Gå til innhold

Hvordan er det mulig? Ang. skatt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen økte skattetrekket i fjor, før lønnsøkning (ca 30.000 mer i året). Han har vel et skattetrekk på 42%. Tjener i underkant av 500.000. I fjor fikk han igjen ca 30.000 på skatten. Men i år må han betale restskatt! 

Det samme gjelder meg. Jeg har hatt det samme i årevis, og fått samme sum til gode hvert år. I år har jeg hatt foreldrepermisjon i 7 mnd, men fått samme beløp hele veien. I år får jeg derimot fire ganger så mye igjen på skatten enn det jeg har fått tidligere. 

Hvorfor er det så forskjell? Vi skjønner ikke noe, noen av oss...

Anonymous poster hash: bb65b...cbb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle fratrekkene er satt på deg?

Om alle rentene er satt på din selvangivelse vil jo du få igjen ganske mye, mens mannen må betale tilsvarende mye skatt fordi ha ikke har noe å trekke fra (men en inntekt på under 500.000,- krever ikke 42% skatt selv om man ikke har noe å trekke fra altså..

Dere får printe ut selvangivelsene og gå gjennom post for post og se at alt er riktig fordelt.

Anonymous poster hash: 0fbeb...69d
Skrevet

Han har kanskje nådd grensen for å bli trekt toppskatt, mindre gjeld. dere må gå nøye igjennom selvangivelsen og sjekke at alt stemmer og at alt er ført på

Anonymous poster hash: c98f9...ced

Skrevet

Vi har ikke endret på noe annet enn at han økte skatteprosenten før lønnsøkning (begrunnelsen er at han ønsket å få mye igjen på skatten, for da føler han seg så "rik", og det betyr fin ferie på oss uten å tenke på å måtte spare). Så alt skal jo være som tidligere. 

Vi har mye gjeld. Kjøpte hus for 3 år siden, og nedbetalingene går ikke akkurat raskt ned. 

Vi får sette oss ned og se gjennom alt av papirer. 

Anonymous poster hash: bb65b...cbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...