Gå til innhold

Storbyferie... hjelp..... :P


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har tips til hvor vi kan dra på storbyferie til høsten...

 

Og hvor i all verden bestiller man en slik ferie?? :laugh:

 

 



Anonymous poster hash: 14713...5ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med "hvor man bestiller en slik ferie"? Lurer helt på ordentlig, for jeg kan ikke se at man bestiller slik ferie på annen måte enn man bestiller alle andre ferier...? :huh: Tror ikke helt jeg skjønner spørsmålet.

 

Uansett: Bra steder å dra på storbyferie er for eksempel London, Paris, St. Petersburg, Roma, New York (en del lengre da, men fantastisk by), Dublin.... For å nevne noen.



Anonymous poster hash: 2ede2...255
Skrevet

Barcelona anbefales på det sterkeste her! Du bestiller enkelt og greit på internetten ;-)

 

Anonymous poster hash: bff5a...f7a

Skrevet

Paris, Roma, Praha,London, Dublin, Amsterdam,Stockholm, Kjøbenhavn... you name it.

 

Du bestemmer deg for destinasjon

Du bestiller flybiletter (norwegian.no, sas.no, tripadvisor.com osv)

Du finner hotell i den samme byen (hotels.no for eksempel)

Du drar!



Anonymous poster hash: 5516e...a85
Skrevet

 

Hva mener du med "hvor man bestiller en slik ferie"? Lurer helt på ordentlig, for jeg kan ikke se at man bestiller slik ferie på annen måte enn man bestiller alle andre ferier...? :huh: Tror ikke helt jeg skjønner spørsmålet.

 

Uansett: Bra steder å dra på storbyferie er for eksempel London, Paris, St. Petersburg, Roma, New York (en del lengre da, men fantastisk by), Dublin.... For å nevne noen.

 

Anonymous poster hash: 2ede2...255

 

 

 

Hmmm... Er du kanskje vant til å bestille "pakkereiser" fra typ Ving og slikt kanskje, og aldri har bestilt flybilletter og hotell hver for seg "på egen hånd"? Hvis det derfor du spør, så la meg tipse deg:

 

Jeg bruker å sjekke flybilletter både på flyselskapenes egen hjemmeside (for eksempel SAS, Norwegian, KLM, Lufthansa, Islandair osv) og også via søkemotorer ala momondo.no og gotogate.no.

 

Hoteller bruker jeg som regel å bestille via hotels.com. Tripadvisor er bra også, da man får anbefalinger og anmeldelser fra andre som har vært der. Når man leser slike anmeldelser er det lurt å være litt obs på hva som er viktig for en selv, og virkelig lese teksten til de som er misfornøyde for eksempel. Mange amerikanere kan for eksempel finne på å gi et hotell elendig karakter av grunner som for eksempel:

* resepsjonisten hilste ikke på meg med verdens blideste stemme hver eneste gang jeg gikk forbi, selv om han var opptatt

* de bar ikke opp kofferten min uten at jeg måtte spørre først

* det var ikke badekar på rommet, bare dusj

Ja, du skjønner greia. Enkelte er opptatt av ting, som i alle fall jeg synes er helt uvesentlig. Sier noen derimot at det var skittent der, de fant blodflekker på lakenet, hår i dusjen og slike ting er jeg mer lydhør. ;)

 

Anonymous poster hash: 2ede2...255

Skrevet

 

Lurer på om noen har tips til hvor vi kan dra på storbyferie til høsten...

 

Og hvor i all verden bestiller man en slik ferie?? :laugh:

 

 

 

Anonymous poster hash: 14713...5ab

Gå på flybilligst.com så finner du noen rimelige flybilletter. Så hotels.com så finner du hotell :) Selv vært i London og Roma, likte begge steder godt. London ble fest og shopping, Roma ble mer kultur :)

 

God tur!

 

Anonymous poster hash: 755b1...37d

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

1. Du bestemmer hvor du vil reise, alt etter hva du / dere er interesserte i å oppleve / gjøre / se / spise og hvor langt dere vil reise.

 

2. Du bestemmer hvordan du vil reise.

 

3. Skal du reise med fly bestiller du reisen direkte via flyselskapet du vil reise med, eller du finner en eller annen side a la Expedia, Restplass, Finn eller et eller annet annet.

 

4. Du finner hotell eller annen overnatting ved å søke opp byen og og finne overnatting der, eller enda enklere via hotels.com, booking.com, expedia og sikkert andre også.

 

Eller du går til et reisebyrå, men det er ikke så gøy.  Mye kjekkere å sette sammen reisen selv.

Skrevet

Mine favoritter er Barcelona og London.new york også men det er en lengere tur.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Helt enig med #5 - det er viktig å lese hva folk klager på eller ikke og vurdere opp mot egne behov og ønsker. Klarer man å si gjennom det, så synes jeg at beskrivelsene passer veldig godt.  Vi har bestilt hotell slik mange ganger og det stemmer alltid.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...