Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 ... Var det en 5 åring som skrek til, sparket og spyttet på de ansatte. Barnet fulgte etter meg til porten og ville ut. Jeg sa at det måtte være i barnehagen og at det ikke var lov for meg å slippe det ut. Da kalte barnet meg dust, drittsekk og sparket etter meg. Barnehageansatt beklaget det, og tok barnet med seg til et rolig sted for å snakke hardt til det. Da jeg kom hjem, ringte barnehagen til meg fordi et av mine barn ble redd av episoden og ville vite at alt var bra med meg da det var vitne til episoden. Problemet: barnets mor er en barndomsvenninne av meg. Kjenner henne ikke godt, men vi har kjent hverandre bestandig. Tar barnehagen dette opp med mor? Vil de i så fall fortelle hvilken voksen det behandlet slik? Vil ikke stå der som en slem dame barnet må si unnskyld til eller noe sånt. Den barnehageansatte tok seg av situasjonen. Anonymous poster hash: 40516...602
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Det tror jeg kan variere litt, jeg har opplevd begge deler. Men du har uansett ingen plikt til å stille opp på en unnskyldningsseanse. Hvis moren vil arrangere noe slikt, kan du si at du ikke ønsker det, fordi du synes barnehagen tok seg fint av det. Anonymous poster hash: fb0f7...e14
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Ja de forteller dette til moren. Men nevner nok ikke navnet ditt. Var nok en 5 åring som hadde en veldig dårlig dag, eller sliter med noe. Anonymous poster hash: 14a7b...1b1
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Jeg ville ikke nevnt navnet ettersom det egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Men hadde selvsagt tatt opp med moren hva som hadde skjedd uten å nevne hvem han gjorde det mot. Anonymous poster hash: 0ad7b...456
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Hvorfor skal du beklage noe? Jeg skal ikke beklage noe. Det skrev jeg ikke heller? Jeg vil unngå at barnet må beklage til meg. Anonymous poster hash: 40516...602
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Høres ikke ut som ett barn som har det så bra hjemme Anonymous poster hash: fc58b...692
Superdolly Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Jeg vil tro at barnehagen forteller moren om episoden, men utelater navnet ditt. Dersom det likevel skulle komme fram og moren mot all formodning ønsker at barnet skal be deg om unnskyldning, kan du si på en vennlig måte at det ikke er nødvendig, fordi de voksne i barnehagen håndterte episoden greit der og da, og at for din del er saken over og at du synes det er greit å være ferdig med det.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Høres ikke ut som ett barn som har det så bra hjemme Anonymous poster hash: fc58b...692 Dummeste jeg har hørt.. du kan da ikke påstå noe sånt pga en sånn situasjon. Anonymous poster hash: 605e8...4f5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Tror ikke de kommer til å si hvem det gjaldt dersom de tar det opp med femåringens foreldre, pga. taushetsplikt. Akkurat det ble nesten litt komisk i vår barnehage en gang, da de fortalte ved henting at jenta vår var blitt bitt. Jenta selv sto og messet gang på gang at "xx bet meg, xx bet meg", mens de ansatte fortsatt lot være å nevne navnet... Anonymous poster hash: 87755...d90
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Sannsynligvis vil det bli tatt opp uten å nevne navn. Bhg pleier også å si at dette er ordnet opp i, som oftest er det unødvendig at det skal straffes mer senere. Barnet får en konsekvens der og da og ferdig med det om det ikke gjentar seg ut over dagen. Konsekvensen er oftest å måtte ha en prat med en voksen og gå glipp av lek om noen lurte. Anonymous poster hash: e6ad5...3d6
Jallow B Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Hvorfor skal du beklage noe? Jeg skal ikke beklage noe. Det skrev jeg ikke heller? Jeg vil unngå at barnet må beklage til meg. Anonymous poster hash: 40516...602 Aaah, beklager. Jeg misforsto.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Spesielt at barnehagen ringte deg for å sjekke om det gikk bra med deg på vegne av barnet ditt? Du er jo voksen! Anonymous poster hash: ba07c...c49
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Spesielt at barnehagen ringte deg for å sjekke om det gikk bra med deg på vegne av barnet ditt? Du er jo voksen! Anonymous poster hash: ba07c...c49 Barnet gråt og trodde jeg var skadet. Ville vite at mamma hadde det bra. Anonymous poster hash: 40516...602
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 Spesielt at barnehagen ringte deg for å sjekke om det gikk bra med deg på vegne av barnet ditt? Du er jo voksen! Anonymous poster hash: ba07c...c49 Barnet gråt og trodde jeg var skadet. Ville vite at mamma hadde det bra. Anonymous poster hash: 40516...602 Og så klarte de ikke engang å håndtere den situasjonen uten å ringe foreldre? Anonymous poster hash: ba07c...c49
☆☆☆ Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 Spesielt at barnehagen ringte deg for å sjekke om det gikk bra med deg på vegne av barnet ditt? Du er jo voksen! Anonymous poster hash: ba07c...c49 Barnet gråt og trodde jeg var skadet. Ville vite at mamma hadde det bra. Anonymous poster hash: 40516...602 Og så klarte de ikke engang å håndtere den situasjonen uten å ringe foreldre? Anonymous poster hash: ba07c...c49 Om barnet mitt ønskar å få høyre at eg har det bra vil eg gjerne at bhg ringer meg.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #17 Skrevet 21. mars 2014 Spesielt at barnehagen ringte deg for å sjekke om det gikk bra med deg på vegne av barnet ditt? Du er jo voksen! Anonymous poster hash: ba07c...c49 Barnet gråt og trodde jeg var skadet. Ville vite at mamma hadde det bra. Anonymous poster hash: 40516...602 Og så klarte de ikke engang å håndtere den situasjonen uten å ringe foreldre? Anonymous poster hash: ba07c...c49 Synes de gjorde rett i å ringe meg, jeg. Hvis jeg trodde at noen i familien min var skadet, hadde jeg ringt og spurt om alt var bra med den det gjaldt. Det er trygt å vite. Og jeg hadde ikke akseptert svar fra en annen om at det går bra. Anonymous poster hash: 40516...602
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå