Gå til innhold

Fått inkassovarsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk i dag post, om jeg ikke betalte en viss sum innen 27.03, ville det gå til namsmannen eller forliksrådet.
Og da er det disse problemen: Jeg har ikke fått regning, jeg har ikke fått påminnelse, jeg har ikke fått det som skal betales, og det har jeg sagt ifra om til butikken. Samtidig så er det en helt annen adresse enn der jeg bor.

Men nå har jeg jo som sagt fått brev om det, skal ta kontakt med de.

Men hvordan skal jeg skrive dette? Noen som har vært i lignende situasjon?

Anonymous poster hash: 5a2a7...660
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare å betale? Hvis du er skyldig så er du skyldig uansett. Og et onkassovarsel er bare et varsel, det har ikke gått til innkasso ennå. Betal og så er du ferdig med det, da slipper du å skrive noe klagebrev. . Selvsagt dumt at de ikke sende regningen men det hender at brev forsvinner i posten, selv om det ikke er så ofte lenger.

Anonymous poster hash: fd9a6...640

Skrevet

Hvis de har sendt brev/regning til feil sted er det jo lett å "bevise" om det står noen sted? Du skal jo ikke betale for noe du ikke har fått, men har dessverre ikke noen bedre tips enn at du forklarer saken og legger ved kopi av det som har feil adresse på....

Anonymous poster hash: e0a14...9ae

Gjest cd0da
Skrevet

Slike henvendelser får jeg på jobb omtrent daglig og da gir jeg det svaret jeg må gi til de som henvender seg til meg: Det er ditt ansvar at fakturaen kommer. Du er ansvarlig for at posten kommer til riktig adr. Kommer ikke fakturaen så må du jo ta kontakt eller så kommer det faktisk purringer og inkassovarsler

Skrevet

Jeg skal såklart betale. men samtidig syns jeg at jeg skal ta kontakt med de, imed jeg har tatt kontakt med butikken før, og sagt jeg ikke har fått noe som helst, og da syns jeg heller ikke at det skal sendes til inkasso, når de har sagt at alt er OK. Skal jo ikke måtte betale noe på fler tusen, når jeg før har avklart med butikken... Syns jeg..

Skrevet

Og plysh: Jeg vet det er mitt ansvar. Og jeg har også tatt kontakt med de, og avklart dette med dem. Alt var Ok.

Jeg spurte de senest for noen uker siden.  

Skrevet

Det samme har skjedd med meg og jeg blir litt opprørt av at dette skjer for det føles veldig uforskyldt. Jeg ringte inkassoselskapet og sa at jeg ikke hadde mottatt noen regning eller påminnelser. Da fikk jeg betale regningen uten gebyrene og da var det jo greit. Men ring inkassoselskapet. Butikken har gitt fra seg saken og kan ikke gjøre noe mer.

Anonymous poster hash: 3c0b1...d5f

Gjest cd0da
Skrevet

Og plysh: Jeg vet det er mitt ansvar. Og jeg har også tatt kontakt med de, og avklart dette med dem. Alt var Ok.

Men da er det jo noe helt annet. Jeg så ikke at du hadde gjort det :) Da har ikke butikken gjort jobben sin. 

Er bare veldig vant med slike svar og det er ALDRI den som har fått inkasso sin feil :P

Skrevet

Men hva har du avklart?

Enten så har du betalt eller så har du det ikke.

Anonymous poster hash: 76034...545

Skrevet

Jeg tok kontakt da jeg fikk regning, om at jeg skulle betale for det jeg IKKE har fått. Vi ble enige, og da
satt det penger til gode OG skulle "slette" fakturaen.

Plysh: Hehe, det skjønner jeg godt! :)

Skrevet

Så vidt jeg har skjønt, så kan ikke en regning sendes til inkasso så lenge du bestrider kravet. Da må det i forliksrådet eller noe (rett meg gjerne om jeg tar feil). Men ikke betal regningen, for da har du godtatt kravet. Få gjerne det hele på skrift

Anonymous poster hash: 8f85a...b90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...