Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har fått baby for noen mnd siden. Var ganske slank, men rett før svangerskapet gikk jeg noen kilo opp i vekten og mens jeg var gravid tok det helt av. Nå må jeg ned ca. 15 kilo! Jeg spiste en plate(stor) sjokolade hver eneste dag + andre søtsaker (boler, kjeks, osv). Nå har jeg vært flink og ikke spist søtsaker i 3 (+) uker og veide meg i går. Jeg forventet ikke veldig mye, men har ikke gått ned et halvt kilo engang! Er skikkelig skuffet og demotivert nå Skjønner ikke at alt jeg spiste før contra det jeg spiser nå ikke skal ha noe å si på vekten. Jeg spiser en del mindre og har forresten sluttet å spise brød til frokost. Noen har har opplevd lignende? Anonymous poster hash: 43671...7bf
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 ammer du? hos meg satt kiloene som limt på så lenge jeg ammet.. når jeg sluttet så raste de av.. 10 kg så langt Anonymous poster hash: d9554...1ad
Gjest Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Så fort jeg var ferdig med å amme, så raste kiloene av. Motsatt av hva andre gjorde Men er du aktiv i tillegg da?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Så fort jeg var ferdig med å amme, så raste kiloene av. Motsatt av hva andre gjorde Men er du aktiv i tillegg da? oi så interessant! Håper det samme skjer med meg Med førstemann trengte jeg ikke å gjøre noe som helst. Kiloene bare raste av seg, med sjokolade spising og alt! Men NÅ...ikke 100g engang. Jeg er ikke særlig aktiv. Går vanlig trilletur 2 timer hverdag (1 time, 2x/døgn) men blir ikke svett av det. Anonymous poster hash: 43671...7bf
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har fire barn, og alle fire gangene har jeg gått opp i vekt i ammeperioden... Nå har ikke jeg prøvd å slanke meg, for jeg har bare gått opp 12-16 kg i svangerskapene og de har vært borte innen jeg kom hjem fra klinikken, så ingen ekstra svangerskapskilo på meg. Men ammekilo, det fikk jeg Har alle gangene gått opp 5-6 kg i ammeperioden, en kombinasjon av at hormonene påvirker stoffskiftet og forbrenningen (kroppen lagrer jo for å sikre nok energi til melkeproduksjon) og ulvehunger pga ammingen tror jeg. Var seriøst sulten hele tiden når jeg ammet, og når jeg gikk hjemme ble det dårlig skikk på måltidene og mye småspising. Så fort jeg sluttet amme ble kiloene borte igjen av seg selv.. Da jeg fortalte det til jordmor på kontroll sa hun at det var ganske vanlig, hun ba meg titte rundt meg på damer som har fått barn, det er ikke så mange som raser ned i vekt av amming akkurat. De fleste er litt runde i kantene så lenge de ammer... Anonymous poster hash: 8f3fc...f2f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har fire barn, og alle fire gangene har jeg gått opp i vekt i ammeperioden... Nå har ikke jeg prøvd å slanke meg, for jeg har bare gått opp 12-16 kg i svangerskapene og de har vært borte innen jeg kom hjem fra klinikken, så ingen ekstra svangerskapskilo på meg. Men ammekilo, det fikk jeg Har alle gangene gått opp 5-6 kg i ammeperioden, en kombinasjon av at hormonene påvirker stoffskiftet og forbrenningen (kroppen lagrer jo for å sikre nok energi til melkeproduksjon) og ulvehunger pga ammingen tror jeg. Var seriøst sulten hele tiden når jeg ammet, og når jeg gikk hjemme ble det dårlig skikk på måltidene og mye småspising. Så fort jeg sluttet amme ble kiloene borte igjen av seg selv.. Da jeg fortalte det til jordmor på kontroll sa hun at det var ganske vanlig, hun ba meg titte rundt meg på damer som har fått barn, det er ikke så mange som raser ned i vekt av amming akkurat. De fleste er litt runde i kantene så lenge de ammer... Anonymous poster hash: 8f3fc...f2f Tusen takk for svar! Dette roet meg litt ned! Hadde begynt å lure på hva som foregikk med kroppen min. Skal selvfølgelig fortsette å spise sunnere, men skal i hvertfall ikke stresse så mye nå som jeg vet det kan være sammenheng med ammingen. Anonymous poster hash: 43671...7bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå