Gå til innhold

Paris - things to see, do, eat?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på tur til Paris i helgen, første kjærestetur etter barn. Tar gjerne imot tips om hva man bør se og gjøre, samt gode steder å spise! Har hotell på Rue Monge i Latinerkvarteret.

Anonymous poster hash: eea16...b00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret er enkelt og greit alt! Ta i allefall turen opp til Sacre-Coæur. Og til Louvre. God tur!

Skrevet

Eiffel tårnet, notra dame. Champ elysee.

Anonymous poster hash: a082f...fc2

Skrevet

Blir ikke mye tid til å drikke vin og spise croissanter da med andre ord! :) Mange sier man ikke kan få med seg alt på en helg da byen er så stor. Men Eifeltårnet, Sacre Cour, triumfbuen og Notre Dame står hvertfall på planen.

Hvordan kommer man seg best rundt, antar avstandene er for lange å gå, er Metroen enkel nok å bruke? HI

Skrevet

Foretrekker taxi. Ikke alltid lett å manøvrere på metroen om en ikke snakker fransk. Åpen turistbuss er kjekt, da får dere sett steder triumfbuen, champ elysee og eifeltårnet på avstand. Trenger ikke bruke tid på å traske rundt på disse.

Anonymous poster hash: 4e173...a2d

Skrevet

Dere bor et kjempebra sted :)

Hele latinerkvarteret er proppet med gode restauranter og delikatessebutikker. Den mest kjente mat-gaten der er Rue Mouffetard, men den er også litt turistifisert.

Forslag til opplegg:

Dag 1: Fra latinerkvarterer kan man gå over den romantiske hengelåsbroen bort til Notre Dame. Derfra er det heller ikke langt å gå til både Louvre (her må man velge seg ut bare noen få avdelinger man vil se), og Pompidousenteret som etter min smak er et kult bygg med bra samtidskunst.

Dag 2: Ta undergrunnen opp til Sacre Ceur. (Undergrunnen er super, og lett å bruke). Etter dere har beundret kirken og utsikten kan dere vandre rundt på Montmartre.

Se gjerne filmen Fabelaktige Amelie på forhånd ;)

Eiffeltårnet kan dere dra og se en av ettermiddagene. Det er på sitt mest romantiske når det er mørkt. Men IKKE sløs vekk halve dagen i kø for å komme til topps. Besøk heller Quai Branly museet som ligger ved siden av. Gå over broen til Palais de Chaillot og beundre Eiffeltårnet derifra.

Dropp både triumfbuen og Champs Elyssee (hvis ikke dere er ekstra interessert i overpriset mat og drikke, og kjedelige designbutikker).

Spis makroner, croissanter, crepes fra en utsalgsbod, løksuppe og andeconfit, baguetter med gode oster osv.. Fråts! ;)

God tur! :)

Skrevet

På en snau liten helg ville jeg som utgangspunkt gitt blaffen i alle de store severdighetene og bare ruslet i gatene og langs Seinen og sett på livet og gjort croissanter med mandelfyll (gud, kunne drepe for sånne) og vin og ost og baguette i i Luxembourghagen. Alt det andre kan du se på postkort, men følelsen får du ikke kjøpt.

Skrevet

Tusen takk for tips! Nå gleder jeg meg ekstra mye! :) Bare få levert de håpefulle til besteforeldre før det blir avgang! Får hele lørdag og søndag samt mandag frem til 16- tiden før vi må dra til flyplassen, så skal få sett litt hvertfall! :)

Skrevet

jeg ville  som flere sier droppet mange severdigheter, særlig triumfbuen, den kan dere fint se på avstand...Louvre krever minimum en halv dag, og så ville jeg tatt turen innom notre dame! dere reiser utenom sesong, så det burde være gode sjanser for en tur opp i eiffeltårnet uten køing  :)

god tur!!!! er grisemisunnelig....

Anonymous poster hash: d8f75...745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...