Gå til innhold

Noen leger her? Væske fra ørene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på snart tre år klager litt over smerter i ørene. Ser nå at det kommer væske/verk ut av det. Tipper ørenetennelse, men når jeg leser om det står det at de får feber og dårlig allmenntilstsand ved ørenetennelse. Dette har hun ikke...

Videre leser jeg at det som regel går over av seg selv og at man helst ikke gir antibiotika... Derfor lurer jeg på om hun bør tas til lege eller om vi skal avvente å se om hun blir verre eller om det går over av seg selv? Trommehinnen bør vel uansett sjekkes?

Anonymous poster hash: ca9a7...b66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da min eldste hadde det sånn fikk vi vite at hvis det rant verk ut av øret var tromhinna sprukket og det trengte behandling så raskt som mulig. Be om henvisning til ØNH lege av fastlegen slik at hun følges opp

Anonymous poster hash: d6333...911

Skrevet

Da min eldste hadde det sånn fikk vi vite at hvis det rant verk ut av øret var tromhinna sprukket og det trengte behandling så raskt som mulig. Be om henvisning til ØNH lege av fastlegen slik at hun følges opp

Anonymous poster hash: d6333...911

Takk for svar! Virket dattera deres plaget ellers? Er så rart for hun er i helt vanlig form.

Skrevet

Min yngste har hatt øreverk mange ganger. Når det kommer ut væske har det verket hull på trommehinna. Det er ikke nødvendig med antibiotika, men det kan være lurt å gå til legen etter noen uker for å sjekke om det har grodd greit og om hun har væske i mellomøret.

Dersom det ikke slutter å væske av øret ila et par dager ville jeg kontaktet lege.

Anonymous poster hash: 55579...006

Skrevet

Min yngste har hatt øreverk mange ganger. Når det kommer ut væske har det verket hull på trommehinna. Det er ikke nødvendig med antibiotika, men det kan være lurt å gå til legen etter noen uker for å sjekke om det har grodd greit og om hun har væske i mellomøret.

Dersom det ikke slutter å væske av øret ila et par dager ville jeg kontaktet lege.

Anonymous poster hash: 55579...006

Ok, takk for svar. Det vesket litt i går og men har vesket mer i dag. Så ille at det har klistret seg i håret ved ørene. Får ta henne til lege i morra, håper bare de tar imot henne...

Skrevet

Høres ut som sprukket trommehinne ja. Min har hatt ørebetennelse som har resultert i sprukket trommehinne flere ganger. Hun fikk bare vondt og litt feber rett før det sprakk. Fin form både før og etterpå. Kom en del veske ut og hun fikk alltid antibiotika hos legen når det sprakk. Han så at de var veske i øret og da trengte hun antibiotika.

Etter tre runder ble vi fulgt opp av øre-nese-hals-spesialist i et års tid. 

Det kan være meg som tuller her, men trodde det var bakterieverk som sprakk, ikke virus.?Altså, når du har bakteriell øreverk trengs det gjerne antibiotika, særlig da hvis det sprekker?Ikke siker på det siste her, så ta det med en klype salt. Men ville definitivt tatt en tur til legen.

Skrevet

Ser ofte at det spørres etter "leger her", og skjønner ikke hvorfor dere ikke heller bare ringer legevakta og spør? Spes når det gjelder barna deres.

Skrevet

Jeg fikk ikke feber da jeg hadde ørebetennelse, var noe så inni h.... Vondt. Legevakta ville ikke ta meg inn siden jeg ikke hadde feber.

Da endelig fastlegen åpnet noen dager senere lurte han på hvorfor jeg ikke hadde vært hos lege før da han så i øret.

Så ikke alle som får feber, fikk antibiotika.

Anonymous poster hash: 914f4...ba1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...