Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Vi har flyttet til et nytt sted. Vi flyttet da jeg gikk ut i permisjon. Jeg er ferdig med perm i mai. Har akkurat sagt opp jobben skriftlig så min siste dag der er siste dag i permisjon. Mao så kommer jeg ikke tilbake... Etter planen skulle far ut i permisjon etter meg. Dessverre har han blitt syk. Så syk at han ikke kan ha ansvar for barna alene. Han er under behandling, men han kommer ikke til å bli frisk nok på mange mnd, kanskje år. Det er ingen tvil om at jeg får overført permisjonen hans. Problemet nå er at jeg akkurat har sagt opp jobben. Da har jeg vel ikke rett på den resterende permisjonen? Eller jeg får vel i hvert fall ikke betalt? Anonymous poster hash: 1fcb8...e25
Guttemamma75 Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Retten til permisjon er noe du tjener deg opp til før permisjonsstart, det er ikke noe vilkår at du har jobb mens du har permisjon. .. Bare søk og legg ved utvidet legeerklæring/funksjonsbeskrivelse fra fars lege..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Har ingenting å si at du ikke har jobb nå, denne retten fikk du før permisjonen. Jeg mistet jobben da jeg var 5 mndr på vei med førstemann, men hadde da akkurat jobbet meg opp til foreldrepenger. Da ungen var 7 mndr, fikk mannen min alvorlige ryggproblemer og ble lenket til senga i flere måneder. Var null problem for meg å overta permisjonen hans selv om jeg var arbeidsledig. Anonymous poster hash: 0a55e...980
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Far kan ta ut sin permisjon til barnet er 3 år så da må legen skrive at far er såpass syk i flere år at han ikke han ha ansvar alene for barnet Anonymous poster hash: 9cd57...52f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Om du får overført fars permisjon til deg er et nav som betaler ut pengene. Anonymous poster hash: 8f20d...6f5
Kattpus Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Jeg overtok permen til farm. Jeg skrev bare noen få linjer til nav, at jeg søkte om overtagelse av pappa perm, se saken til far navn og fødselsnummer. Og etter et par uker kom svaret. Vi la ikke ved noe fra lege.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Far kan ta ut sin permisjon til barnet er 3 år så da må legen skrive at far er såpass syk i flere år at han ikke han ha ansvar alene for barnet Anonymous poster hash: 9cd57...52f Barnet er bare 6 mnd. Alt for liten for barnehage. Går dermed ikke an å utsette fedrekvoten. Anonymous poster hash: 1fcb8...e25
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Tusen takk for svar alle sammen. Det er jo helt fantastisk Da får vi søke om overføring! Anonymous poster hash: 1fcb8...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå