Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Vi sitter her og prater, begge er gravide. Jeg er 19 uker og hun er 32 uker. Men det har jo ingenting med saken og gjøre. Vi snakker om åssen folk har satt i gang fødselen sin selv. Med nedvasking av leilighet/hus, løping i trapper, sex, lakserolje osv... Men venninna mi mener bestemt at det går ann å sette igang fødselen med hjelp av en vibrator. Argumentet hennes er at det ikke er bra og bruke en vibrator i svangerskapet, nettopp fordi den kan fremkalle sammentrekninger i livmoren og dermed føre til abort/tidlig fødsel. Men at det ikke er skadelig på slutten fordi babyen da er klar til å fødes. Jeg mener det ikke er bra, men har ingen klare mot-argumenter. Hvem av oss har rett? Anonymous poster hash: b84c9...309
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Jeg har hørt at en vibrator (innvendig) også kan forstyrre hjerterytmen til baby. Så jeg ville uansett ikke benyttet den metoden.. Anonymous poster hash: 61a0c...368
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Mener og ha hørt at man ikke burde bruke vibrator i vagina, men uten på er greit. Men kommer ikke på noe annet argument enn at det kan irritere livorhalsen og sette igang falske kynnere evt få rier. Jeg tenker at når man er i uke 39-40 burde det ikke være så farlig og prøve. Anonymous poster hash: be067...e7a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Jeg vil ikke anbefale noen å forsøke, men fysisk sett blir det omtrent det samme som om du blir strippet. Anonymous poster hash: 78b5c...47f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Jeg vil ikke anbefale noen å forsøke, men fysisk sett blir det omtrent det samme som om du blir strippet. Anonymous poster hash: 78b5c...47f Eh?? Det stemmer vel ikke. Når man blir strippet, går jordmor inn og tøyer på en eventuell åpning i livmorhalsen. En vibrator fungerer vel på samme måte som en penis, og kan ikke tøye noe i det området (i boken til Gro Nylander er det en illustrasjon som viser dette ifm at mannen ikke bør være redd for å "treffe" hodet til baby). Men en orgasme kan vel om ikke sette i gang en fødsel, så i hvert fall gi hyppige kynnere. Anonymous poster hash: ccda0...30d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Fødselen setter ikke i gang før kroppen er klar så det beste er å slappe av. Unntak er visst lakserolje som kan være direkte farlig, kan gi stormrier og være farlig for både mor og barn. Vibrator har jeg også blitt fortalt kan gi hjerterytmeforstyrrelser og være skadelig for babyene hjerne så ville ikke prøvd. Anonymous poster hash: 058c7...c05
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Vibrator kan forstyrre hjerterytmen til babyen, så hvis noen vil utsette barnet for det så er man rett og slett uegnet til å få barn. Kanel og massering av brystvortene til man får kynnere (viktig å stoppe opp da!) og så fortsette videre 5 min etter vil sette igang livmoren til å begynne å trekke seg sammen. Men dette skal IKKE gjøres i uke 32 for å si det slik! Regner med at dere snakker om tiden ved termin om ikke i neste uke!? Anonymous poster hash: 6e98f...3dd
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 Men hva er forskjellen på en vibrator og en penis da?? man får orgasme av begge deler og begge deler rører på seg. Da vet jeg jammen ikke hva forskjellen er ,og sex(med penis) kan man jo bare ha så mye man vil Anonymous poster hash: 5e4a4...13e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 Så da er det jeg som tar feil? Det var forøvrig snakk om å bruke vibrator innvendig ja...jeg mener jeg også har hørt at det kan forstyrre hjerterytmen til barnet, men er jo ikke sikker. Hilsen HI Anonymous poster hash: b84c9...309
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 Men hva er forskjellen på en vibrator og en penis da?? man får orgasme av begge deler og begge deler rører på seg. Da vet jeg jammen ikke hva forskjellen er ,og sex(med penis) kan man jo bare ha så mye man vil Anonymous poster hash: 5e4a4...13e Den vibrerte da vitterlig ikke. Eller har du en litt Unormal mann? Anonymous poster hash: 058c7...c05
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 Vibrator kan forstyrre hjerterytmen til barnet og det kan være skadelig Anonymous poster hash: 6b710...5b2
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #12 Skrevet 19. mars 2014 Men hva er forskjellen på en vibrator og en penis da?? man får orgasme av begge deler og begge deler rører på seg. Da vet jeg jammen ikke hva forskjellen er ,og sex(med penis) kan man jo bare ha så mye man vil Anonymous poster hash: 5e4a4...13e Den vibrerte da vitterlig ikke. Eller har du en litt Unormal mann? Anonymous poster hash: 058c7...c05 Den selvsagt vibrerer den ikke,men mannen kan jo jammen meg røre seg ganske godt der inne han også! Anonymous poster hash: 5e4a4...13e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Vi snakket om når fødselen likevel nærmet seg altså... Uke 38-40 ikke neste uke HI Anonymous poster hash: b84c9...309
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 Men hva er forskjellen på en vibrator og en penis da?? man får orgasme av begge deler og begge deler rører på seg. Da vet jeg jammen ikke hva forskjellen er ,og sex(med penis) kan man jo bare ha så mye man vil Anonymous poster hash: 5e4a4...13e Sex med penis kan også sette i gang fødselen. Det er et kjent kjerringråd, men det starter ikke fødselen med mindre du er så godt som klar. Anonymous poster hash: 78b5c...47f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Men hva er forskjellen på en vibrator og en penis da?? man får orgasme av begge deler og begge deler rører på seg. Da vet jeg jammen ikke hva forskjellen er ,og sex(med penis) kan man jo bare ha så mye man vil Anonymous poster hash: 5e4a4...13e Sex med penis kan også sette i gang fødselen. Det er et kjent kjerringråd, men det starter ikke fødselen med mindre du er så godt som klar. Anonymous poster hash: 78b5c...47f men det er jo pga spermen Anonymous poster hash: 5e4a4...13e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Vibrator kan forstyrre hjerterytmen til babyen, så hvis noen vil utsette barnet for det så er man rett og slett uegnet til å få barn. Kanel og massering av brystvortene til man får kynnere (viktig å stoppe opp da!) og så fortsette videre 5 min etter vil sette igang livmoren til å begynne å trekke seg sammen. Men dette skal IKKE gjøres i uke 32 for å si det slik! Regner med at dere snakker om tiden ved termin om ikke i neste uke!? Anonymous poster hash: 6e98f...3dd Kanel inneholder giftstoffer, og skal absolutt IKKE tas i store mengder når man er gravid (og faktisk ikke ellers heller). Anonymous poster hash: d4e38...5db
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #17 Skrevet 19. mars 2014 Vibrator er hurtig mekanisk vibrering, vanlig sex kan ikke sammenlignes. Anonymous poster hash: 058c7...c05
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #18 Skrevet 19. mars 2014 Men hva er forskjellen på en vibrator og en penis da?? man får orgasme av begge deler og begge deler rører på seg. Da vet jeg jammen ikke hva forskjellen er ,og sex(med penis) kan man jo bare ha så mye man vil Anonymous poster hash: 5e4a4...13e Sex med penis kan også sette i gang fødselen. Det er et kjent kjerringråd, men det starter ikke fødselen med mindre du er så godt som klar. Anonymous poster hash: 78b5c...47f men det er jo pga spermen Anonymous poster hash: 5e4a4...13e Det er en myte. Sæd inneholder så lite av det aktuelle stoffet at man vil trenge ca en liter før det ville kunne få en effekt. Anonymous poster hash: d4e38...5db
Mammaaaa? Skrevet 19. mars 2014 #19 Skrevet 19. mars 2014 Man skal IKKE bruke vibrator innvendig når man er gravid! Er like farlig for fosteret uansett når i svangerskapet det er.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 Men vibrator på klitten er ikke farlig? Anonymous poster hash: 30a78...faf
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #21 Skrevet 19. mars 2014 Men vibrator på klitten er ikke farlig? Anonymous poster hash: 30a78...faf Da må jo munnsex også være farlig da?om man masserer klitorisen? Anonymous poster hash: 5e4a4...13e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #22 Skrevet 19. mars 2014 Takk for svar damer Vi har kommet frem til at jeg har rett:) man skal ikke bruke vibrator innvendig når man er gravid, uansett hvilken uke man er i Tusen takk for innspill HI Anonymous poster hash: b84c9...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå