Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Også kvinner som er under stress og føler seg engstelige, kan ha høyere nivåer av testosteron, og dermed større sjanse for å få gutter. http://www.babyverden.no/Nyheter/Aggressive-kvinner-foder-flere-gutter/ Anonymous poster hash: 67a28...3a7
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Gir faktisk mening her Anonymous poster hash: bb219...e6e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Øh, og jeg som trodde det var mannen som avgjorde kjønnet... Anonymous poster hash: cd075...93c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Det har jeg hørt og. Men da må man se bort ifra det FAKTUM at det kun, ene og alene, er mannens sædseller som bestemmer om det blir gutt eller jente Anonymous poster hash: a8268...853
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har for mye testosteron i kroppen, er ganske aggressiv og stresser en del. Har en gutt og to jenter. Anonymous poster hash: 61911...ca8
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Øh, og jeg som trodde det var mannen som avgjorde kjønnet... Anonymous poster hash: cd075...93c "I utgangspunktet er det sæden som bestemmer hvilket kjønn barnet blir. Hvis sæden som befrukter egget inneholder et x-kromosom, vil det bli ei jente. Er det et y-kromosom, blir det en gutt. Imidlertid kan det se ut som at miljøet i kvinnens livmor kan være med på å påvirke sannsynligheten for at visse typer sædceller kommer til egget først. Studien viste at ved høye nivåer av testosteron, var det sæd med y-kromosomer som hadde overtaket" Anonymous poster hash: 67a28...3a7
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Det er kvinnen som bestemmer kjønnet, for egget bestemmer hvilken sædcelle som får slippe inn 😉 Når det er sagt, jeg er ikke aggressiv, men veldig guttete i oppførsel og væremåte, kan jo være jeg har mer testosteron enn andre 😝 Anonymous poster hash: 7d282...cbd
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Spennende. Er aggressiv selv om jeg alltid har vært en engstelig person som stresser for mye. Fikk gutt første gang, vet ikke hva som er i magen foreløpig, gleder meg til ul. Anonymous poster hash: c08da...761
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Da burde jeg ikke hatt to jenter. Har ingen gutter. Eller kanskje jeg ikke er så aggressiv som jeg tror og mannen sier jeg er. Anonymous poster hash: 7ebf8...252
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Øh, og jeg som trodde det var mannen som avgjorde kjønnet... Anonymous poster hash: cd075...93c "I utgangspunktet er det sæden som bestemmer hvilket kjønn barnet blir. Hvis sæden som befrukter egget inneholder et x-kromosom, vil det bli ei jente. Er det et y-kromosom, blir det en gutt. Imidlertid kan det se ut som at miljøet i kvinnens livmor kan være med på å påvirke sannsynligheten for at visse typer sædceller kommer til egget først. Studien viste at ved høye nivåer av testosteron, var det sæd med y-kromosomer som hadde overtaket" Anonymous poster hash: 67a28...3a7 Ejaaa.. Riktig... Kvasivitenskap Anonymous poster hash: a8268...853
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Øh, og jeg som trodde det var mannen som avgjorde kjønnet... Anonymous poster hash: cd075...93c "I utgangspunktet er det sæden som bestemmer hvilket kjønn barnet blir. Hvis sæden som befrukter egget inneholder et x-kromosom, vil det bli ei jente. Er det et y-kromosom, blir det en gutt. Imidlertid kan det se ut som at miljøet i kvinnens livmor kan være med på å påvirke sannsynligheten for at visse typer sædceller kommer til egget først. Studien viste at ved høye nivåer av testosteron, var det sæd med y-kromosomer som hadde overtaket" Anonymous poster hash: 67a28...3a7 Ejaaa.. Riktig... Kvasivitenskap Anonymous poster hash: a8268...853 "For å bevise sammenhengen hentet forskerne i New Zealand egg fra kuas eggstokker. Testosteronnivået i eggene ble testet, og deretter ble de befruktet i laboratoriet. Det viste seg at eggene med høye testosteronnivåer oftere ble befruktet med sæd som inneholdt y-kromosomer, og altså ble gutter." Anonymous poster hash: 67a28...3a7
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Derfor jeg er guttemamma da… Stemmer godt her! Er vel bare å se bortifra å få seg ei etterlengta jente etter 4 forsøk da Anonymous poster hash: 1d130...8c5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Hmm.. var veldig aggressiv i svangerskapet, men ikke ellers.. Anonymous poster hash: 306b2...d38
Gjest lemon-aid Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Det er kvinnen som bestemmer kjønnet, for egget bestemmer hvilken sædcelle som får slippe inn Når det er sagt, jeg er ikke aggressiv, men veldig guttete i oppførsel og væremåte, kan jo være jeg har mer testosteron enn andre Anonymous poster hash: 7d282...cbd Faktisk så er det mannen som "bestemmer" kjønn på baby Sædceller har et X eller et Y kromosom, mens kvinnens eggcelle har X-kromosom, det vil si hvis kvinnen får Y kromosom så blir det gutt.
Mrs. Kaizer Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Da har altså jeg blitt mildere med årene jeg da:-) Først 3 gutter og så jenta til slutt.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #16 Skrevet 20. mars 2014 en liten klype salt Anonymous poster hash: 22d6b...f64
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #17 Skrevet 20. mars 2014 Må være super aggressiv jeg da, med mine 4 gutter 😜 Anonymous poster hash: 76125...1e2
Tired mama Skrevet 20. mars 2014 #18 Skrevet 20. mars 2014 Haha. Stemmer IKKE her i hvert fall. Jeg har tre gutter og jeg er uskyldigheten selv. Blir aldri sint (i hvert fall ikke offentlig). Jeg kunne vært massemorder, og jeg hadde ALDRI blitt tatt for det. Ingen som kan tenke seg at jeg har noe som helst temperament. Men joda, er alltid veldig sliten og gjerne litt nedfor. Så mulig det er det som har spilt inn her. :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #19 Skrevet 20. mars 2014 Hahaha, mannen min kan nok bekrefte dette. Han mener jeg er verdens mest hissige dame og jeg har bare gutter:) Jeg er ikke aggressiv da, men med et veldig sterkt temperament:) Anonymous poster hash: b0c8e...547
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #20 Skrevet 20. mars 2014 Jeg er ikke aggressiv da, men med et veldig sterkt temperament:) Anonymous poster hash: b0c8e...547 Fra Nord-Norge med andre ord? Anonymous poster hash: cd075...93c
Dette er min mening: Skrevet 20. mars 2014 #21 Skrevet 20. mars 2014 Noe som styrker denne teorien er at det blir født flere guttebabyer f.eks. under krig. Det betyr selvsagt ikke at det ikke blir født jenter i krigssituasjoner, eller av aggressive mødre, bare at sjansen er en liten prosentdel høyere for at det blir gutt
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #22 Skrevet 20. mars 2014 Jeg er ikke aggressiv da, men med et veldig sterkt temperament:) Anonymous poster hash: b0c8e...547 Fra Nord-Norge med andre ord? Anonymous poster hash: cd075...93c Hehe, nei Vestlandet:) Anonymous poster hash: b0c8e...547
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. mars 2014 #23 Skrevet 20. mars 2014 Ang stress har jeg hørt det motsatte før, at stress hos mor gir jente. Stemmer bra her, hadde en veldig stressende periode i livet ved unnfangelse og begge er ivf barn, noe som skaper litt stress i seg selv, begge ganger ble det jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå