Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 NÅ er det på tide! Jeg bør gå ned minst 20 kg, og hovedproblemet mitt er kaker og godteri, spesielt om kvelden. Kognitivt vet jeg jo selvfølgelig hva jeg bør spise (og ikke spise) for å gå ned i vekt... Men gi meg ditt beste tips for å klare å holde dietten/endrede kostholdet? Hva er sunt, men likevel godt/søtt som jeg kan unne meg, sånn at jeg klarer å gå ned? Takk for hjelpen! Anonymous poster hash: 9af9b...5de
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Spis sunt, unngå snop i hverdagen men unn deg på lørdag. Og tren!! Jeg har gått ned 40 kilo det siste året sånn. Anonymous poster hash: cbb9e...400
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Snop bare en gang i uka, unngå å spise etter kl 6. Drikk heller vann eller lettbrus etter den tid. Om du er i permisjon, gå lange turer med barnevogn HVER dag Anonymous poster hash: 28b3c...120
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Finn deg en hobby, som tar oåp tid på kveldstid. Anonymous poster hash: e3ce3...eb8
Nettie+jentungen Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Registrere matinntak.. Utrolig hvor mange feller man går i..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Vektklubben.no og en vekt. Jeg mener, jeg fikk sjokk!!! Det er den største og mest effektive vekkeren jeg har fått i hele mitt liv. Jeg visste selvsagt at godteri og kaker ikke er bra, men jeg hadde ingen anelse om hvor ekstremt ille det faktisk er. Og så fikk jeg noen positive overraskelser også da, som at lasagne (hjemmelaget) faktisk er veldig kalorifattig Vektklubben er gratis, og en god vekt billig. Du trenger ikke å holde på lenge heller, men etter en 2-3 uker tør jeg nesten å love deg at du spiser annerledes enn nå. Men, det er viktig å være nøye. Alt må veies, og ting veier mye, mye mer enn det du tror! Anonymous poster hash: eef95...7a8
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Og ps, noenlunde sunt og ikke så ille kalorimessig: Bær eller druer med litt vaniljesaus på. Evt litt lettis med bær. dette reddet meg Anonymous poster hash: eef95...7a8
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Et grete roede kurs er utrolig virkningsfullt! Jeg er ti kg lettere enn i høst, og har fått et helt annet syn på og forhold til mat. Det har vært enkelt å gå ned i vekt, og super motivasjon å gjøre det sammen med likesinnede:) Anonymous poster hash: 786f9...5ec
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Spist mindre porsjener mat, dropp sauser og ting du ellers vet er feitende (rømme, creme fresh osv), beveg deg mer; treningsstudio 3 ganger i uka + bruk trapper istedenfor heis. Sykle/gå til jobb hvis mulig. Lykke til Anonymous poster hash: 43c72...dee
Edelweis Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Jeg lager fruktsalat og har litt vaniljeyogurth oppå :-) det redder kvelden min. Og grønnsaker og dipp. Veier og teller kcalorier.
energibomba Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Reise deg fra bordet i tide! Spise ofte og lite, sunn mat. Litt gotteri i helga. Får du lysst på søtsaker spis en banan så går søtsuget over) godt mellom måltid/snaks: cottage cheese m vaniljekesam druer og banan, epler. Til sist mosjon og ikke spis etter kl 20
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Gjør noe på kvelden, i stedet for å bare sitte å se på tv.. Da glemmer du søtsuget.. Unn deg noe godt innimellom.. Tenk endring du kan leve med, ikke knallhard diett i en viss periode.. Anonymous poster hash: 602ad...6e0
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Ta kontakt med kostholdsveileder og få hjelp med kalorier og karbohydrater Anonymous poster hash: 823b1...1ec
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Ta kontakt med kostholdsveileder og få hjelp med kalorier og karbohydrater Anonymous poster hash: 823b1...1ec Støtter denne fullt og helt! Hvis du får stort søtsug på ettermiddag/kveld så er det fordi du ikke har spist riktig for å holde blodsukkeret ditt stabilt før på dagen. Spiser du feil får du ustabilt blodsukker og blir veldig søtsugen. Sukker og raske karbohydrater samt for lite fett gir deg ustabilt blodsukker. Anonymous poster hash: 2e8ae...08e
Følelsesvims Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Mindre porsjoner, vær bevist på hvor mye melk og juice du faktisk drikker. Gjør det til en vane å lese kaloriinnholdet på alt du spiser, så får du automatisk en følelse av hva som kan være kalorifeller.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #16 Skrevet 20. mars 2014 Tusen takk for mange godt tips Nå må jeg bare klare meg selv! Skal bruke kaloriteller fra i morgen, og ta frem den gamle Zumba-DVD'en min Anonymous poster hash: 9af9b...5de
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #17 Skrevet 20. mars 2014 Hvis jeg ble sugen på noe søtt spiste jeg hermetiserte fersken(uten sukkerlaken selvfølgelig) og mager vaniljekesam:) hendte også at jeg kjøpte meg sukkerfrie pastiller når suget var som verst:p Et annet sunt alternativ som jeg benyttet var grønnsaker og dipp laget av kesam:) spiste aldri mye dipp, så ble ikke mange kaloriene av det;) Lykke til:-) Anonymous poster hash: be8a4...9f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå