Gå til innhold

Herregud for et styr - LANGT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg kanskje blir gjenkjent får det bare være. Det har seg slik at bestemoren til sambo vil gi bort en sofa, som knapt er brukt. Vi hadde tenkt å kjøpe ny sofa nå, men så sa hun at hun ville ha ny og at vi kunne få hennes. Hun hadde spurt søsteren til samboeren om hun ville ha den for en stund siden, men da sa hun nei for samboeren hennes likte den ikke. 

Så fikk moren til samboeren min vite om dette, og hun sa at søsteren til samboeren min skulle jo ha denne, så vi kunne da ikke ta den ifra henne. Vi sa at hun hadde fått tilbudet, men takket nei. Da begynte hun hvor i all verden vi skulle ha den sofaen osv, og ble sur og sint pga dette. Vi sa til bestemoren som skal gi denne bort at vi kan jo betale en liten sum om det var så galt at hun skulle gi den bort, men bestemoren sier at det er det ingen som har noe med, om hun vil gi den bort så gir hun den bort. Greit for oss. 

Men nå skal søsteren til samboeren min bygge hus, og da har hun selvfølgelig plass til den og vil ha sofaen likevel. Men nå har jo vi takket ja, siden hun takket nei. Så blir det jo ramaskrik! Vi har bare takket ja til en sofa vi ble tilbudt, så får vi den sjauen! Blir sprø. Moren til samboeren min har til og med sittet i klubb og snakket om hvor i all verden vi skal ha denne sofaen og hva vi skal med den, den var jo lovet bort til søsteren osv.. 

Hva er rett her? Vi trenger virkelig ny sofa og har egentlig ikke så mye å bruke på ny sofa akkurat nå, så var midt i blinken for oss at hun ville gi den bort. Vi er også de som kjører henne til både lege og bank eller når hun skal på besøk, så skjønner at hun kanskje heller vil gi den til oss enn noen andre. 

Anonymous poster hash: 48a87...d31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt opp til eieren av sofaen hvem hun vil gi den til, ferdig med det.

Skrevet

Det mener jeg også, men svigermor mener vi bør gi den fra oss selv om vi får den siden søsteren trenger den til huset sitt. De har mer enn nok penger så kan fint kjøpe seg en sofa. Og de takket nei i utgangspunktet så kommer de løpende tilbake når vi plutselig får den da. 

HI

Skrevet

Dette bestemmer selvsagt bestemoren! Her må svigermor jekke seg ned et par hakk.

Skrevet

Jeeez, at svigemor gidder å blande seg inn. Aaah, det er så utrolig dumt gjort. Ta imot sofaen med god samvittighet, hvis søsteren vil snakke med dere, så hadde jeg gjort det, men holdt det langt unna mora. 

Anonymous poster hash: 93007...d28
Skrevet

Synes det var fælt at hun satt i klubb og lirte dette utav seg til alle der. Min mor var der også så det var hun som fortalte meg det. Og hun hadde sagt til henne at den sofaen vi har nå er jo større enn den vi skal få så det at hun lurte på hvordan vi skulle få plass var rart. Svigermor mente at søsteren ikke sa nei, hun svarte bare ikke om hun ville ha den eller ikke. Dette er vel et par mnd siden, men bestemoren sier de takket nei for den var ikke god nok for samboeren til søsteren. Håper dere henger med...hehe

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...