Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Har baby på ca. 5 1/2 måned. Ammer, men prøver å introdusere litt mat ved siden av. Synes virkelig ikke han spiser noe særlig (bortsett fra morsmelken). Jeg prøver mange ganger om dagen, og med ulik mat. Enten grøt jeg har kokt, eller moste grønnsaker. Får neppe i ham mer enn en teskje eller to til sammen. Og det er veldig grisete :-) Gjør jeg noe feil? Jeg begynner å jobbe deltid om litt under to måneder, og jeg er litt stresset for at han ikke skal ha lært seg å spise mer til da, annet enn morsmelk. Tips? Hvor mye burde han ha spist ved siden av morsmelk på denne alderen? Anonymous poster hash: d97d7...817
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 prøv fruktmos eller avocado, bland i masse morsmelk Anonymous poster hash: 28be2...0ae
yogajente Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Det tar litt tid for disse små å lære seg hvordan man spiser av skje. Utenom det kan det lønne seg å starte med søte saker da morsmelk er ganske søtt. Most søtpotet er en schlager her. Bland i litt kaldpresset linfrøolje for sunne fettsyrer som bedrer oppptak av fettløselige vitaminer. En blanding av avocado og banan er også supert, ha mye banan i forhold til avocado i starten og juster forholdet etterhvert som han blir flink til å spise. Pastinakk og gulrot er også søtt. La han suge litt på søt frukt som druer og melon. Fint å vende seg til forskjellige smaker sev om han ikke kan spise alt enda.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 søtpotet og butternut,samt gulerot var en slager her i begynnelsen,naturlig søtt.Men jeg måtte blande litt grøt i , for i begynnelsen ville hun ikke ha grønnsaker i det hele tatt... Hva med å koke eple og pære og mose dette til han?eller mango?plommer? Gir du fast føde først for så å gi morsmelk?ellers er han jo mett Anonymous poster hash: 7c054...107
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå