Gå til innhold

Å hjelp!! 12 åringen er så sur!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tre barn der eldste er jente på 12,5 år. Hun er egentlig en grei jente, utrolig flink på skolen og i idrett...men fy f*** så sur og grinete hun er om dagen. Ingenting er godt nok, hun retter stadig på lillebroren som blir forbanna...jeg er jo bare dum og det smelles med dører og jeg vet ikke hva. Jeg har spurt hundre ganger hva det er, men samme svar er alltid ingenting.

Jeg klikker snart!!

Hormoner? Er ikke det tidlig?

Anonymous poster hash: 12ce3...eff

Videoannonse
Annonse
Gjest cd0da
Skrevet

Er nok kommet i puberteten og hormoner som løper løpsk

Skrevet

Har en sønn på samme alder og det er mye hormoner om dagen, ingen tvil om det ;)

Anonymous poster hash: fd6ad...43b
Skrevet

Har ei på 14 som holdt på slik fra hun var 9 til 13. Roet seg litt, men Gud bedre så slitsomt innimellom.

Anonymous poster hash: 23e70...7d9

Skrevet

Hormoner! Min 12 åring viser samme tendenser, om ikke fullt så ille enda. Mer mutt og irritert og tidvis småfrekk.

Er vel ikke for tidlig for hormoner nå?

Anonymous poster hash: 485fc...69a

Skrevet

Er nok på full fart inn i puberteten ja. Så spørs om du bare må innstille deg på at det er slik det blir i noen år framover.

Anonymous poster hash: 9a6be...61e
Skrevet

Som min mamma sa " hodet er for tiden stengt for ommøblering..." Alle vi som er premestruelle vet hvor slitsom det er å være urimelig uten å klare å gjøre noe med det. Det er slitsomt mens det står på, men det går heldigvis over. Prøv å gi henne pusterom, men gi beskjed om at sur og tvert kan hun være på rommet.

Skrevet

Har også en gutt på 12.5, denne uka har han vært kjempe blid og hjelpsom. I forrige uke var jeg super teit og han hisset seg opp fordi jeg iflg han så på han på feil måte, sukk!! Ikke lett å forstå seg på dette humøret altså!!

Skrevet

Er nok på full fart inn i puberteten ja. Så spørs om du bare må innstille deg på at det er slik det blir i noen år framover.

Hvorfor skal ungdommene få lov til å oppføre seg dårlig i årevis?

Jeg skal innrømme at jeg ikke har tenåringer enda, men her i huset får ingen lov til å hakke på andre, kalle andre dumme eller være sure og ukoselige over tid. Det gjelder enten man er 5, 12 eller 35 år - og vil også gjelde for våre barn når de blir tenåringer. Skjønner det er mye som skjer i livet deres, men ser ikke at dette skulle være en grunn til å ikke oppføre seg og behandle dem rundt seg pent.

Anonymous poster hash: 7e21b...542

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg ikke har tenåringer enda, men her i huset får ingen lov til å hakke på andre, kalle andre dumme eller være sure og ukoselige over tid. Det gjelder enten man er 5, 12 eller 35 år - og vil også gjelde for våre barn når de blir tenåringer. Skjønner det er mye som skjer i livet deres, men ser ikke at dette skulle være en grunn til å ikke oppføre seg og behandle dem rundt seg pent.

Er vel ikke sånn at de ikke får lov, men de har vanskelig for å kontrollere det.

Nå er ikke mine så gamle enda, men jeg har noen venner som har barn i den alderen og prakteksemplarer av barn har snudd om til troll og foreldrene er blitt tatt helt på senga. Det er jo ikke noe de aksepterer, men å nå fram til tenåringene med det er heller vanskelig.

Og det husker jeg godt selv også. Jeg så jo at oppførselen var uakseptabel, men jeg hadde på en måte ikke kontroll på hva jeg sa og hvilket humør jeg var i.

Gjest lillehi
Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg ikke har tenåringer enda, men her i huset får ingen lov til å hakke på andre, kalle andre dumme eller være sure og ukoselige over tid. Det gjelder enten man er 5, 12 eller 35 år - og vil også gjelde for våre barn når de blir tenåringer. Skjønner det er mye som skjer i livet deres, men ser ikke at dette skulle være en grunn til å ikke oppføre seg og behandle dem rundt seg pent.

Er i teorien helt enig med deg, men når den unge håpefulle her bikket 13 fikk jeg virkelig erfare at teori og praksis er to vidt forskjellige ting😝 har i løpet av det siste året vært nødt til å overse en del ting som normalt ville gjort meg superirritert rett og slett for å bevare husfreden! Men selvfølgelig, direkte DÅRLIG oppførsel og frekkheter tolereres ikke, men med en tenåring i hus blir man rett og slett nødt til avogtil å velge sine kamper😃

Skrevet

Hormonene klikker... har lest at det er en måte hjernen utvikler seg på;) haha faktisk. .. skulle ikke trodd det. Det går over. Hun elsker dere innderst inne. Prøv å være rolig runst henne (selv om det er vanskelig) gi beskjed og stå på ditt. Husk å gi henne klem og kos... hun gir uttrykk for at hun synes dere er domme alle sammen, men hun trenger kjærlighet og støtte mer enn noen gang før nå;-)

Anonymous poster hash: 8a1b7...1c1

Skrevet

Har ei på 12,5 år jeg og. I perioder så er det sånn her og. Så kan det gå fra at mamma er verdens verste, til verdens beste på under 10 min. Vet jo ikke hvordan en dag med henne blir.

Har fått en del telefoner fra andre frustrerte mødre, som sliter med nøyaktig det samme.

Anonymous poster hash: 32e90...3bf
Skrevet

Jeg tror det bedre å være litt opprørsk som 12-åring enn senere i livet;) 

Skrevet

Hormoner ja og det er vanskelig for alle parter.

Så en dokumentar om ungdommer og pubertet og hormoner. Det kan noen ganger bli en kjemisk kortslutning/eksplosjon i hjernen fordi kroppen ikke har klart å regulere produksjonen så den er stabil. Det er over/underproduksjon av hormoner hele tiden og derfor svinger humøret slik. Forskeren i programmet sa at når ungdommen når en topp/bunn i produksjonen kunne det sammenlignes med det som skjedde i hjernen til en massedrapsmann. Altså de er totalt utilregnelige i perioder.

Ingen trøst når de klikker men det skaper en viss forståelse.

Gir selvsagt ingen grunn til å behandle andre dårlig.

Anonymous poster hash: d9ef2...16b

Skrevet

Vi har også en sur 12 åring. Humøret svinger i full fart. Han er enten kjempe blid eller pottesur. Lillesøster er enten verdens fineste eller en drittunge. Ingen mellomting.

Jeg vet ikke alltid om jeg skal le eller gråte. Bit tenna sammen, det går over en vakker dag :-)

Anonymous poster hash: 09b61...621

Skrevet

To tenåringer her i huset. Noe som kan være en utfordring til tider. Hører enkelte si at jenter er verst......og jeg har 4 jenter  :fnise:

Skrevet

"Hodet er stengt for om-møblering " :ler2:  Skal huske den når den tid kommer. Her blir eldste 11, og vi har sett. eller rettere sagt HØRT, antydning til hva som kan komme.

Akkurat nå holder jeg henne i "sjakk" på følgende måte;- De har om puberteten på skolen. "verste skoletimene noensinne",- som hun sa. De måtte til og med FARGELGGE og skrive navn på kjønnsorganene til jenter og gutter..... Så når hun slår seg vrang, så sier jeg at da må jeg lese høyt for henne fra "boka om puberteten" de fikk utlevert på skolen!  Da bli hun :flau: , og det blir fred i huset igjen

Anonymous poster hash: bb416...20d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...