Gå til innhold

Jeg er ikke rasist, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ser enkelte negre på tv'en fra statene, som tror de er Guds gave til kvinner, så føler jeg en slags avsky! De jeg henviser til er typen rappere, med buksa på knærne, grillz i tenna, et slags nett av en hue de har tredd på hodet, og en holdning hvor de tror de er suuuper kul. Noen som skjønner hva jeg mener??? Også sies det nesten "you know what I mean" etter hver setning...

Anonymous poster hash: cdac0...ed9

Skrevet

Jeg er ikke rasist men...?

Liker du hvite folk som oppfører seg på samme måten, eller føler du samme type avsky for dem?

Anonymous poster hash: 7d57c...040
Skrevet

Tror du troller, jeg. Fordi

1) Du skriver negre, noe du helt garantert vet at er på linje med pakkis

2) Ingen er så dum at de ikke forstår forskjellen på det å mislike enkelte personer med mørk hudfarge og det å være rasist. 

Anonymous poster hash: 559cd...bac
Skrevet

Syntes de er litt kule jeg.  :P

Anonymous poster hash: 7d84d...264
Skrevet

Når jeg ser enkelte negre på tv'en fra statene, som tror de er Guds gave til kvinner, så føler jeg en slags avsky! De jeg henviser til er typen rappere, med buksa på knærne, grillz i tenna, et slags nett av en hue de har tredd på hodet, og en holdning hvor de tror de er suuuper kul. Noen som skjønner hva jeg mener??? Også sies det nesten "you know what I mean" etter hver setning...

Finner disse i hvite utgaver også, så å starte en tråd om dette er jo bare teit.. Kan heller si rappere generelt.. Den holdningen finner du flere steder enn hos fargede..

Anonymous poster hash: 6de63...660

Skrevet

Jeg er ikke rasist men...?Liker du hvite folk som oppfører seg på samme måten, eller føler du samme type avsky for dem? Anonymous poster hash: 7d57c...040

Nei, hverken hvite eller mørke med den type holdning liker jeg, men det er bare et overflod av negre med den holdningen!

Skrevet

Når du starter en setning med "jeg er ikke rasist, men...", så er det nettopp det du er. Du generaliserer på bakgrunn av etnisitet.

Anonymous poster hash: 15421...a4c
Skrevet

Jeg er ikke rasist men...?Liker du hvite folk som oppfører seg på samme måten, eller føler du samme type avsky for dem? Anonymous poster hash: 7d57c...040

Nei, hverken hvite eller mørke med den type holdning liker jeg, men det er bare et overflod av negre med den holdningen!

Okei, men da er det en mening du har om den type mennesker, hvorfor bruke ordet rasist, og hvorfor i all verden bruke ordet neger? Trudde det var litt avleggs. Jeg veit bestemora mi fremdeles sier det liksom, men ellers trur jeg ikke det er en så veldig akseptert benevnelse lenger.

Anonymous poster hash: 7d57c...040

Skrevet

Når du starter en setning med "jeg er ikke rasist, men...", så er det nettopp det du er. Du generaliserer på bakgrunn av etnisitet. Anonymous poster hash: 15421...a4c

Man kan faktisk være rasist mot den rasen man stammer fra selv, bare så det er sagt!

Skrevet

Da er det rappere du ikke liker. Ikke mørke mennesker. 

Skrevet

Hva definerer en rasist da?

Skrevet

Når du starter en setning med "jeg er ikke rasist, men...", så er det nettopp det du er. Du generaliserer på bakgrunn av etnisitet. Anonymous poster hash: 15421...a4c

Man kan faktisk være rasist mot den rasen man stammer fra selv, bare så det er sagt!

Merkelig argument.

Skrevet

Tja... Det KAN man vel teoretisk sett være men det tror jeg ikke jeg har hørt om. Det å være rasist vil si at man mener at det finnes flere menneskeraser, og at man mener noen er bedre og mer verdt enn andre. Det er IKKE det samme som å mislike noen på grunn av holdninger eller religion. 

Skrevet

Da er det rappere du ikke liker. Ikke mørke mennesker.  Anonymous poster hash: 7d84d...264

Jeg skriver jo at jeg ikke er rasist, godt mulig det er rappere jeg ikke liker som du nevner! Jeg skrev "jeg er ikke rasist, men" for å se hva leserne definerer ift utsagnet!

Skrevet

Hva definerer en rasist da?

Du legitimerer diskriminering basert på etnisk bakgrunn.

Skrevet

Man kan faktisk være rasist mot den rasen man stammer fra selv, bare så det er sagt!Anonymous poster hash: cdac0...ed9

Merkelig argument. Anonymous poster hash: 15421...a4c
Ikke noe merkelig med det. Vet om flere som føler de hører bedre sammen med en annen rase, enn sin egen, og er ikke stolt over sitt eget opphav!

Skrevet

Man kan faktisk være rasist mot den rasen man stammer fra selv, bare så det er sagt!Anonymous poster hash: cdac0...ed9
Ikke noe merkelig med det. Vet om flere som føler de hører bedre sammen med en annen rase, enn sin egen, og er ikke stolt over sitt eget opphav!

Argumentet er merkelig, ikke påstanden. Hvor vil du hen?

Skrevet

Ikke noe merkelig med det. Vet om flere som føler de hører bedre sammen med en annen rase, enn sin egen, og er ikke stolt over sitt eget opphav!Anonymous poster hash: cdac0...ed9

Argumentet er merkelig, ikke påstanden. Hvor vil du hen? Anonymous poster hash: 15421...a4c
Er mann rasist eller ikke, uavhengi av type rase, når man ikke liker en type holdning, farge på en person ect?

Skrevet

Ikke noe merkelig med det. Vet om flere som føler de hører bedre sammen med en annen rase, enn sin egen, og er ikke stolt over sitt eget opphav!Anonymous poster hash: cdac0...ed9
Argumentet er merkelig, ikke påstanden. Hvor vil du hen? Anonymous poster hash: 15421...a4c
Er mann rasist eller ikke, uavhengi av type rase, når man ikke liker en type holdning, farge på en person ect?

Nei, man er rasist dersom man mener at alle mennesker av en viss "rase", som jøder eller mørkhudete, er mindre verdt enn andre mennesker, uavhengige av om de er nobelprisvinnende medisinforskere eller pedofile voldtekstsmenn. 

Jeg er ikke rasist. Jeg misliker en del mennesker. Noen av dem har mørk hus, et par er fra midtøsten. Flere av dem er norske, en er svensk. 

Skrevet

Nei. Som jeg skrev over er du rasist hvis du diskriminerer på bakgrunn av etnisitet. Liker du ikke holdningen til en person så er ikke det alene å være rasist, men du skaper generaliseringer begynner du å stå på gyngende grunn. 

Skrevet

Da er det rappere du ikke liker. Ikke mørke mennesker.  Anonymous poster hash: 7d84d...264

Jeg skriver jo at jeg ikke er rasist, godt mulig det er rappere jeg ikke liker som du nevner! Jeg skrev "jeg er ikke rasist, men" for å se hva leserne definerer ift utsagnet!

Nei du er ikke rasist da.  ikke hvis det gjelder hvite rappere også. Alle må ikke rap. ;)

Skrevet

Jeg fatter ikke hva enkelte kvinner syns er sexy med slike. Grøss og gru!

Anonymous poster hash: 8e557...82c
Skrevet

Som sagt tidligere, så er det rappere du ikke liker. De alle fleste "african americans" oppfører seg akkurat like bra eller dårlig som alle andre mennesker og å generalisere en hel folkegruppe basert på noen idioter du har sett på TV blir bare for dumt. Sier mer om deg og omløpet i topplokket ditt for å s det slik.

Barack og Michelle Obama er for eksempel fra samme type bakgrunn, men det var kanskje ikke de du tenkte på..?

Anonymous poster hash: 9bede...048
Skrevet

Jeg fatter ikke hva enkelte kvinner syns er sexy med slike. Grøss og gru!

Anonymous poster hash: 8e557...82c

Godt ikke alle har lik smak :)

Skrevet

Som sagt tidligere, så er det rappere du ikke liker. De alle fleste "african americans" oppfører seg akkurat like bra eller dårlig som alle andre mennesker og å generalisere en hel folkegruppe basert på noen idioter du har sett på TV blir bare for dumt. Sier mer om deg og omløpet i topplokket ditt for å s det slik.

Barack og Michelle Obama er for eksempel fra samme type bakgrunn, men det var kanskje ikke de du tenkte på..?

Anonymous poster hash: 9bede...048

Haha! Minner meg om en bekjent jeg har på Facebook som tok en test som skulle vise hvilken statsleder hun hadde passet sammen med. Hun fikk Obama, og kommenterte: "Jeg er ikke rasist, men Obama er ikke helt min type."

Tror kanskje ikke helt hun er Obamas type heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...