Gå til innhold

Overbruk av mobil. Er det lov å si noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en fantastisk fin slektning som jeg er veldig glad i. Vi treffes ofte og spiser ofte middag familiene sammen og vi kommer godt overens MEN.... Vedkommende er så opptatt av mobilen. Under middag kan han vise frem fem bilder venner har lagt ut på face, et par morsomme filmer på youtube etc. Synes det er slitsomt å måtte se en film med ukjente mennesker under middagen. Hensikten er jo å prate og kose oss. Er det lov å si (på en hyggelig måte) at mobilbruk i slike situasjoner ikke er ok?

Jeg ser høflig på det han skal vise meg men har mest lyst til å si jeg ikke har lyst.

Hva synes dere om slikt?

Anonymous poster hash: b07e8...707

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er ganske uhøflig av slektningen å holde på med tlf under middagen.

Det er ikke vanlig hos oss ihvertfall. Har du selskap kan du kanskje gjøre en litt tullete vri på det med å f eks si at "idag er det mobilfri middag, legg tlf i kurven. Førstemann som sprekker tar oppvasken".

Anonymous poster hash: ac7e9...e62

Skrevet

Hehe. Fin løsning.

Jeg er litt redd for å si noe. Redd det skal bli utrivelig stemning.

Skrevet

Skjønner godt at du ikke har lyst til å si noe, men egentlig er jo oppførselen til slektningen din mangel på folkeskikk. Faktisk ganske ille. 

Anonymous poster hash: 345b3...d6b
Skrevet

En tlf har ingen ting ved matbordet å gjøre. Uhygienisk er det også. Jeg hadde sagt fra.

Anonymous poster hash: 9252f...ac2
Skrevet

Ingen tlf ved matbordet.

Anonymous poster hash: c5efa...3d0
Skrevet

Da sier jeg i fra. Kan si jeg heller vil prate om dem og hva de driver med fremfor fremmede jeg ikke har noe forhold til.

Huff jeg er så redd for å trå feil. :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...