror dette er nok en tråd om noe som ikke eksisterer.

Anonymous poster hash: bde68...5c3 [/quoute]

Og så?

Anonymous poster hash: f4fa8...26f

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg kunne ikke valgt ett navn noen i familien hatet så mye.Anonymous poster hash: 73105...f3b

Øøøøhhh... Hatet??? Det er snakk om et antall vokaler og konsonanter. Hvordan kan man hate det?

Gjest Antarctica
Skrevet

Også sjokkert av sånne svigermødre . Hadde min mor / svigermor nektet å bruke navnet vi hadde valgt og begynt å kalle de noe annet hadde hun heller ikke sett barnebarna . Jeg er steinhard på sånt fjas og tolererer ikke sånne barnslige nykker. Da hadde svigermor kunnet blitt hjemme og ikke fått kommet innenfor vår dør , ikke engang til bursdager eller julaften!

Hihi, jeg blir litt lattermild ved tanken... Hva om man sa til svigermor: "Du heter jo Oddbjørg, og svigerfar heter Eilert. Det er jo også to veldig stygge navn, så fra nå av kaller vi dere Oda og Emilian i stedet."

Skrevet

Hehe yup det er måten å ta igjen på. HI gi svigermor beskjed hun har et stygt navn så herved heter hun Angelica for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...