Gå til innhold

Å jeg blir så sint på ungene :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har vært helt forferdelig.. Jeg sov bar 2 timer i natt pga syk baby. De større barna var vjemme fra skole/ barnehage pga forkjølelse. I begynnelsen gikk det greit, de lekte fint med lego, dyr og tegnet. Men så har det blitt mer og mer krangling.. De er stygge med hverandre, ødelegger for hverandre og driver meg til vannvidd. Jeg er alene i dag med alle 3, og har bare lyst til å legge meg ned og grine.. :-( jeg hater meg selv for å skrike til dem, men det gjorde jeg i dag da ene ødela noe andre hadde laget for så å flire meg opp i fjeset da jeg forsøkte å irettesette. Da jeg satte sybderen ut i gangen for å tenke seg om, løpern rundt og inn fra andre sia med det blikket i øya. :-@ dette syns jeg er vanskelig selv når jeg har sovet om natta..

Hva gjør dere i slike situasjoner?

Anonymous poster hash: 254eb...942

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut i frisk luft og større område om de er friske nok,

iPad redder litt fred og ro innimellom, og uansett hvor kjedelig det høres ut,

Lek sammen alle sammen.

Har du mulighet for å splitte de eldste med noe på hver sitt rom? Et eller annet de liker å gjøre?

Alle blir sinnsyke av sånne dager! Det er kjempeslitsomt.

Sender deg litt styrke og en klem .

Og nå er det jo snart natta ;)

Skrevet

Er de virkelig så syke at de må være hjemme? Litt forkjølet uten feber, hvis de spiser og drikker så er det avgårde til skolen.

Sånt kaos hadde jeg ikke orket uten at de virkelig var dårlige.

Send dem ut for å få ut energien.

Anonymous poster hash: 3e400...28e

Skrevet

Hvor gamle er de? 

Er "synderen" så gammel at h*n bør vite bedre, hadde jeg vært litt lite pedagogisk, satt barnet inn på et passende rom, og satt meg rett utenfor døra sammen med de to andre. Og lekt sammen med de to andre. Da hadde "synderen" fått klar beskjed om at "du fikk flere muligheter, og du valgte å tulle, og du valgte å løpe fra gangen. du får ikke være med på så og så lenge, fordi du ikke kan oppføre deg selv om mamma sa nei."

Noen ganger må man være litt harde... Men det er VIKTIG at ungen er stor nok til å skjønne konsekvensen!

Anonymous poster hash: 29528...d9e
Skrevet

De har vært forkjøla så lenge og hoster fælt på natta.. Ingen feber. De er 5 og 7, synderen er 5, og vet jo at sånn oppførsel er not on for å si det slik. Det går ikke an å be dem leke på hvert sitt rom, selv om de krangler vil de leke sammen.. På en annen dag hadde vi definitivt vært ute, men i dag var jo poenget at de skulle være inne for å bli friske. Nå sitter hele gjengen forran tvn. Mor vil bare overleve til leggingen er overstått.. Sover sammen med babyen i kveld, det er sikkert.

Skrevet

iPad, tv, film! :-)

Anonymous poster hash: 50d8a...f1b

Skrevet

I morgen er det marsj ut døra, ingen er så syke at de ikke klarer seg når de lager sånnt rabalder.

De er så tette at de har godt av å leke med andre barn merker jeg.

Jeg hadde nok en lavere terskel for å ha dem hjemme i dag siden babyen sov frempå og jeg ikke hadde sovet om natta.. Ris til egen bak, det viste seg jo..

Skrevet

Jo, nå kjører jeg skjermaktiviteter fra middag til leggetid.. :-( for en mor.. Klarer ikke å hamle opp med dem, så setter dem foran skjerm., :-(

Skrevet

Pust dypt, dagen er snart over!

Jeg òg hater slike dager, jeg tror vi har dem alle sammen innimellom. Å gå ut med syke unger er vel ikke særlig gøy når været er pyton, men frisk luft hjelper hvis du får det til.

iPad/tv er et must på slike dager.

Få dem til å hjelpe til med noe.

Og igjen - pust dypt.

Sympatiklem til deg.

Anonymous poster hash: 6a4e0...f16

Skrevet

Jo, nå kjører jeg skjermaktiviteter fra middag til leggetid.. :-( for en mor.. Klarer ikke å hamle opp med dem, så setter dem foran skjerm., :-(

sånne dager har vi alle!

Slapp av og glem denne dagen. Alt er  mot normalt når man ikke får sove om natta,samt har tre barn som er syke OG krangler,da går det jammen meg ei kule varmt for oss alle!

Lykke til! :laugh:

Anonymous poster hash: 8fb36...6ad

Skrevet

Jo, nå kjører jeg skjermaktiviteter fra middag til leggetid.. :-( for en mor.. Klarer ikke å hamle opp med dem, så setter dem foran skjerm., :-(Anonymous poster hash: 254eb...942

Halvsjuke unger som bare krangler + en mor som har sovet alt for lite = tv, pc, iPad! Sånn er det. Og du er ikke en dårlig mor, du er en mor som kjemper for å overleve :).

*gir deg en klapp på skulderen*

Skrevet

Jo, nå kjører jeg skjermaktiviteter fra middag til leggetid.. :-( for en mor.. Klarer ikke å hamle opp med dem, så setter dem foran skjerm., :-(Anonymous poster hash: 254eb...942

Halvsjuke unger som bare krangler + en mor som har sovet alt for lite = tv, pc, iPad! Sånn er det. Og du er ikke en dårlig mor, du er en mor som kjemper for å overleve :).

Mødre i Syria kjemper for å overleve!

Anonymous poster hash: cefa9...eec

Skrevet

Om man bestandig skal sammenligne seg med ande har man jo aldri noe å stille opp med/klage på..!

Anonymous poster hash: 8fb36...6ad

Skrevet

Amen!

Anonymous poster hash: 6a71f...d74

Skrevet

Takk for støttende svar :-) nå snorker omsider hele gjengen og jeg er bare en tannbørsting unna sengen jeg også! Deilig... Starter på ny frisk i morgen tidlig :-)

Og jeg har all medfølelse for mødre (og andre flyktninger) i Syria, og anser mine usle filleproblemer som en ubetydelig fjert i forhold til hva de har å stri med. Men i min verden var dagen i dag av de slitsomme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...