Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Vi bor i en studentleilighet og her er det totalforbud mot hunder bortsett fra hunder for synshemmede. Jeg har en psykososial grunn.Har levert inn søknad og alt av papirer som beviser mitt grunnlag, men får likevell nei.Tenker nå å ta det videre med til en advokat. Men jeg er litt redd for at hvis de sier det er greit dette året blir vi kastet ut til neste år ettersom kontrakten må fornyes hvert år.Hva ville du gjort? Anonymous poster hash: c0152...a14
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Latt være å skaffe hund eller flyttet. Anonymous poster hash: 7c953...5c8
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Tja, det er jo en sjanse å ta. Men hvis du har fått ja et tidligere år, tror du ikke at de vil fortsette å si ja? Jeg mener, da er du jo allerede innenfor...? Men har du hund nå da? Eller vurderer du å skaffe? Anonymous poster hash: 6b2a0...2c4
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Ville selvsagt ikke skaffet meg hund Anonymous poster hash: 0f47e...650
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Latt være å skaffe hund eller flyttet. Anonymous poster hash: 7c953...5c8 Har selvfølgelig vurdert å flytte, men leiemarkedet er utrolig vanskelig når man har en hund på slep. De eneste leilighetene jeg har funnet på det private markedet er virkelig ikke noe for en student. Da vil alle pengene isåfall gå til husleie og da har jeg verken penger til å fø ungen eller hunden HI Anonymous poster hash: c0152...a14
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Da hadde jeg droppet hund elle flyttet. Jeg er utleier og har punkt om ingen katter eller hunder i kontrakten. dkulle en tvinge igjennom hundehold på den måten du vil hadde jeg sskt opp leieboeren ved første gyldige anledning. Og då hadde jeg tatt av depositumet for å rense leiligheten for hunderester slik at slergikere igjen kan være trygge der. Anonymous poster hash: 2fcb2...2e5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Tja, det er jo en sjanse å ta. Men hvis du har fått ja et tidligere år, tror du ikke at de vil fortsette å si ja? Jeg mener, da er du jo allerede innenfor...? Men har du hund nå da? Eller vurderer du å skaffe? Anonymous poster hash: 6b2a0...2c4 Har hund allerede Vell, det er jo det jeg håper at de fortsetter å si ja. Ser liksom ikke for meg at det er mulig å gå til sak for at de ikke vil ha kontrakt med oss til neste år så derfor jeg er litt i tvil HI HI Anonymous poster hash: c0152...a14
Stjernemagnolia Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Du må vise hensyn og innrette deg etter de reglene som gjelder der du bor. Er det ikke lov til å ha hund og du ønsker deg en hund bør du flytte for du må respektere vedtatte regler.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Du må vise hensyn og innrette deg etter de reglene som gjelder der du bor. Er det ikke lov til å ha hund og du ønsker deg en hund bør du flytte for du må respektere vedtatte regler. Problemet er at studentskipsnaden ikke har lov ifølge loven å lage en slik regel. Alle som har godt grunnlag for å ha hund kan ikke nektes. Jeg kan legge til at dette er den eneste studentskipsnaden som gjør dette på tross av at det er ulovlig. Har lest rundt på nett og de har fått mye pes av velferdstilsyned o.l. HI Anonymous poster hash: c0152...a14
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Tja, det er jo en sjanse å ta. Men hvis du har fått ja et tidligere år, tror du ikke at de vil fortsette å si ja? Jeg mener, da er du jo allerede innenfor...?Men har du hund nå da? Eller vurderer du å skaffe?Anonymous poster hash: 6b2a0...2c4 Har hund allerede :)Vell, det er jo det jeg håper at de fortsetter å si ja. Ser liksom ikke for meg at det er mulig å gå til sak for at de ikke vil ha kontrakt med oss til neste år så derfor jeg er litt i tvil :PHIHI Anonymous poster hash: c0152...a14 De drar deg nok ikke til retten. Det er altfor kostbart og tar lang tid. Men som en over her sier som er utleier, så kan de si deg opp ved første mulighet. Den er kjip. Men siden du allerede har hund, ville jeg tatt sjansen. Men det er meg da. Anonymous poster hash: 6b2a0...2c4
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Leiemarkedet er presset, og det er stort sett vanskeligere for oss med hund, men har du prøvd å annonsere etter leilighet selv? Mange utleiere orker ikke styret med å legge ut en annonse, for så å måtte svare på et vannvittig antall henvendelser, derfor er det en del leiligheter som er forbeholdt de som skriver en god annonse selv. Sist jeg flyttet, med hund, la jeg ute en annonse der jeg beskrev meg selv som rolig, sikker betaler, ikke røyker osv, Hunden fortalte jeg også om, men plasserte denne informasjonen sist i annonsen, så de allerede skulle ha et godt inntrykk av meg da de leste om hunden.Sa ikke mye om hunden, bare at jeg har en,som er voksen, husren og veloppdragen. I løpet av et par dager satt jeg med tre konkrete tilbud, som alle var innenfor mitt budsjett, og i det området jeg ønsket å bo.Tilbudene var også gitt eksklusivt til meg, så det var bare å velge å vrake, uten konkurranse fra andre potensielle leietagere. Leiligheten jeg valgte har en kjempeflott beliggenhet,og prisen er forholdsvis lav for en leilighet av denne størrelsen og denne beliggenheten. Jeg bor forresten i Bergen, som ikke er kjent for å ha det beste leiemarkedet i verden. Anonymous poster hash: 617d8...7c6
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har en kjellehybel som jeg lurte på leie ut (Bergen). Jeg VILLE faktisk ha noen med hund, jeg, dels fordi jeg elsker hunder og dels fordi jeg ganske nylig har fått meg en valp, og d aville det jo vært morsomt om den kunne ha en venn i samme hus, og kanskje de kunne ha lekt litt sammen i hagen i blant. Så jeg kikket på finn etter folk med hund som søkte etter hyhbel/leilighet. Poeng: Det er slett ikke umulig å finne et sted å bo selv om man har hund. Anonymous poster hash: 5ff2c...bd2
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Dette har du jo skrevet om før også. Ta det videre til advokat, du får ikke noe ut av å drøvtygge temaet her inne. Anonymous poster hash: fe6a2...691
Våryr ✿ Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Jeg ville gjort mye for å få beholde hunden min.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Jeg ville nok ikke tatt sjansen. Veldig dumt om du må kvitte deg med hunden senere. Det kan bli mye uhygge også når du først har fått avslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå