Gå til innhold

Hva feiler det søsteren min?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er så ekstrem. Opp og ned i humør.. Bestevenner med enkelte jeg vet hun vil hate 2 uker etter, og slik ender det jo.

Bråbestemmer seg for å forandre på ALT i leiligheten, og da er det å selge/kaste/male/bygge.

Skulle på ferie 2 mnd i Thailand med ei venninne, men det blir jo ikke noe av når hun har så liten inntekt. Har endel gjeld også... Nå fikk hun igjen 6000 kr på skatten, og så sier hun at hun skal ha silikon og tannregulering! Veldig opptatt av å se smashing ut... Hva tror hun det koster egentlig!!!??

Ville kjøpe bil, og ringte banken men fikk jo nei selvfølgelig! Bilen hun ville ha kostet nesten 200 000!!!

Hun er så høyt å lavt og jeg syns hun blir verre og verre...

Mye planer hele tiden, men ingen normal tankegang.

Kan stå på badet i 3 timer og komme ut seende ut som ei hore (stygt å si men).. Hun er slank og pen, men skal liksom virkelig være smashing! Og blir dritforbanna hvis mannfolk tafser på henne på byen... Hun er 25 år...

Bipolar?

Begynt å gå til psykolog, men forteller svært lite om hvordan det går...

Anonymous poster hash: 08c0e...70d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun lever vel bare i sin lille boble da?
Skjønner jo at du irriterer deg, men jeg trur bare jeg hadde vært litt raus til sinns og latt henne drømme. Det er jo ikke sånn at noe av det her MÅ gå utover deg på en grusom måte. La henne styre på, det er hennes liv :)

Skrevet

Høres bipolar ut ja, men kan jo bare være personligheten? Eller at hun er i en dårlig situasjon pga økonomien?

Anonymous poster hash: c2680...f63
Skrevet

Kan jo være bipolar eller manisk deprisjon.

Etter som jeg har hørt er begge disse høyt og lavt, ingen mellom ting.

Får håpe hun får den hjelpen hun trenger, selvom hun ikke sier noe. Men det kan ta LAAAANG tid før hun får noe ut av det.

Anonymous poster hash: ae35b...4df
Skrevet

Manisk depressiv?

Anonymous poster hash: 338cb...d8b
Skrevet

Skjønner jo at du irriterer deg, men jeg trur bare jeg hadde vært litt raus til sinns og latt henne drømme. Det er jo ikke sånn at noe av det her MÅ gå utover deg på en grusom måte. La henne styre på, det er hennes liv :)

Så om søsteren eller broren din styrer live til det skakke så skal man bare se på?

Tror ikke HI mente at dette handlet om henne og at hun blir irritert, men oppriktig bekymret for hva som feiler søsteren.

Skrevet

Hun har det ikke noe godt med seg selv iallefall. Tenker biopolar eller manisk om henne.

Skrevet

Høres helt likt ut som min søster.

Hun fikk først diagnosen hypomani og senere utviklet det seg til manisk depressiv. 

Lykke til..... ;) Vet du trenger det :)

Anonymous poster hash: 37621...9a5
Skrevet

Så om søsteren eller broren din styrer live til det skakke så skal man bare se på?

Tror ikke HI mente at dette handlet om henne og at hun blir irritert, men oppriktig bekymret for hva som feiler søsteren.

Heller det, enn å få henne diagnosert på et internettforum.

Neida, jeg mener ikke at hun skal gi opp søsteren sin eller noe som helst, men la henne prøve å feile. Mulig hun er umoden, mulig hun er korttenkt, mulig hun er manisk, mulig hun er bipolar, mulig hun er dum? Hvem vet. 

Skrevet

To av tantene våres på farsiden er bipolar. Hun ene døde av narkotika i tillegg, alltid vært en "villstyring". Tante nr 2 er oppegående og går på medisiner og lever et normalt liv.

Jeg er rett og slett bekymret for henne, men veldig greit å vite at hun går til psykolog å får hjelp der. Går to ganger i uken...

Blir helt paff av enkelte påfunn, så regner med det vil kunne stilles en diagnose på henne snart.

Men vet for lite om biolar til å kunne utale meg så veldig, fikk vite i fjor at tantene mine har det så alt har liksom vært ganske "hemmelig"...

Hi

Anonymous poster hash: 08c0e...70d

Skrevet

Godt og høre at hun får hjelp av kyndige folk og at ikke det er vi her inne som skal stille evt. diagnose. Jeg uttalte meg kanskje feil tidligere, men jeg opplever mye krisemaksimering på denne sida som er med på å skape mer bekymring enn det i utgangspunktet var og jeg synes det er så synd. 

Skrevet

Å bli dritforbanna dersom menn tafser på henne på byen høres nå ut som et sunnhetstegn, synes jeg. Ville blitt mye mer bekymret dersom hun syntes det var greit, hun kan tydeligvis sette grenser.

Anonymous poster hash: 6a2e7...d33
Skrevet

Å bli dritforbanna dersom menn tafser på henne på byen høres nå ut som et sunnhetstegn, synes jeg. Ville blitt mye mer bekymret dersom hun syntes det var greit, hun kan tydeligvis sette grenser.

Anonymous poster hash: 6a2e7...d33

Slenger meg på denne, TAFSING liksom, hvem liker vel det?

Men ellers HI så synes jeg man skal være forsiktig med å sette diagnoser på folk for fort. 

Hun er kanskje litt umoden, stressa, osv. 

Prøv å snakke med henne med humor og et åpent sinn, noen (meg .feks) kan ikke fordra den der "hvordan går det meeeeeeed deg da "-holdningen og lukker døra stille og rolig da.

Anonymous poster hash: 71530...0a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...