Gå til innhold

Har jeg angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Symptomer:

- Knytende "neve" i brystet

- Tungpustet og sliter for å få inn nok luft

- Vondt i ryggen og mellomgulvet pga hyperventilering

- Engstelig for fremtiden 

- "Redd" når det piper i mobilen

- Vanskelig for å sove

- En følelse av uro og rastløshet selv om jeg er kjempetrøtt

Hva mener dere? Noen som har/har hatt angst som har noen synspunkter?

Anonymous poster hash: 1a0ce...27e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen???

Skrevet

Hva skulle du eventuelt ha angst for?

Anonymous poster hash: 6213f...096
Skrevet

Ja..

Anonymous poster hash: 0e1d2...4b7

Skrevet

Hva skulle du eventuelt ha angst for?

Anonymous poster hash: 6213f...096

Man trenger ikke å ha angst for noe heller, noen har bare angst. Det kan være en feilproduksjon av stoffer i kroppen og.

Anonymous poster hash: 0e1d2...4b7

Skrevet

Takk for svar...

Mye som har hopet seg opp for meg i løpet av de 3 siste årene (4), så ja jeg bekymrer meg mye og det har vært mange grunner til bekymringer. Har liksom alltid måttet være sterk, men mulig det er det som har tatt knekken på meg nå psykisk. Det verste er at det blir så fysisk, følelsen av ikke å få puste og at det er ekstremt ubehag i kroppen, trøtt og sliten og svimmel. Ikke morsomt...

HI

Skrevet

Det er så veldig forskjellig hvordan man opplever angst. Jeg kan kjenne det knyter seg i brystet, blir svimmel og kvalm og hyperventilerer når jeg er i ubehagelige situasjoner, eller i situasjoner som kroppen min oppfatter som ubehagelig (altså ikke alltid like reel "fare") Slike situasjoner kan for eksempel være i sosial sammenheng, der jeg føler meg overvåket eller i situasjoner der jeg må prestere, noe så enkelt som at jeg skal prøve å lage en ny middag til meg selv.... Jeg anbefaler deg å gå i samtale hos noen, evt en psykolog for å få sortert tankene og følelsene dine. God bedring!

Skrevet

Det kan virke sånn ut fra hva du skriver. Nå er ikke jeg lege men sykepleier. Jeg råder deg til å gå til legen og få tatt blodprøver og snakket åpent og ærlig med legen om hvordan du har det! Noen ganger kan slike symptomer være tegn på ubalanse i kroppen. Det er ikke greit å ha det sånn. Men legen vil vurdere hva slags behandling som er best for deg, så bestill deg en time. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 5bf92...a8e

Skrevet

Ja, du har en mild form for angst. Jeg har en sønn som er narkoman, og jeg fikk samme symptomene som deg, etter en lang dårlig periode der jeg var utslitt av engstelse.

Anonymous poster hash: 32943...bfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...