Gå til innhold

Min jente på 1 mnd spiser alt for mye mme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun spiser 6 ganger i døgnet og noen ganger er hun ikke fornøyd med mindre enn 150 ml!

Hva skal jeg gjøre? Hun kommer jo snart til å gå over en liter i døgnet allerede! Vil jo ikke la henne være sulten heller men..

Anonymous poster hash: 9aef3...f3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne spise !!!!

Anonymous poster hash: c5b85...03e

Skrevet

Dette ville jeg sjekket med lege eller helsesøster hvis jeg var deg. Er enig i at de skal få spise, men 150 ml opptil flere ganger i døgnet er mye for en så liten baby...

Anonymous poster hash: 443fb...627
Skrevet

Hør med helsesøster du :-)

Hvilken mme bruker du foresten?

Anonymous poster hash: c7e7e...5e9

Skrevet

Bruker hipp

Skrevet

Så små barn regulerer det med mat selv.

Anonymous poster hash: 275cb...4e8
Skrevet

Barnet vil regulere dette selv. Synes ikke det høres mye ut da hun bare drikker 6 ganger til dagen. Det er mest vanlig med fra 8-12 måltider i den alderen.

Så lenge barnet vokser og er fornøyd er det viktigst

Skrevet

Vår på 6 uker har omtrent samme matinntak, og har hatt det siden han var rundt 1 mnd.

HS og lege på helsestasjonen syns det var heilt greit og mente han berre tok seg inn igjen etter å ha fått for lite mat i 4 veke med amming..

Eldstemann åt og mykje tidlig, men han justerte sjølv og roa seg etterkvart.

Det er ikkje farlig om dei får over 1 liter i døgner etterkvart.

Skrevet

Bruker hipp

Okei :-) det brukte vi også på vår største.

Fikk også beskjed om at de ikke er helt gærne på å holde på 1 liters grensa. Det vil gjevne seg ut etterhvert.

Kanskje må dere starte med fast føde litt tidligere enn "normalt", men det går jo greit :-D

Skrevet

Man skal la så små babyer spise så mye de vil!!!

Anonymous poster hash: a98e1...2c4

Skrevet

Synes ikke det er veldig mye. Om hun kun spiser mme, må en huske at det er det barnet får av væske også.....kanskje hun er tørst? Jeg både ammet og gav hipp. Var veldig undervektig selv så mm dugde kun som magert vomfyll og drikke, mens gutten slukte mange flasker i døgnet med hipp i tillegg;) For han var ikke 150ml mye. Ang vekt regulerer de dette selv. Han var ikke så stor som nyfødt (men normal), så hadde han en periode hvor han ble temmelig velfødd og diger ift jevnaldrende barn. Nå er han 1,5 år, og lang og stor, men relativt slank. Bare la barnet få spise du. Vi begynte og tidlig med grøt og purreer. Helsesøster, mente det var tidlig, men et lite barn skal ikke gå sultent vet du:) viktig med et lite fettlager på de små, særlig om de skulle bli syke osv. I den alderen spiser de gjerne 8-12 ganger i døgnet- og da nytter det ikke legge opp faste tider med oppmålt inntak!

Anonymous poster hash: d54f2...acd
Skrevet

Da tror jeg at jeg fortsetter som jeg har gjort. Prøvde å gi henne mindre innimellom men da var hun ikke fornøyd!

Hun veide 2800 gr når vi dro fra sykehuset og veide 3600 gr for 2 dager siden.

Vil jo ikke at hun skal bli overvektig, men ser jo absolutt ikke sånn ut foreløpig :)

Hi

Skrevet

I hele dag og natt har hun virket konstant sulten! Istad spiste hun 160 ml ca og virket sulten etter 1,5 time igjen.. hun kan umulig være sulten etter alt det??

Kl 3.30: 135 ml.

Kl 4.30: 40 ml.

Kl 6.30: 135 ml.

Kl 10.30: 135 ml.

Kl 14.00: 160 ml.

Er ikke dette veldig mye for en så liten baby? I mellom disse måltidene har hun i tillegg virket sulten så jeg har prøvd å drøye litt mellom måltidene så langt det har latt seg gjøre.

Hi

Skrevet

Ingen her har kunnskap til å gi deg skikkelig råd. Så jeg anbefaler at du heller ringer helsestasjonen i morgen og slutter med det mme-maset ditt her.

Anonymous poster hash: 3c168...822

Skrevet

Ingen her har kunnskap til å gi deg skikkelig råd. Så jeg anbefaler at du heller ringer helsestasjonen i morgen og slutter med det mme-maset ditt her.

Anonymous poster hash: 3c168...822

Du trenger ikke å svare hvis du ikke har noe fornuftig å komme med :) ja jeg skal høre med helsesøster men her hvor jeg bor så trenger man time for å få snakket med helsesøster. Derfor vil jeg gjerne ha tips av andre som har mer erfaring enn meg.

Skrevet

Det som står på pakken er veiledende. Min spiste langt over en liter mme fra han ble født + mine andre barn lå hakk i hjel. Ingen helsesøster eller lege som sa noe ;) Hør med helse søster, men ungen skal ha mat!

Anonymous poster hash: 70f58...7b6
Skrevet

Det som står på pakken er veiledende. Min spiste langt over en liter mme fra han ble født + mine andre barn lå hakk i hjel. Ingen helsesøster eller lege som sa noe ;) Hør med helse søster, men ungen skal ha mat!

Anonymous poster hash: 70f58...7b6

Og de la på seg som normalt?

Jenta mi har lagt på seg ca 300 gram i uka foreløpig. Men hvis ho skal fortsette å øke i mengden så fort så blir nok vekstkurven veldig bratt!

Skrevet

Kanskje amme?

Anonymous poster hash: da092...b37

Skrevet

Det virker som du allerede er bekymret for overvekt, HI?

Anonymous poster hash: af371...512

Skrevet

Det virker veldig normalt, la jenta spise som hun vil.

Anonymous poster hash: af371...512

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...