Gå til innhold

keisersnitt på kk.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som ikke fikk gjennomslag på keisersnitt på kk men som burde hatt det? Fikk beskjed etter sist fødsel at jeg kunne få det. Grunnet prolaps i kjeden med påfølgende operasjon året etter fødselen. Ble aldri bra. Og med en hinnsides fødselsangst. Som ikke ble bedre etter en vanvittig hard fødsel.. Er redd de skal nekte meg denne gang. Noen med ærfaring?

 

Anonymous poster hash: cbed4...01d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor på kroppen sitter "kjeden"?

 

Anonymous poster hash: 91e74...1cb

Skrevet

KK er kjent for å være superstreng med keisersnitt. Lykke til, sier jeg bare



Anonymous poster hash: 87720...755
Skrevet

 

 

Anonymous poster hash: cbed4...01d

Skrevet

Ta kontakt med Voss. Enklere å få KS der.



Anonymous poster hash: 28481...53e
Skrevet

Jeg kan ikke noe om din tilstand, men det virker jo som det er medisinsk grunnlag for ks? Isåfall får du det. Det er vanskelig når det ikke er gode grunner.

 

Anonymous poster hash: bfb3e...b80

Skrevet

om du får avslag på kk, så søk på Voss sjukehus, det er lettere å få gjennomslag for keisersnitt der. 



Anonymous poster hash: 9d968...b6d
Skrevet

Voss kan ikke si ja hvis Haukeland har sagt nei. Dessverre.

 

Anonymous poster hash: 91e74...1cb

Skrevet

Voss kan ikke si ja hvis Haukeland har sagt nei. Dessverre.

 

Anonymous poster hash: 91e74...1cb

Men da er det bare å la være å kontakte KK.

 

Anonymous poster hash: 28481...53e

Skrevet

Jeg tror jo jeg vil få hjelp på KK.

Men ble litt usikker. Har hørt då mye negativt. Er i uke 29 nå. Og skal på samtale der på onsdag. 9 år siden sist fødsel. Jeg skulle ikke ha flere barn. Pga forholdene rundt forrige fødsel. Selv om jeg ønsket meg en stor familie.

 

Anonymous poster hash: cbed4...01d

Skrevet

Kan jo vera du får det på kk, men er sant som ei her skriv: voss kan ikkje sei ja etter at kk seier nei, så det sikraste er å ikkje møta hos kk,og heller ta kontakt med voss. Lykke til!

Skrevet

Jeg tror jo jeg vil få hjelp på KK.

Men ble litt usikker. Har hørt då mye negativt. Er i uke 29 nå. Og skal på samtale der på onsdag. 9 år siden sist fødsel. Jeg skulle ikke ha flere barn. Pga forholdene rundt forrige fødsel. Selv om jeg ønsket meg en stor familie.

 

Anonymous poster hash: cbed4...01d

Det virker jo som det er gode grunner for at du vil ha ks, det er noe annet når man bare vil ha ks uten at det er noen medisinsk årsak. Jeg tror det går helt fint:)

Skrevet

Ja grunnene er vel gode og mange.

Bare håper de ikke setter ned foten nå. Siden det er såpass lenge siden førstemann.. Kvir meg skikkelig nå.. Jeg ønsker jo i utgangspunktet ikke å bli åpnet i buken og gjennomgå en stor operasjon. Men en fødsel til er hemmende. . Men ks er ingen lettvindt utvei.. Satser på det går fint :)

 

Anonymous poster hash: cbed4...01d

Skrevet

Men om det skulle bli KS er ikke KK plassen å være på barsel. Svært stygge opplevelser både for meg selv og en venninne som ble totalt overlatt, oversett og ble behandlet uverdig. Pappaene som kunne vært viktig avlastning som for oss fikk ikke nærme seg.

Vi var naturligvis noe mer hemmet enn de andre kvinnene på barsel, noe som vi følte de ansatte brukte mot oss siden vi hadde visst "hatt en lett utvei".

 

Velg Voss om du kan, med tanke på etter fødselen også.



Anonymous poster hash: 12e1a...140
Skrevet

Jeg mener at 10-12 % av fødselene på Haukeland er KS.

På Ullevål ligger de på omlag 20 %.

Skrevet

Takk for svar. Har dorlig opplevelse fra barsel på KK selv. Men dengang var jeg på barselloftet.. Orker ikke gå inn på alt som hente dengang. Men håper jo på en bedre opplevelse og bli bedre ivaretatt nå enn for snart 10 år siden.. jeg burde vel kontaktet Voss ja. Men det blir jo for ille at man ilke kan få en god behandling på sitt lokale Sykehus. Jeg får velge å være litt * naiv* i hennhold til dette.. Satser på at de gjør det de skal for å tilrettelegge og hjelpe meg. Eneste jeg har tenkt på siden jeg ble gravid for 7 mnd siden.. Takk for svar :)

 

Anonymous poster hash: cbed4...01d

Skrevet

KK er strenge på ks på "angst-og-uro"-bakgrunn (det er best med vaginal fødsel for de aller fleste, forutsatt god oppfølging), men er det først medisinsk indikasjon så er det noe annet. Høres ut som det er indikasjon i ditt tilfelle (prolaps og operert nedentil). 

 

Ble du operert ved Haukeland? Hvis ikke ville jeg fått tak i detaljene om tilstanden og operasjonen. Eventuelt ring dit du skal på samtale, og forhør deg om de har tilgang på papirene dine (hvis du ikke ble operert på Haukeland har de nok ikke det, da må de ha beskjed om det og det lønner seg at du vet mest mulig om hva som ble gjort!). 

Hvis du fikk beskjed om at du kunne få ks etter sist fødsel (var det på haukeland?), vil jeg tro at det er god indikasjon, og da blir det en helt annen situasjon enn "bare" fødselsangst.



Anonymous poster hash: 0a01b...5fd
Skrevet

Ble operert på Betanien. KK var lite behjelpelig på noe etterpå. Jm som så på meg mente jeg burde trene opp bekkenbunnen. Men på betanien sa de det ikke var noe bunn å trene opp..Jeg måtte selv ordne med å bli sjekket av en spesialist. Har med papirer fra operasjon. Og henvisning fra legen min og min nye Jm.

 

Anonymous poster hash: cbed4...01d

Skrevet

Kan jo vera du får det på kk, men er sant som ei her skriv: voss kan ikkje sei ja etter at kk seier nei, så det sikraste er å ikkje møta hos kk,og heller ta kontakt med voss. Lykke til!

Hvor har dere dette fra? Jeg har selv to venninner som ikke fikk ks på KK og valgte seg Voss hvor de fikk keisersnitt. Voss er et selvstendig sykehus og ikke en underavdeling av KK, Bergen.

 

Anonymous poster hash: d1078...69f

Skrevet

Ble operert på Betanien. KK var lite behjelpelig på noe etterpå. Jm som så på meg mente jeg burde trene opp bekkenbunnen. Men på betanien sa de det ikke var noe bunn å trene opp..Jeg måtte selv ordne med å bli sjekket av en spesialist. Har med papirer fra operasjon. Og henvisning fra legen min og min nye Jm.

 

Anonymous poster hash: cbed4...01d

 

Ta med det du har av papirer til samtalen! Operasjon i underlivet vil kunne være indikasjon for keisersnitt, avhengig av hvilken operasjon det var og når det ble gjort.

Hinsides fødselsangst er noe annet, og vil ikke nødvendigvis være medisinsk indikasjon - men du har jo en ganske så klar forhistorie på hvorfor du har det! Håper KK møter deg på en bra måte, og gir deg god informasjon og en skikkelig vurdering :)

 

Anonymous poster hash: 0a01b...5fd

Skrevet

 

Kan jo vera du får det på kk, men er sant som ei her skriv: voss kan ikkje sei ja etter at kk seier nei, så det sikraste er å ikkje møta hos kk,og heller ta kontakt med voss. Lykke til!

Hvor har dere dette fra? Jeg har selv to venninner som ikke fikk ks på KK og valgte seg Voss hvor de fikk keisersnitt. Voss er et selvstendig sykehus og ikke en underavdeling av KK, Bergen.

 

Anonymous poster hash: d1078...69f

det var voss sjukehus som gav meg den informasjonen då det var aktuelt med oss.

Skrevet

Jeg grein meg til KS på KK

 

 



Anonymous poster hash: 421d7...b82
Skrevet

 

Jeg grein meg til KS på KK

 

 

 

Anonymous poster hash: 421d7...b82

 

 

Men angrer faktisk... PGA barnet fikk problemer med å puste etterpå :(

 

Anonymous poster hash: 421d7...b82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...