Gå til innhold

10 åring, gulping, kvalm og vondt i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 10 år som så ofte har vondt i magen. I tillegg er hun mye kvalm, og sier hun "får spy i halse" (gulping?).

Dette er spesielt på kveldene..

I det siste (3 uker kansje) har det vært nesten hver kveld..

Noen som kan tenke seg hva dette kan være? Hun har mange ganger tidligere vært plaget med magesmerter, og har hatt henne til legen pga av dette. Men de sier bare at magesmerter hos barn er vanlig, det er ikke noe de kan finne ut av, osv. Dette hjelper ikke datteren min, så derfor spør jeg her.

Anonymous poster hash: 64f24...6c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melkeallergi? Har hun ofte utslett?

Anonymous poster hash: c63d3...a7e
Skrevet

Om hun er så plaget ville jeg ringt legen igjen og bedt om en skikkelig utredning, både med tanke på reflux og allergier.

Anonymous poster hash: 5b004...de9
Skrevet

Melkeallergi? Har hun ofte utslett?

Anonymous poster hash: c63d3...a7e

Ja, hun har faktisk hatt et utslett som har kommet og gått litt, spesielt på innsiden av lårene. Det har vært pittesmå røde prikker, tett i tett, som klør og svir.. Avogtil prikker andre steder, idag fikk hun to prikker i ansiktet, såg ut som kviser, men det klødde. (Det er ikke vannkopper)

Det er litt vanskelig med henne, for hun tåler virkelig ikke mye før hun begynner å syte, så det er ikke lett å si hvor gale ting er..

Skrevet

Om hun er så plaget ville jeg ringt legen igjen og bedt om en skikkelig utredning, både med tanke på reflux og allergier.

Dette har jeg prøvd, men virker som legen ikke tar det så alvorlig. Han får litt sånn "hysterisk mor" blikk. Skal skifte fastlege for henne.

Tenkte at dersom jeg får noen tips om hva det kan være her, så er det lettere å ha noe å slå i bordet med..

Skrevet

Ts her.

Med tanke på matallergier.. Avføringen hennes er helt normal.

Skrevet

Har du prøvd å gi henne syrenøytraliserende?

Har en nevø med reflux nemlig, og det første legen gjorde var å be de gi han syrenøytraliserende for å se om det ble bedring. Da det ble en betydelig bedring satte han igang en skikkelig utredning, med syremåling o.l. men han ville ikke la barnet gå gjennom en haug med til dels ubehagelige undersøkelser om det ikke var nødvendig og det fant de ut ved å prøve medisinere først...

Nevøen min var helt på grensen til å trenge operasjon, han var 3-4 år gammel da de drev med disse undersøkelsen, men så endte det med at han vokste det såpass av seg at han ikke trengte operasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...