Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Hun blir 16... Hvordan trå fram, hva skal man si??? Hjelp. Anonymous poster hash: 569dc...be8
♥Nemi♥ Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Er vel ikke annet å si, enn at du er der for henne uansett? Har dere et godt forhold? I så fall vil hun jo trenge en samtalepartner uansett hva valget blir, og videre i livet. Er mange som har vært i den situasjonen, som har fått det knallbra til :-)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Unge mødre next? Anonymous poster hash: f9c67...dcc
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Been there. Var fra starten av helt klar på at jeg støttet henne samme hvilke valg hun tok. Men inne i meg selv var det fryktelig rart, og jeg var ofte redd på hennes vegne. Da med tanke på økonomi og skolegang, og ofte om hun kom til å kunne ta vare på et barn rett og slett (et lite vimsehode ;-) ) Anonymous poster hash: 7aac0...839
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Tragisk Det var jo et kjempesvar. Anonymous poster hash: 2992e...38a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Tragisk Beklager, men om DET er en tragedie, da kan ikke du ha sett mye her i verden... Anonymous poster hash: 7aac0...839
førskolelæreren Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 Tragisk Beklager, men om DET er en tragedie, da kan ikke du ha sett mye her i verden... Anonymous poster hash: 7aac0...839 He he Enig!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 Vi har et veldig godt forhold har pratet med henne og mor nå lenge...Jeg sier jeg er der, støtter henne og vil henne det beste.. Men det beste er ikke at hun velger å beholde... Vanskelig... Anonymous poster hash: 569dc...be8
SuperFries Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 Mitt viktigste tips er å ikke presse henne til noe hun ikke vil. Om det så er abort eller å beholde. Da vil hun ende opp med en stor forakt for deg. Så lytt til henne, støtt henne, gi gjerne råd, men ikke press henne.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #12 Skrevet 19. mars 2014 Man kan kalle det tragisk når en 16 åring er gravid selv om det både er krig og andre forferdelser i verden. Men ja, fryktelig trist når barn får barn! Anonymous poster hash: 7efce...775
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Jeg presser henne ikke... Men hun er fra før innblandet i både barnevern og kommune/bup. Det kommer ikke til å gå frykter jeg Det blir bare vondt verre... Men jeg er her for henne uansett! Jeg sitter selv og gråter en skvett.. Har vært der selv, bare at jeg selv var noen år eldre.Vet selv hvor vondt det var og sitte alene og redd, innfor den avgjørelsen... Jeg sier at hun skal komme til meg om hun vil, jeg vil ikke trenge meg på eller lignende... vet ikke hva som er rett eller galt. hi Anonymous poster hash: 569dc...be8
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 Tap tap situasjon...? Anonymous poster hash: d726d...597
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Vi har et veldig godt forhold har pratet med henne og mor nå lenge... Jeg sier jeg er der, støtter henne og vil henne det beste.. Men det beste er ikke at hun velger å beholde... Vanskelig... Anonymous poster hash: 569dc...be8 Du har gjort det som du kan gjøre akkurat nå, fortsett å fortell henne og vis henne at du er der for henne. Ta initiativ til litt nødvendig shopping om hun velger å beholde, vis interesse for UL-bildene, vær gjerne med henne på sv.kontroll om hun ønsker dette, bare for å vise hvor gjerne du støtter henne. Det viktigste kommer når barnet er født. Det er viktig at hun får hjelp og støtte, fra dag 1. Hun er så ung, ansvaret er enormt. Hadde det vært min søster, ville jeg gjort alt for å avlaste henne, lagt tilrette (barnevakt) for venninnekvelder, studiekvelder etc... Å gi henne litt pusterom, så hun kan føle at hun mestrer det, og da forhåpentligvis vil studere, få seg utdanning og jobb. Lykke til. Anonymous poster hash: be1ef...58c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Det kan jo gå bra i noen tilfeller. Har et søsken som fikk barn som 16-åring og som ikke var sammen med moren til barnet. Tantebarnet mitt er i dag universitetsutdannet, reflektert og oppegående. Men nå hadde vi ressurssterke besteforeldre på begge sider som stilte seg til disposisjon. Hadde nok ikke gått så knirkefritt hadde det ikke vært for foreldrene våre. Anonymous poster hash: d8b4e...09d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #17 Skrevet 19. mars 2014 Takk for svar og råd. Hørte om en side engang man kan ta kontakt med, ang gravid og abort tror jeg? Noen som vet??Jeg vil såklart interessere meg for det om hun velger å beholde. Anonymous poster hash: 569dc...be8
☆☆☆ Skrevet 19. mars 2014 #18 Skrevet 19. mars 2014 Takk for svar og råd. Hørte om en side engang man kan ta kontakt med, ang gravid og abort tror jeg? Noen som vet?? Jeg vil såklart interessere meg for det om hun velger å beholde. Anonymous poster hash: 569dc...be8 Be henne om å kontakte Amathea.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #19 Skrevet 19. mars 2014 Er inne og leser på Amathea nå. Står at det er landsdekkende. Men vil de eventuelt kunne reise rundt? Vi bor 2 timer unna nærmeste sted. Anonymous poster hash: 569dc...be8
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 Ingen som vet? Anonymous poster hash: 569dc...be8
Havhesten Skrevet 20. mars 2014 #21 Skrevet 20. mars 2014 Hun kan kontakte Amathea. Hun bør også snakke med helsesøster og fastlege. Det er ikke en god situasjon å få ansvar i så ung alder. Selv om noen av dere mener det kan gå fint osv, ville jeg, personlig ikke nølt ett sekund med å råde lillesøsteren min til abort i et slikt tilfelle. 16 år er nesten mer barn enn ungdom. Hun har livet foran seg, og jeg tror hun får et mye bedre liv om hun satser på utdannelse og å bygge sitt eget liv før hun setter barn til verden som er fullstendig avhengig av henne. Flott at du kan være der som søster.Håper dere får snakket om disse tingene, og at hun ser det enorme ansvaret et barn krever. Ikke glem at hun er mye barn selv. Du kan hjelpe henne ved å si at det er veldig vanlig å ta abort i så ung alder, og at hun helst sikkert vil få sjansen til å få barn senere, når hun er mer klar for oppgaven (for det er virkelig en utrolig krevende oppgave!!) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå