Himmel og hav Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Jeg skal grave opp et bed som det egentlig ikke er noe som trives i annet enn gress og ugress, så da tenkte jeg at jeg kanskje kunne ta det hintet naturen gir meg, og bare så/plante prydgress i det. Jeg har ingen erfaring med prydgress, vet bare at det finnes mange varianter, og at noen av den antagelig er ganske sarte. Jeg ønsker meg en gresstype som ikke blir mer enn toppen 80 cm høy, og som helst er litt vakker og elegant. Noen forslag?
bIomstre Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Ingen peil på gress, da jeg ikke kan ha det (atsjooo). Men på en plett, der man skulle tror ikke annet enn mose ville gro, hos meg så kommer en Honningknoppurt trofast år etter år! Så da vil jeg anbefale den http://no.wikipedia.org/wiki/Honningknoppurt
Himmel og hav Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2014 Ingen peil på gress, da jeg ikke kan ha det (atsjooo). Men på en plett, der man skulle tror ikke annet enn mose ville gro, hos meg så kommer en Honningknoppurt trofast år etter år! Så da vil jeg anbefale den http://no.wikipedia.org/wiki/Honningknoppurt Den var jo litt artig, da! Den noteres som en mulig kandidat til et annet vrangvillig hjørne av hagen.
sug lut Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Støtter den - de er nøysomme og blomstrer hele sommeren og de gir beng i om de får stell eller ikke, blir ikke større eller finere av noe som helst. Derimot er det greit å knipe av de visne - mer trengs ikke. Men de har stor tiltrekningskraft på meldugg, mine har fått det både i hagen og på balkongen. Prydgress....da ville jeg heller hivd utpå en pakke eller to av sommerblomstblanding hvert år, de er ugrasskraftige og blir et vakkert hav av farger. (Oversatt: jeg liker ikke prydgress.)
amandine Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Honningknoppurt ja. Med den deiligste myke duft og nydelig frodig vekst. Bare så synd at de helvetes sneglene synes den smaker godt.
sug lut Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Honningknoppurt ja. Med den deiligste myke duft og nydelig frodig vekst. Bare så synd at de helvetes sneglene synes den smaker godt. De spiste ikke min - runda alle bedene med Ferramol... og hadde veldig lite tap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå