Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Vil ikke tilbake. Har vært mange andre steder som er finere og billigere. Vi bodde vel i Puerto del Carmen, og der var det ikke mange strender, men heller mange "svaberg" av vulkanstein. Klumpete og dystre. Folkene der var sure, og både de som jobbet i butikker og på restauranter gjorde heller som de ville, enn hva vi ønsket. Anonymous poster hash: fc4f5...450
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Vil ikke tilbake. Har vært mange andre steder som er finere og billigere. Vi bodde vel i Puerto del Carmen, og der var det ikke mange strender, men heller mange "svaberg" av vulkanstein. Klumpete og dystre. Folkene der var sure, og både de som jobbet i butikker og på restauranter gjorde heller som de ville, enn hva vi ønsket. Anonymous poster hash: fc4f5...450 Eakk for svar! Er egentlig ikke ute etter så mange strender. Er det en strand der er det ok, men det blir nok bare en gang vi skal der. Sure folk er min erfaring fra Kanariøyene generelt. Lite serviceinnstilte egentlig. Eller jo, det gjelder egentlig Mallorca/fastlandsspania. Noe helt annet enn Hellas og Tyrkia. Problemer er at vi vil reise nå, så Kanariøyene er alternativet. Anonymous poster hash: fda85...e0c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Har vært der 7 ganger, og vil anbefale Lanzarote Har ikke en eneste negativ ting å si om den øya. God tur Anonymous poster hash: a0491...6bd
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Blåser en del der, men ellers intet å utsette på øya. Nå skal det sies at vi hadde all-inclusive på 5-stjerners hotell, og derfor var mest inne på hotellområdet (der var det forøvrig SUPER-bra mat med enormt utvalg til alle måltider, masser av ulike basseng å velge blant og store, fine rom, så kan absolutt anbefales:) Og kjempefin stor sandstrand en liten gåtur unna hotellet. Anonymous poster hash: 494fb...e4d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Ser ut som et forlatt stenbrudd og med ubeskrivelig dårlig sørvis. Ok klima. Anonymous poster hash: 4ff36...933
LanzaroteJenta Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har bodd på Lanzarote siden 2005, og er happy med det. Puerto del Carmen er jo den største "turistfella" på øya, så jeg kan forstå at om man bare har vært der så kan det være god grunn til å ikke komme tilbake. Prøv heller Playa Blanca. Der er det 2 fine strender; Playa Flamingo og Playa Dorada. Bystranden som har gitt navn til byen er liten, men fullt brukbar. Rett utenfor Playa Blanca ligger Papagayo strendene som er nydelige strender hvor man ikke ligger oppå hverandre Naturen her er fantastisk da det finnes over 100 vulkaner og 300 kratere. Nasjonalparken Timanfaya er et must å besøke, og også begge grottene på nordsiden av øya. Andre steder jeg vil anbefale er El Golfo, Mirador del Rio, Lagomar og Kaktusparken. Ta deg en time med Google så finner du nok endel info. Reiser du med barn, eller er det voksenferie? Om du vil kan du sende meg en PM. Jeg svarer gjerne.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Takk for svar folkens! ¨¨Ser ut til at det blir mest matlaging i leiligheten om det blir Lanzarote vi velger. Puerto de Carmen er mest aktuelt forresten. Godt at klimaet er bra. Mest derfor vi reiser Anonymous poster hash: fda85...e0c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Tusen takk for utfyllende svar og gode tips! Vi er en familie med 2 små barn som reiser. Finnes det noen greie tapas-restauranter i Puerto del Carmen? Eller andre restauranter som er bra? Anonymous poster hash: fda85...e0c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Blåser en del der, men ellers intet å utsette på øya. Nå skal det sies at vi hadde all-inclusive på 5-stjerners hotell, og derfor var mest inne på hotellområdet (der var det forøvrig SUPER-bra mat med enormt utvalg til alle måltider, masser av ulike basseng å velge blant og store, fine rom, så kan absolutt anbefales:) Og kjempefin stor sandstrand en liten gåtur unna hotellet. Anonymous poster hash: 494fb...e4d Playa Blanca vi bodde i forresten, rett ved de nydelige Papagayo-strendene http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g652121-d1173876-Reviews-Dream_Gran_Castillo_Resort-Playa_Blanca_Lanzarote_Canary_Islands.html Anonymous poster hash: 494fb...e4d
LanzaroteJenta Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Vil ikke tilbake. Har vært mange andre steder som er finere og billigere. Vi bodde vel i Puerto del Carmen, og der var det ikke mange strender, men heller mange "svaberg" av vulkanstein. Klumpete og dystre. Folkene der var sure, og både de som jobbet i butikker og på restauranter gjorde heller som de ville, enn hva vi ønsket. Anonymous poster hash: fc4f5...450 Hei! Er du sikker på at du var i Puerto del Carmen? Der er det nemlig 7 strender. De to største er henholdsvis 850 m og 1,2 km lange, og de ligger rett på nedsiden av hovedgaten så de kan liksom ikke unngås Når det gjelder servicen kan jeg være enig. Mye bedre service ifeks Hellas.
LanzaroteJenta Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Tusen takk for utfyllende svar og gode tips! Vi er en familie med 2 små barn som reiser. Finnes det noen greie tapas-restauranter i Puerto del Carmen? Eller andre restauranter som er bra? Anonymous poster hash: fda85...e0c Jeg er ikke veldig lokalkjent i Puerto del Carmen, men En Bodegon var hvertfall veldig bra. Sjekk Tripadvisor så finner du hva andre feriegjester synes. Hadde vel holdt meg litt unna restaurantene langs hovedgata om dere er ute etter skikkelig bra mat. Veldig mye av det samme der. Om dere leier en bil bør dere besøke restauranten Casa Emiliano i den lille byen Femes. Den har ikke noen stor meny, men maten er god og kanarisk. Ikke velg restauranten ved siden av selv om den har bedre utsikt Ta evt turen til En Golfo og spis fersk fisk og/eller småretter der. Husker ikke navnet på restauranten, men kjøkkenet ligger på den ene siden av veien, og bordene på den andre.. Husk å se den grønne innsjøen i det halve krateret før dere drar derfra. Dere går fra parkeringen nederst i bakken. Om barna vil gjøre noe gøy, drar dere til Rancho Texas. Det er en liten dyrepark med et lite vannland. Helt greit. I Playa Blanca kan jeg anbefale Brisa Marina eller La catedral på strandpromenaden, eller Casa Brigida i Marina Rubicon. Styr unna alle restauranter merket Lanis da maten og servicen er dårlig. I Playa Blanca er heller ikke Casa Roja eller El commendatore det helt store (selv om det ble anbefalt i Se og Hør for litt siden)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Vært to ganger på Lanzarote, storkost meg begge gangene. Vi har hatt leiebil, og kjørt mye rundt på øya. Veldig mye fint å se der. Og spise mat på andre steder enn turist stedene anbefales. Da får man god mat, og god service. Anonymous poster hash: d261e...265
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Vil ikke tilbake. Har vært mange andre steder som er finere og billigere. Vi bodde vel i Puerto del Carmen, og der var det ikke mange strender, men heller mange "svaberg" av vulkanstein. Klumpete og dystre. Folkene der var sure, og både de som jobbet i butikker og på restauranter gjorde heller som de ville, enn hva vi ønsket. Anonymous poster hash: fc4f5...450 Hei! Er du sikker på at du var i Puerto del Carmen? Der er det nemlig 7 strender. De to største er henholdsvis 850 m og 1,2 km lange, og de ligger rett på nedsiden av hovedgaten så de kan liksom ikke unngås Når det gjelder servicen kan jeg være enig. Mye bedre service ifeks Hellas. Måtte google, og vi var definitivt i Puerto del Carmen Vi var på én strand, mulig den på 850 meter, men det er den kjipeste stranden jeg har vært på utenfor Norge Mørk og dystert. Kan jo legge til at vi hadde 20 grader på det varmeste, mye vind og en eller to dager uten fult skydekke, det er kanskje finere når det er skikkelig syden-vær? Vi reiste til andre siden av øyen, og der var det en nydelig strand, da. Anonymous poster hash: fc4f5...450
Tjofsen Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Har vært på Lanzarote fire ganger. Liker meg godt der. Restauranten Pinocchio i Puerto del Carmen er super, men det er noen år siden jeg var der sist, så det kan ha endret seg. Endret 21. mars 2014 av Tjofsen
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 Lanzarote er som et månelandskap. Jeg elsket det! Særlig timanfaya nasjonalpark var verdt et besøk. Flott øy! Anonymous poster hash: e49a4...d03
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #17 Skrevet 21. mars 2014 Tusen takk igjen for utrolig gode tips! Det er snilt at du tok deg tid å svare! Hva ligger forresten temperaturen dere nede på nå? Anonymous poster hash: fda85...e0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå