Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Fikk en ny hunnkatt for 1 uke siden på 3 år. Hun kom greit overens med hunkatten vi hadde fra før (til slutt). Første gang vi slapp henne ut, kom hun inn etter 5 min. Men neste gang vi slapp henne ut har hun vært borte til nå.. Altså ca 20 timer... Hun er sterilisert og chippet. Tror dere hun har stukket av pga katten vi har her fra før? Savner hun gamle eieren? Eller er det vanlig de blir borte så lenge de første gangene på nytt sted? Bekymret for pusen min jeg! Hun har alltid vært en utekatt. Anonymous poster hash: 6b8cd...36b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Du uar vel hatt katten innendørs i 4 uker først? Hvis du har det (altså gjort det riktig), kan det hende den har blitt drept av bil, tatt av rev, bare er på en langtur, ikke liker seg hos dere, får mat av naboen. Om du derimot har sluppet den ut før det har gått 4 uker, kan den i tillegg til det over ha gått seg bort eller ikke føler at den bor hos dere. Anonymous poster hash: d27f9...fa9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Tipper at hun ikke finner veien hjem og at hun er på vandring mot sitt gamle hjem eller bare vandrer rundt. Å slippe ut katten etter kun 1 uke i nytt hjem er ikke det lureste du har gjort.... Anonymous poster hash: 31f48...c04
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Du burde holdt katten inne mye lenger. Latt katten sitte i vindushøyde for å orientere seg på uteområdet. Stakkars pus, har sikkert gått seg bort. Ut å let!! Anonymous poster hash: b4354...59f
PrinsesseHengepupp Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Katter på nytt sted (flytting, ny eier) skal minimum holdes inne en mnd, helst lengre. Og gjerne luftes under oppsikt de første ukene.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Vi bor ganske øde med ingen hus i nærheten, har hatt mange katter før som jeg har sluppet rett ut.. (Men de har "kjent" hverandre fra før) Så tenkte desverre ikke så langt denne gangen men da vet jeg det til neste gang. 4 uker minimum! Har lett masse allerede. Er vell ikke noe annet og gjøre enn og gå ut og rope innimellom og satse på at hun kommer tilbake. Anonymous poster hash: 6b8cd...36b
Sienna85 Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Håper hun dukker opp igjen! Bra hun er chippet, skulle noen andre finne henne. Må bare si det at hvis man kjenner katten sin fra før så er det ikke nødvendigvis sånn at de MÅ være inne i ukesvis før de kan gå ut. Har flyttet tre ganger med min ragdoll, og han har fått gå ut etter første dagen sammen med meg og hunden den første uken. Men min finner seg til rette på nye steder med en gang, så kanskje han er super spesiell
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Slapp du henne ut etter EI uke?! Altså, stakkars pus! Hun er jo sikkert helt forvirra! Sett ut tunfisk (det lukter sterkt) og håp hun ikke er så langt unna og at hun lukter det. Anonymous poster hash: 0ac12...017
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Du må være dum. Man slipper ikke ut NOEN katter alene før etter ca en mnd, og da er man ute med den i starten i tilfelle den blir redd og vil inn. Anonymous poster hash: 1a729...19e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 En uke? Lese seg opp om hva dyrebeskyttelsen og veterinærer anbefaler. Håper hun kommer tilbake, men hun er nok på vandring. 4 uker minst. Selv om noen neper mener noe annet! Anonymous poster hash: 63cad...678
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Herregud kor dømmende og frekt enkelte svarer her! Det går an og si i fra på penere måte enn og si hvor dum vedkommende er! HI, veldig dumt og høre at katten har vært borte så lenge, håper at dere finner henne igjen, og ikke bry deg om de frekke kommentarene enkelte kommer med her, alle kan ta feile avgjørelser innimellom! Anonymous poster hash: d0912...392
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Hvorfor svarer noen så slemt? Nå er katten borte og unødvendig å kjefte på HI. Muligheten er der for at hun er forvirret og ikke finner hjem. Hun er nok ikke veldig knyttet til dere ennå? Var den andre katten ute med henne? Kan den ha jaget henne? Katter har territorier og katter jager andre katter vekk fra sitt territorie. Nye pus kan faktisk ha gått i skjul like ved. Katter kan ligge rolig på samme plass i dagevis om de er redde og har blitt jaget. Siden pus ikke kjenner dere så godt ennå kan det være den hører deg men ikke tør komme frem. Håper dere finner henne snart. Lykke til og oppdater oss. Anonymous poster hash: e9fc2...630
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Hvorfor svarer noen så slemt? Nå er katten borte og unødvendig å kjefte på HI. Muligheten er der for at hun er forvirret og ikke finner hjem. Hun er nok ikke veldig knyttet til dere ennå? Var den andre katten ute med henne? Kan den ha jaget henne? Katter har territorier og katter jager andre katter vekk fra sitt territorie. Nye pus kan faktisk ha gått i skjul like ved. Katter kan ligge rolig på samme plass i dagevis om de er redde og har blitt jaget. Siden pus ikke kjenner dere så godt ennå kan det være den hører deg men ikke tør komme frem. Håper dere finner henne snart. Lykke til og oppdater oss. Anonymous poster hash: e9fc2...630 Takk for svar! Den andre katten vår var ute med henne, men hun har aksptert henne. Skal kose/leke med henne hele tiden. Første gang var vi ute sammen med den nye pusen og gikk rundt huset. Hun virket veldig trygg da, bare la seg på trappa og lå det en stund før hun kom inn Har lett/ropt uttallige ganger idag, men ingen pus enda Jeg bare håper hun står på trappen i morgen tidlig! Har satt ut litt mat for sikkerhets skyld. HI Anonymous poster hash: 6b8cd...36b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå