Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Skal kjøre opp til uken og gruer meg helt vanvittig er livredd for å gjøre tulle feil fordi jeg er nervøs. Skal flytte så er avhengig av lappen og stryker jeg nå må jeg vente over en mnd til neste forsøk. Gode råd ? Og hvor mange her besto på første forsøk? Googler jeg dette temaet får jeg opp forumer der maaaange har stryki både 2 og 3 ganger..... Anonymous poster hash: b9663...8d7
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Jeg sto på første forsøk. Det er jo ikke vanskelig akkurat... Anonymous poster hash: 80233...276
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har hatt et par venninner som strøk første gang de prøvde, har derfor et par tips: - husk å se i speil regelmessig - ikke kjør for fort inn i rundkjøringer - her hvor jeg bor er de aller fleste veiene forkjørsvei, derfor passet han jeg kjørte opp med på å komme inn på en litt stor vei som ikke var forkjørsvei. Jeg var oppmerksom på dette fordi kjørelæreren min hadde sagt at de stort sett alltid kjører innom denne veien, det var jeg veldig glad for, lett å glemme seg når man er stressa. - reduser farten ved regn/glatt veibane. Selv sto jeg på første selv om jeg hadde noen "feil". Jeg fikk for eksempel biler oppi rompa to ganger da jeg skulle kjøre inn på en større vei. Utrolig irriterende at jeg ikke klarte å beregne, og følte at jeg hadde strøket. Oppkjøringsmannen sa at han hadde lagt merke til det, men at det i alle fall var bra at jeg akselererte fort da det først hadde skjedd. På de spørsmålene man får før man kjører opp følte jeg meg utrolig teit. Fikk spørsmål om å sjekke servostyring og da rikket jeg litt på rattet da motoren var skrudd av også kjørte jeg litt rundt og sa at det var lett å vri på rattet. Haha, skjønte ikke helt hva han ville at jeg skulle gjøre og følte meg vanvittig dum. Skulle også sjekke bremsene. Trykket de hardt inn og holdt i 5 sek for å sjekke om de seg. Spurte om han ville noe mer, men det ville han ikke svare på. Ble utrolig usikker, kjørte litt rundt i ring for deretter å bremse - ja - de virka Anonymous poster hash: 62ffe...c67
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har hatt et par venninner som strøk første gang de prøvde, har derfor et par tips: - husk å se i speil regelmessig - ikke kjør for fort inn i rundkjøringer - her hvor jeg bor er de aller fleste veiene forkjørsvei, derfor passet han jeg kjørte opp med på å komme inn på en litt stor vei som ikke var forkjørsvei. Jeg var oppmerksom på dette fordi kjørelæreren min hadde sagt at de stort sett alltid kjører innom denne veien, det var jeg veldig glad for, lett å glemme seg når man er stressa. - reduser farten ved regn/glatt veibane. Selv sto jeg på første selv om jeg hadde noen "feil". Jeg fikk for eksempel biler oppi rompa to ganger da jeg skulle kjøre inn på en større vei. Utrolig irriterende at jeg ikke klarte å beregne, og følte at jeg hadde strøket. Oppkjøringsmannen sa at han hadde lagt merke til det, men at det i alle fall var bra at jeg akselererte fort da det først hadde skjedd. På de spørsmålene man får før man kjører opp følte jeg meg utrolig teit. Fikk spørsmål om å sjekke servostyring og da rikket jeg litt på rattet da motoren var skrudd av også kjørte jeg litt rundt og sa at det var lett å vri på rattet. Haha, skjønte ikke helt hva han ville at jeg skulle gjøre og følte meg vanvittig dum. Skulle også sjekke bremsene. Trykket de hardt inn og holdt i 5 sek for å sjekke om de seg. Spurte om han ville noe mer, men det ville han ikke svare på. Ble utrolig usikker, kjørte litt rundt i ring for deretter å bremse - ja - de virka Anonymous poster hash: 62ffe...c67 Poenget var at det er rom for å gjøre noen feil, men så lenge du kjører "aktpågivende, hensynsfullt og varsomt" så kommer det til å gå veldig bra! Anonymous poster hash: 62ffe...c67
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Flere? Anonymous poster hash: b9663...8d7
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Du vil nok ikke høre dette, men jeg strøk 3 ganger. Dette var da kjørelæreren som mente jeg var klar. Noe jeg skjønte fort at jeg ikke var. Husk å puste, senk skuldrene og ta det helt med ro. Anonymous poster hash: 0f245...1a2
Kanutten83 Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Jeg sto på første forsøk i fjor Om mulig, be om å få en oppvarmingstime slik at du går rett fra kjøretime til oppkjøringa, da får nervene roet seg litt, du kan spørre om det siste du måtte lure på, og få de siste tipsene fra kjørelæreren Ellers er tipsene til #3 over her fine Masse lykke til, dette går fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå