Gå til innhold

Håndarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er glad i håndarbeid. Hva lager dere?

Jeg holder for øyeblikket på å hekle et trekantsjal. Når det er ferdig skal jeg strikke et sjal.

Andre prosjekter:

- puter

- hekle sengeteppe. Det må vel være ekstremt mye arbeid? Hvordan ville dere heklet det?

- Slumreteppe

Drømmen er å lære å strikke en genser :)

Anonymous poster hash: 42685...482
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du strikke sjal så kan du strikke genser også. Å forstå mønsterene får du - enten på en garnbutikk eller her inne :)

Jeg kan nesten ikke hekle, det står på planen å lære. Greier bare å lage litt pyntekanter, men prøvde meg på babysokker nettopp, og det ble liksom ikke riktig. Men skal prøve igjen.

Har akkurat strikket ferdig en babykjole og noen babysokker. Og skal nå strikke ølvotter som skal gis bort ;)

Det er fort gjort, og etter det skal jeg strikke meg en vår/sommergenser som jeg gleder meg til :)

Anonymous poster hash: 3366f...0f0
Skrevet

Jeg driver å hekler et teppe av restgarn til ungene. Bare fastmasker i 100 forskjellige farger :) Ellers går det i luer, putetrekk, halser, pannebånd osv. Småarbeid med andre ord. Er ikke så tålmodig, så når jeg begynner med noe vil jeg helst bli ferdig samme dagen ;) Teppet kommer nok til å ta laang tid, da jeg ikke hekler på det hver dag.

Skrevet

Har strikket ett vognteppe nå som akkurat nå er til toving i maskinen. Skal hekle rundt det, men det må jeg lære meg. Får jeg det ikke til, får jeg sende det til mamma.

Ex ste-barnet til mannen var innom igår, og hun ønsket seg vist strikka tøy til babyen. Prøvde å hinte til jenta mi om dette siden hun satt og strikka (har vist planer om å lære seg å strikke, klarer å strikke men ikke de to første på hver pinne så langt frem til å kunne strikke noe. Men vi får øve oss, jeg er ingen reacer selv men klarer litt)

Så må nok forhøre meg med mamma om noen lette mønstere til babytøy. Den ene jakka hun strikka til ungene mine når de var små tror jeg at jeg skal få til, kanskje jenta mi også med litt øvelse.

Lager lekemat til ett tantebarn omdagen. Han fikk kjøkken til jul og ønsket seg ting til det. Så har laget i filt, cernitt, perla, tovet og sydd. Snart på tide å få mannen til å snekkre litt så jeg kan få malt det han skal ordne.

Har laget øredobber i cernitt også.

Sydd erteposer til skolen også.

Jeg har ikke tolmodig til å holde på med samme ting lenge så må ha litt forskjellig å gjøre.

Anonymous poster hash: ab11f...994

Skrevet

Så flinke dere er!! :)

Jeg får vel bare kaste meg uti et genserprosjekt en gang. Men det blir ikke helt enda. Får se hvordan sjalet blir først :huh:

HI

Skrevet

Jeg driver med brodering. Korssting først og fremst, men også en del hardangersøm.

Jeg kjøper mine mønstre og broderipakker fra utlandet da utvalget i Norge er helt latterlig dårlig.

Anonymous poster hash: 5efe6...52c
Skrevet

Den siste mnd har jeg strikket to babytepper, sydd en tunika til veslemor, heklet ett underlag til vognen, sydd 20 luer og noen poser..

ikke vært i så god form så får ikke gjort så mye at det gjør noe  :) 

skal strikke ett hentesett til babyen i magen <3 utover det ingen ferdige planer akkurat nå:)

Anonymous poster hash: 4dd8d...7be
Skrevet

Så flinke dere er!! :)

Jeg får vel bare kaste meg uti et genserprosjekt en gang. Men det blir ikke helt enda. Får se hvordan sjalet blir først :huh:

HI

Jeg har kun strikket et babyteppe før,men da jeg så en veldig fin (og enkel!!) genser å strikke i et blad så tenkte jeg :hvorfor ikke??

Jeg er godt i gang,men når de vanskelige delene kommer, drar jeg til min gode venninne som har masse peiling på strikking og får hjelp der.men genseren den  SKAL jeg bli ferdig med!! :laugh:

Anonymous poster hash: 7960e...54e

Skrevet

Jeg strikker. Mest småting som votter og luer, men også en og annen genser. Jeg har bl.a. strikket Space Invadersgenseren som Arne og Carlos designet.

Kan du å strikke rette og vrange masker, kan du egentlig strikke hva som helst. Vil du begynne enkelt, strikk Skappelgenseren.

Skrevet

Jeg hekler, broderer, gimper etc. Et heklet segeteppe er et kjempearbeid, og jeg ville ikke begynt på det før jeg hadde holdt på en stund :-)

Det greieste når du skal holde på med et så stort arbeid er å ha ruter eller blomster, og hekle dem sammen etterhvert. Et diagram kan fort t otet fra hvem som helst på den størrelsen der..

Et slumreteppe er gjerne et greiere arbeid. Tykkere nål og tykkere garn = går fortere :-)

Skrevet

Strikker enn kjole drakt i viking design som lille gull skal bryke på 17 mai mitt første store prosjekt :)

Anonymous poster hash: 5792d...cc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...