Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Moss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trives du? Barnevennlig?

Anonymous poster hash: e0809...d03
Videoannonse
Annonse
Gjest cd0da
Skrevet

Trives veldig godt! :) Her vi bor er det veldig barnevennlig. Veldig lite trafikk så ungen kan løpe fritt omtrent. Følger såklart med, men fartsgrensen er gangfart og utenom vaktselskapet som kontrollerer 3-4 ganger i døgnet så er det kanskje 2 biler som kjører forbi :)

Skrevet

Mange fine og barnevennlige områder :) vi trives!

Anonymous poster hash: 921df...bd0

Skrevet

Takk for svar :) Skredderåsen, har dere noe erfaring med det området?

Gjest cd0da
Skrevet

Takk for svar :) Skredderåsen, har dere noe erfaring med det området?

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: e0809H

Har erfaring derfra. Send gjerne pm så kan jeg svare litt mer :)

Skrevet

Jeg også kunne tenke meg å bo i Moss :) Hørt det er fint der på sommeren :)

Anonymous poster hash: f0ecb...ba4

Skrevet

Bodde der som barn :-) hadde det som plomma i egget...

Skrevet

Nå er det en stund siden jeg har bodd i Moss, men når jeg var ung (her snakker vi 15 år siden) var Skredderåsen litt getto:) Mye mulig det ikke er sånn nå lenger altså. Veldig fint på jeløya da, natur men samtidig veldig nært byen. Desverre gjennspeiler prisene også det.

Om du ikke trenger bo midt i Moss vil jeg annbefalle Våler, er et nytt felt der som heter augerød. Omtrent bare barnefamilier og kun 5-10 min å kjøre til Moss. 

Anonymous poster hash: 2f3e5...0a0
Skrevet

Skredderåsen har blitt helt topp. Skredderåsen barnehage og Åvangen skole er veldig OK. :)

Anonymous poster hash: 13b78...b96

Gjest cd0da
Skrevet

Skredderåsen har blitt helt topp. Skredderåsen barnehage og Åvangen skole er veldig OK. :)

Anonymous poster hash: 13b78...b96

Kan du og sende meg pm? :P Har et par spørsmål ang. Skredderåsen :)

Skrevet

Jeg trives veldig godt i Moss, det er spesielt herlig her om sommeren, med mange flotte badestrender i nærheten.

Både Skredderåsen og Gjerrebogen er flotte steder å bo med barn synes jeg, og ikke minst ganske rimelige. Skredderåsen barnehage vet jeg får veldig mye skryt.

Anonymous poster hash: e10be...341
Skrevet

Bor i moss og trives veldig bra. Bor på øya og her er det veldig barnevennlig. Lite eller ingen trafikk i gata vår. Skredderåsen er helt ok, har et vennepar med barn der som trives godt. Gode bussforbindelser over hele byen. 

Skrevet

Vi flyttet til Moss for 1,5 år siden og trives veldig godt. Mannen pendler med tog til Oslo, noe som fungerer bra. Vi bor på Jeløy og det er veldig bra m.t.p. Barnevennlighet. Rolige områder, lekeparker, uteområder, parker og gode barnehager/ skoler.

Kjenner ikke til Skredderåsen, dessverre.

Anonymous poster hash: 19a1c...c9b

Skrevet

Bor og i Moss på et nytt boligfelt (Sjøhagen) som ligger på grensa til Son, rett ved togstasjonen Kambo og nært sjøen. Personlig ville jeg ikke bodd i Skredderåsen, da ville jeg heller gått for Krapfoss (mer idyllisk ved Nesvannet enn oppe på Skredderåsen) som ligger i samme prissjikte, men det er meg. Om vi skulle valgt et annet sted i Moss, ville det blitt Jeløya-der er det kjempefint. Pga pendling passer dessverre Jeløy dårlig for oss pga mye kø for å komme seg ut til E6 pga fergetrafikken. Våler er også flott, både Texnes og Augerød ligger i kort avstand til Moss og prisene er rimeligere enn f.eks Jeløy og Sjøhagen, kanskje billigere enn Skredderåsen og Krapfoss også. 

Anonymous poster hash: bb1ba...341
Skrevet

Jeg liker meg godt i Moss, har også bodd på Jeløya men vil ikke bo der pga trafikken, du bruker opptil 30 min ekstra til jobb pga ferja. Jeløy er overpriset, det er andre fine områder å bo i feks Skarmyra, Klommesten, Thornløkka. Liker byens strender og parker, kort vei til skog, mark, sjø og Oslo. Godt kollektivt tilbud og flyplass i nærheten.

Anonymous poster hash: b2fcb...16d
Skrevet

Jeg bor på Skredderåsen og stortrives! Vi bor helt på toppen i rekkehusene. Det er kjempe mange barnefamilier der, ingen trafikk og masse lekeområder. Rolige og hyggelige folk som bor der og. Er det ikke barnefamilie så er det eldre. Var skeptisk først siden det var dårlig der før, men nå er all dritten borte og det er et rolig og etablert område. Elsker å bo der :)

Anonymous poster hash: bc1fe...637

Skrevet

Jeg bor på Skredderåsen og stortrives! Vi bor helt på toppen i rekkehusene. Det er kjempe mange barnefamilier der, ingen trafikk og masse lekeområder. Rolige og hyggelige folk som bor der og. Er det ikke barnefamilie så er det eldre. Var skeptisk først siden det var dårlig der før, men nå er all dritten borte og det er et rolig og etablert område. Elsker å bo der :)

Ååå så bra! Vi skal på visning i et av rekkehusene :) kanskje vi blir naboer :)

HI

Skrevet

Jeg er så gammel så jeg husker noe som het "Moss-lukten"...

Anonymous poster hash: 8ed7f...4e4
Skrevet

Jeg er så gammel så jeg husker noe som het "Moss-lukten"...

Anonymous poster hash: 8ed7f...4e4

Den finnes ikke lenger :) fabrikkene er lagt ned

Skrevet

Ååå så bra! Vi skal på visning i et av rekkehusene :) kanskje vi blir naboer :)

HI

Hehe, da vet jeg hvilket rekkehus dere skal på visning i :) Er kun et par rekker nedenfor oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...