Gå til innhold

Hvor sunt er dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

På en middagsskala der 1=usunt (som pannekaker) og 10=supersunt (som hjemmelaget grønnsakssuppe), hvordan vil dere rangere denne middagen?

 

Karbonadedeig med saus laget av: Tomater, gulrøtter, løk, hvitløk og urter mikset sammen (og litt krydder), med spagetti og kokte grønnsaker til.



Anonymous poster hash: 18689...3de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

6



Anonymous poster hash: 063a2...be3
Skrevet

Dette er ganske høyt, mer en 7-8.



Anonymous poster hash: 1b76e...d32
Skrevet

Det er vel bare spagettien som trekker ned, hvor mye den trekker ned kommer an på hva slags spagetti du valgte og hvor stor del av tallerkenen som var dekket med spagetti. Er det fullkornsspagetti vil jeg si det er en 8'er.



Anonymous poster hash: 2b4ed...18f
Skrevet

8 med fullkornspagetti.

Og jeg bare lurer, er det noe godt med kokte grønnsaker til dette? Vi bruker alltid salat av noe slag.



Anonymous poster hash: aecaa...090
Skrevet

 

8 med fullkornspagetti.

 

Og jeg bare lurer, er det noe godt med kokte grønnsaker til dette? Vi bruker alltid salat av noe slag.

 

Anonymous poster hash: aecaa...090

 

Vi har alltid kokte grønnsaker til dette. Er vel hva man er vant med ;)

 

Vi har for øvrig sluttet å bruke fullkornspasta. Etter en litt nøyere gransking av innholdet, kom vi fram til å forskjellen mellom vanlig og fullkorn er så minimal at en kvart skive med vanlig halvgrovt brød vil dekke differansen. Vi liker smaken på den vanlige best, så da har vi gått tilbake til den med god samvittighet. Barna våre spiser bare grovbrød uansett, så de får nok fiber i seg gjennom det.

 

HI

 

HI

 

Anonymous poster hash: 18689...3de

Skrevet

dette er en bra og sunn middag.. 8

jeg ville servert med en grønn salat ved siden av!



Anonymous poster hash: 9a0d1...a85
Skrevet

 

 

8 med fullkornspagetti.

 

Og jeg bare lurer, er det noe godt med kokte grønnsaker til dette? Vi bruker alltid salat av noe slag.

 

Anonymous poster hash: aecaa...090

 

Vi har alltid kokte grønnsaker til dette. Er vel hva man er vant med ;)

 

Vi har for øvrig sluttet å bruke fullkornspasta. Etter en litt nøyere gransking av innholdet, kom vi fram til å forskjellen mellom vanlig og fullkorn er så minimal at en kvart skive med vanlig halvgrovt brød vil dekke differansen. Vi liker smaken på den vanlige best, så da har vi gått tilbake til den med god samvittighet. Barna våre spiser bare grovbrød uansett, så de får nok fiber i seg gjennom det.

 

HI

 

HI

 

Anonymous poster hash: 18689...3de

 

Å, det visste jeg faktisk ikke! Jeg trodde jo fullkorn var så mye bedre (=sunnere)... Høres sunnere ut da ;) 

 

Ja, det er vel kanskje hva en er vant til. Kanskje vi må prøve kokte grønnsaker her også neste gang vi har spagetti. Hva slags grønnsaker bruker dere? Blomkål, brokkoli? Gulrøtter? Erter? Noe annet jeg ikke kommer på i farta?

 

Anonymous poster hash: aecaa...090

Skrevet

 

 

8 med fullkornspagetti.Og jeg bare lurer, er det noe godt med kokte grønnsaker til dette? Vi bruker alltid salat av noe slag.Anonymous poster hash: aecaa...090

 

Vi har alltid kokte grønnsaker til dette. Er vel hva man er vant med ;) Vi har for øvrig sluttet å bruke fullkornspasta. Etter en litt nøyere gransking av innholdet, kom vi fram til å forskjellen mellom vanlig og fullkorn er så minimal at en kvart skive med vanlig halvgrovt brød vil dekke differansen. Vi liker smaken på den vanlige best, så da har vi gått tilbake til den med god samvittighet. Barna våre spiser bare grovbrød uansett, så de får nok fiber i seg gjennom det. HI HIAnonymous poster hash: 18689...3de

Å, det visste jeg faktisk ikke! Jeg trodde jo fullkorn var så mye bedre (=sunnere)... Høres sunnere ut da ;) Ja, det er vel kanskje hva en er vant til. Kanskje vi må prøve kokte grønnsaker her også neste gang vi har spagetti. Hva slags grønnsaker bruker dere? Blomkål, brokkoli? Gulrøtter? Erter? Noe annet jeg ikke kommer på i farta? Anonymous poster hash: aecaa...090

Høres og ser sunnere ut. Det blir tilsatt farge for at den skal bli mørkere.

 

Anonymous poster hash: 4aa07...355

Skrevet

 

 

 

8 med fullkornspagetti.

 

Og jeg bare lurer, er det noe godt med kokte grønnsaker til dette? Vi bruker alltid salat av noe slag.

 

Anonymous poster hash: aecaa...090

 

Vi har alltid kokte grønnsaker til dette. Er vel hva man er vant med ;)

 

Vi har for øvrig sluttet å bruke fullkornspasta. Etter en litt nøyere gransking av innholdet, kom vi fram til å forskjellen mellom vanlig og fullkorn er så minimal at en kvart skive med vanlig halvgrovt brød vil dekke differansen. Vi liker smaken på den vanlige best, så da har vi gått tilbake til den med god samvittighet. Barna våre spiser bare grovbrød uansett, så de får nok fiber i seg gjennom det.

 

HI

 

HI

 

Anonymous poster hash: 18689...3de

 

Å, det visste jeg faktisk ikke! Jeg trodde jo fullkorn var så mye bedre (=sunnere)... Høres sunnere ut da ;) 

 

Ja, det er vel kanskje hva en er vant til. Kanskje vi må prøve kokte grønnsaker her også neste gang vi har spagetti. Hva slags grønnsaker bruker dere? Blomkål, brokkoli? Gulrøtter? Erter? Noe annet jeg ikke kommer på i farta?

 

Anonymous poster hash: aecaa...090

 

Ja, vi trodde også det skulle være så mye sunnere, men det er det ikke. Litt ja, men ikke så mye at det er verd det synes jeg.

 

Vi pleier å ha gulrøtter og blomkål til dette. Erter er også godt, men det glemmer jeg alltid å kjøpe ;)

 

Anonymous poster hash: 18689...3de

Skrevet

 

 

 

 

8 med fullkornspagetti.

 

Og jeg bare lurer, er det noe godt med kokte grønnsaker til dette? Vi bruker alltid salat av noe slag.

 

Anonymous poster hash: aecaa...090

 

Vi har alltid kokte grønnsaker til dette. Er vel hva man er vant med ;)

 

Vi har for øvrig sluttet å bruke fullkornspasta. Etter en litt nøyere gransking av innholdet, kom vi fram til å forskjellen mellom vanlig og fullkorn er så minimal at en kvart skive med vanlig halvgrovt brød vil dekke differansen. Vi liker smaken på den vanlige best, så da har vi gått tilbake til den med god samvittighet. Barna våre spiser bare grovbrød uansett, så de får nok fiber i seg gjennom det.

 

HI

 

HI

 

Anonymous poster hash: 18689...3de

 

Å, det visste jeg faktisk ikke! Jeg trodde jo fullkorn var så mye bedre (=sunnere)... Høres sunnere ut da ;) 

 

Ja, det er vel kanskje hva en er vant til. Kanskje vi må prøve kokte grønnsaker her også neste gang vi har spagetti. Hva slags grønnsaker bruker dere? Blomkål, brokkoli? Gulrøtter? Erter? Noe annet jeg ikke kommer på i farta?

 

Anonymous poster hash: aecaa...090

 

Ja, vi trodde også det skulle være så mye sunnere, men det er det ikke. Litt ja, men ikke så mye at det er verd det synes jeg.

 

Vi pleier å ha gulrøtter og blomkål til dette. Erter er også godt, men det glemmer jeg alltid å kjøpe ;)

 

Anonymous poster hash: 18689...3de

 

Hmm, hva slags nøyere granskning av innholdet? Det er også forskjell på fullkornspasta. De som inneholder noe fullkorn, og de som er 100 % fullkorn. Hvilke er det du sikter til?

 

Anonymous poster hash: af845...420

Skrevet

Fint hvetemel påvirker blodsukkeret helt annerledes enn grovt mel gjør, så jeg skjønner ikke hvordan de kan være omtrent like sunne. Jeg vet det er minimale forskjeller på antall kalorier, men forskjellen ligger vel i hvordan de påvirker blodsukkeret?



Anonymous poster hash: 2b4ed...18f
Skrevet

Vi har ofte slike pastaretter og tenker ikke på det som spesielt sunne middager. Kanskje en sekser;)

 

Veldig godt da.

 

Anonymous poster hash: 9428e...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...