Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Synes dere det er greit å bli kategorisert som handicappede? Få oblat,, og dermed få parkeringsplasser for handicappede? Anonymous poster hash: 5a106...f77
Gjest Antarctica Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Nei, det er ikke nok i det hele tatt, jeg ønsker meg grupperabatt på toget. Og ekstra barnetrygd. Jeg veier jo nok til å være to personer.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 http://www.dagbladet.no/2014/03/20/kultur/meninger/debattinnlegg/kronikk/overvekt/32399253/ Anonymous poster hash: 5a106...f77
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Er det mulig å mistolke dette med handikapparkering mer? Det er forbeholdt hadikappede mennesker, uavhengig av årsak. Overvektige mennesker får ikke lov til ¨få parkeringsbevis basert på overvekten i seg selv, men på plagene det medfører. som ødelagte hofter, knær osv., slik andre med disse lidelsene får. Det er ikke snakk på noen særbehandling av en gruppe mennesker, men snarere et tilbud til de med lidelser som gjør en bevegelseshemmet på lik linje med de som er normalvektige. Mener du det er riktig å diskriminere, slik at kun de som er normalvektige som "fortjener" handikapparkering for lidelser - selv om det er snakk på samme lidelsene? Hvor går grensa? En KOLS-pasient som røyker og trenger oksygentank for å komme seg rundt, bør denne fratas handikapparkeringen? Hva med motorsyklisten som mistet begge beina da han kjørte i 230 km i timen og mistet kontrollen? En kan godt argumentere med at det er selvforskyldt, men det spiller liten rolle når resultatet er at man har lidelser som gjør det vanskelig å bevege seg. Jeg fatter ikke at dette faktisk ble en sak, i og med at ingen har fått godkjenning basert på overvekten i seg selv, med pga. lidelsene det har medført. Overvektige som har bevegeligheten i behold er stort sett ikke så late at de har noe imot å gå 50-200 m. Ikke mer enn de normalvektige, late menneskene som jeg ofte ser har parkert på handikapplasser uten tillatelse fordi de ikke gidder å ruse noen få meter ekstra. Anonymous poster hash: 9bca2...edf
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Jeg synes helt klart at de som er direkte tjukke i huet burde få plassene! Get a life... har du ikke annet å bry deg med? Anonymous poster hash: 327c7...2eb
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Snakker du om adipøse eller overvektige mennesker? Det er det nemlig forskjell på. Lær deg det først (BMI- inndeling) og kanskje du innser at venninna di eller du tilhører kategorien "overvektig", noe du kanskje aldri hadde trodd. Anonymous poster hash: b06db...c90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå