Gå til innhold

Blits - dere som har systemkameraer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å pensjonere det store Nikon-speilreflekskameraet mitt. Jeg har hatt det i mange år nå, siden eldstemann ble født for 8 år siden, men det er litt stort å drasse på når man skal ut. Jeg har ikke primært hatt speilreflekskamera for bildekvaliteten sin del (men det er jo en bonus), men mest for å kunne ta bilder umiddelbart når jeg trykker på knappen. Det kameraet jeg ser på er på nå er:

http://www.lefdal.com/product/foto-video/systemkamera/NX1100WHT/samsung-nx1100-systemkamera-m-20-50-mm-hvit

Men kameraet har ikke innebygget blits. Er det noe herk å måtte dra med seg sånn blits over alt?

Anonymous poster hash: 9327b...a6d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med erfaring?
HI

Skrevet

Det spørs jo helt på hvor stor blitz du velger å kjøpe ;) Jeg har flere kameraer, og til speilrefleksen har jeg en større blitz, men bruker den bare ved behov siden jeg har valgt å investere i lyssterke objektiver :) Det kameraet du har sett på krever ikke så stor blitz, og blir derfor ikke så veldig mye drass. Hadde også valgt å se på objektiv med litt større blenderåpning, da skal det mer til før du må bruke ekstra lys :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Det er visst et og annet om fotografering jeg sikkert burde ha lært meg etter såpass mange år med et speilreflekskamera, men jeg skal sjekke ut dette objektivet også.

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...