Mamalarma Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Vi tenkte å invitere med en kamerat av guttungen på kino i helgen. Vi tenker jo at, vi inviterer, vi betaler, alt (billett og snop) Men hva har dere gjort med eventuelle penger foreldre har sendt med? Har vennen da betalt for billett eller snop, eller har dere sendt med alle pengene hjem igjen? Aldri invitert med på betalingsting, så er usikker på dette, hva som er "riktig" å gjøre.
Gjest Kira Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Når jeg inviterer betaler jeg alt, og ungene har med seg pengene hjem igjen. Det samme skjer når datteren min blir invitert, så ofte går det opp i opp.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Ja,jeg hadde bare sendt med pengene hjem igjen.skal man spandere,så spanderer man.Så blir det sikkert din gutts tur å bli med på kino gratis neste gang Anonymous poster hash: f51b0...648
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Har hatt med venninner av jenta på kino og da betaler jeg billetter, noe å drikke og litt snop. Når jenta vår blir invitert med på kino sender jeg alltid med penger, men hun kommer alltid hjem med samme sum i lomma. Nå er det hos oss gjerne de samme jentene som drar på kino sammen så det går nok opp i opp til slutt Anonymous poster hash: 2910d...b7d
Mamalarma Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2014 Ja,jeg hadde bare sendt med pengene hjem igjen.skal man spandere,så spanderer man.Så blir det sikkert din gutts tur å bli med på kino gratis neste gang Anonymous poster hash: f51b0...648 Takk. Var det vi var kommet fram til.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Jeg sender med pengene tilbake, men hos oss inkluderer ikke kino drikke og snop. Jeg er litt usikker på hva jeg ville gjort om gjesten ville ha det. Anonymous poster hash: 702fb...f05
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Her er jeg vant med at barna har med penger og de blir brukt, synes det er greit jeg. Anonymous poster hash: 3b98c...540
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Her er det vanlig at barna har med seg penger og at de blir brukt. Da datteren min ble invitert med en venninne på sirkus forrige helg sendte jeg med henne penger, mammaen tok da så mange penger som billetten kostet og sendte med resten av pengene hjem igjen, så spanderte de popcorn og drikke. Når jeg har hatt med små venner på lekeland e.l. har jeg gjort det samme, tatt nok penger til inngangsbilletten og sendt med resten hjem igjen også har jeg spandert en is e.l. der. Men her har vi foreldre snakket om dette på forhånd da, hvordan det er greit å gjøre det, og blitt enige om at det er greit å sende med penger også gjør alle det. Anonymous poster hash: 90f3e...d3d
Mamalarma Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2014 Her er det vanlig at barna har med seg penger og at de blir brukt. Da datteren min ble invitert med en venninne på sirkus forrige helg sendte jeg med henne penger, mammaen tok da så mange penger som billetten kostet og sendte med resten av pengene hjem igjen, så spanderte de popcorn og drikke. Når jeg har hatt med små venner på lekeland e.l. har jeg gjort det samme, tatt nok penger til inngangsbilletten og sendt med resten hjem igjen også har jeg spandert en is e.l. der. Men her har vi foreldre snakket om dette på forhånd da, hvordan det er greit å gjøre det, og blitt enige om at det er greit å sende med penger også gjør alle det. Anonymous poster hash: 90f3e...d3d Her har vi aldri hatt med på kino eller andre betalingsting ting, kun vært hjemme. Så vi har ikke noen avtale om hvordan vi skal gjøre det. Men kanskje mammaen til vennen tar det opp når vi snakker med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå