Gå til innhold

Blir rar av 3åringen og klær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver morgen er samme marerittet til tross for at vi har avtalt alle klær kvelden før.. Skal ikke ha den genseren, skal ikke ha noe under men gå i t skjorte kjole, skal ikke ha strømpebukse men sokker eller skal ikke ha noe på seg!!!

Jeg Tørner....

Anonymous poster hash: 21476...f3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om du lager til en skuffe eller en boks som står på badet? I skuffen / boksen legger du i noen valg - feks. 2 truser, to strømpsbukser etc. og så får barnet velge.

Jeg har gjort det slik, ble som du gal av klestyr hver dag, og nå velger hun selv og kler på seg selv.

Anonymous poster hash: 3b841...597
Skrevet

Datteren min er sånn enda og hun er åtte år. Jeg blir helt gal. Hun har haugevis av klær i skapet hun aldri bruker. Det er nesten som en tvangstanke hos henne da, hun blir helt panisk av å ha på seg noe som "sitter feil".

Skrevet

Her avtales ikke klær, mamma plukker; han kan evt få velge mellom 2 gensere. Jeg velger samtidig som han kles på, så det blir ingen tid til å skifte mening ørten ganger. Og jeg har bestemt meg for å hjelpe han med påkledning den tiden det tar for at han gjør det uten at det blir tull, effektivitet er viktigere enn å bevise et poeng om at gutten kan kle på seg selv. Om helgene kler han på seg selv.

Han er 5, vi har gjort det slikt siden han var 2. Han er veldig lite motivert til bhg om morgenen, så om vi slipper han løs vil vi aldri komme oss ut døren.

Anonymous poster hash: d1a39...600

Skrevet

Her får 3,5 åringen velge enten bukse eller genser, resten velger jeg. Måtte innføre dette da han var 2,5 og han ikke klarte å velge hva han skulle ha på seg og alt jeg fant frem var feil. Hender enda at han ikke klarer å velge, men da finner jeg frem 2 alternativer, og så må han velge 1. Da går det bra, han føler han har bestemt og vi bruker ikke hundre år på å diskutere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...