Gå til innhold

Barnehagedilemma! Hjelp oss å velge..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår går i småbarnsbarnehage og skal begynne i ny barnehage til august. Han er da rett over 2 år gammel, men langt framme i forhold til alderen. Vi har valget mellom to barnehager, men klarer ikke bestemme oss. 

Alternativ 1: Barnehagen hvor mange han kjenner fra sin nåværende barnehage skal fortsette og hvor de har vært og lekt av og til. På avdelingene er det 15 barn fra 1-6 år. MEN, den ligger nærme forurenset vei og luftkvaliteten i området er sansynligvis ganske dårlig. 

Alternativ 2: Barnehage som ligger nærme skogen og med frisk luft. Men hvor han ikke kjenner noen og som har vanlige avdelinger 0-3 og 3-6 år. Han vil da enten begynne på småbarnsavdeling med mange små, eller på ren storbarns. 

Hva ville du valgt for barnet ditt?

Anonymous poster hash: 8be25...def
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ikke har astma e.l. er nok første alternativ best, tror jeg .

Anonymous poster hash: 189d6...6ba
Gjest Frisk bris
Skrevet

Jeg ville også vurdert hvordan barnehagene er plassert i forhold til.framtidig barneskole. Ellers ville jeg sjekket barnehagens kvalitet, antall pedagoger. Jeg ville også lagt litt vekt på plassering i forhold til jobb, hjem, henting, levering.

Skrevet

Når han er 2 år, har han fortsatt det siste året på småbarnsavdeling på å bli kjent og venner med andre barn. Husk at de ikke leker sammen, kun ved siden av hverandre, fram de er rundt 3 år. Så jeg ville anbefalt den med skog. Gode muligheter for fri utfoldelse.

Skrevet

Alternativ 2

Anonymous poster hash: 27da2...704

Skrevet

Vi kommer til å flytte før han begynner på skolen, og begge er i gåavstand fra hjemmet vårt. Alternativ 1 litt mer sentral beliggenhet, men det er ikke stor omvei å kjøre/gå til alternativ 2.

Hi

Gjest Frisk bris
Skrevet

Jeg synes de ansatte og pedagogisk opplegg er viktig, vet du noe om det?

Skrevet

Begge kommer veldig bra ut på brukerundersøkelser og jeg har hørt positivt om begge (men kjenner flest med barn i Alternativ 1, så da har jeg hørst medt positivt).

Alternativ 1: 3 voksne på 15 barn fra 1,5-6 år.

Alternativ 2: 3 voksne på 9 barn på småbarns og 3 på 16 barn på storebarns.

Hos begge er en av de tre på hver avdeling førskolelærer

Hi

Skrevet

Alternativ 2 uten tvil! :-)

Anonymous poster hash: dbad0...d29

Skrevet

Tusen takk for svar! Tar gjerne imot flere :)

Skrevet

Enda mer for alternativ 2 nå.

Skrevet

Alternativ to. :)

Anonymous poster hash: c921f...69c
Skrevet

2 :)

Anonymous poster hash: 81d1c...7ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...