Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Har en 11-åring som tisset på seg dag og natt til han gikk i 3. klasse. Han ble utredet uten at de fant noe spesielt galt, foruten litt lav blærekapasitet 7-åringen er akkurat like ille. Hun skal utredes nå. 3-åringen har sluttet med bleie og har vært kjempeflink. Så og si ingen uhell. Nå både bæsjer og tisser hun på seg igjen Da blir det vel samme leksa der som med de to andre, selv om det lovet bra. Men, jeg blir nesten deprimert av tanken på at vi nok en gang må gjennom et blodslit med tissing og opplegg med tredje barnet. Jeg orker ikke! Legen sier dette kan være arvelig, så da er det vel ingenting å gjøre... Anonymous poster hash: def21...3e9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Det er også helt vanlig at man kan ha tilbakefall etter at man har slutta med bleie. Ikke mist motet! Det er fremdeles håp!!! Anonymous poster hash: dc344...7b4
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Skjønner hvordan du har det. Her ble alle tre bleiefrie når de var 2 år, men har hatt nattbleie. Gudskjelov for blåresept og en snill lege De 2 største prøvde tabletter (også på blåresept) da de var hhv 5 og 6 uten at det funket. Vi har prøvd alarm, men den eneste som våkner er meg Var i ferd med å gi opp. Men nå ENDELIG når nr 1 er 9 år og nr 2 er 8 år har de sluttet - men jeg har fremdeles tisselaken på senga (også blåresept) i tilfelle. Er så lei av å vaske sengklær og dyner at jeg klikker i vinkel snart. Nr 3 begynner på skolen til høsten og er fremdeles ikke bleiefri på natta. Nr 1 var på utredning (urolog) i fjor høst, men alt fungerer, så det er hjernen som ikke er koblet opp med kroppen enda. Men føler med deg, det er noe dritt og man blir så utrolig lei og sur av å måtte skifte på tissvåte unger og senger på natta når man kun vil sove...... Anonymous poster hash: 9acdd...ff5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Hadde det enda bare vært på natt... Det er dagtissingen som er verst. Vi har slitt med tisseproblematikk i 8 år, så nå er jeg virkelig sliten av det. Jeg må jo bare orke noen år til med slit, men skjønner ikke helt hvordan. Jeg håper virkelig det er som du over her sier, at det er et forbigående tilbakefall. Er litt lett å miste motet kjenner jeg. Anonymous poster hash: def21...3e9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Hadde mine barn tisset på seg som skolebarn på dagtid uten at leger fant noe galt hadde jeg tatt på dem en bleie.... Anonymous poster hash: 1277f...4f5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Hvordan kan egentlig så store unger ha uhell på dagtid, uten at det er noe medisinsk? Tar da høyde for at det ikke er noe psykisk som utløser dette, som f.eks stress... Anonymous poster hash: 41fb6...d33
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Hadde mine barn tisset på seg som skolebarn på dagtid uten at leger fant noe galt hadde jeg tatt på dem en bleie.... Anonymous poster hash: 1277f...4f5 Pøh! Et hadde du ikke! Anonymous poster hash: 89298...4f8
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Jeg antar at du har lest alt du kommer over om dette. Tror nok at du trenger en klem. Kan det tenkes at minste er påvirket av sine eldre søsken? Det har jeg sett her. Det hjalp når jeg fikk storebror til å skjule problemet sitt for lillesøster. Nå har ikke lillesøster problemer. Anonymous poster hash: 4e03f...153
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Hvordan kan egentlig så store unger ha uhell på dagtid, uten at det er noe medisinsk? Tar da høyde for at det ikke er noe psykisk som utløser dette, som f.eks stress...Anonymous poster hash: 41fb6...d33 Det de har kommet fram til, og det er jo forsåvidt medisinsk, det er at signalene fra blære til hjerne ikke er helt modent. Det er en forsinket prosess der. I tillegg så mente de eldste hadde lav blærekapasitet. Så det er jo forsåvidt medisinsk, men det er bare noe de tror og ikke noe en får gjort noe med. Bleie på skolebarn blir ikke aktuelt. Det er å be om å gå et mobbeoffer. Anonymous poster hash: def21...3e9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Jeg antar at du har lest alt du kommer over om dette. Tror nok at du trenger en klem. :klemmer:Kan det tenkes at minste er påvirket av sine eldre søsken? Det har jeg sett her. Det hjalp når jeg fikk storebror til å skjule problemet sitt for lillesøster. Nå har ikke lillesøster problemer. Anonymous poster hash: 4e03f...153 Takk Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg bare ber på mine knær om at dette er forbigående med minste... Anonymous poster hash: def21...3e9
Fero Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Det er mulig jeg stiller et spørsmål som er helt bak mål nå, men vil det ikke være mye verre for et barn i skolealder å synlig tisse seg ut, enn å ha en usynlig bleie og forbli tørr? De dagene det er gym eller svømming kan de jo gå uten, men ellers føle seg trygge med en tynn trusebleie?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Det er mulig jeg stiller et spørsmål som er helt bak mål nå, men vil det ikke være mye verre for et barn i skolealder å synlig tisse seg ut, enn å ha en usynlig bleie og forbli tørr? De dagene det er gym eller svømming kan de jo gå uten, men ellers føle seg trygge med en tynn trusebleie?Jo, forsåvidt. Men, det finnes ingen så tynne bleier at det ikke synes. Legen mente at bleie var uaktuelt på eldstemann. 7-åringen tisser seg ikke synlig ut. Bare en gang i blant det skjer. Anonymous poster hash: def21...3e9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Dytter litt jeg... Anonymous poster hash: def21...3e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå