Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 På en middagsskala der 1=usunt (som pannekaker) og 10=supersunt (som hjemmelaget grønnsakssuppe), hvordan vil dere rangere denne middagen? Karbonadedeig med saus laget av: Tomater, gulrøtter, løk, hvitløk og urter mikset sammen (og litt krydder), med spagetti og kokte grønnsaker til. Anonymous poster hash: 18689...3de
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Dette er ganske høyt, mer en 7-8. Anonymous poster hash: 1b76e...d32
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Det er vel bare spagettien som trekker ned, hvor mye den trekker ned kommer an på hva slags spagetti du valgte og hvor stor del av tallerkenen som var dekket med spagetti. Er det fullkornsspagetti vil jeg si det er en 8'er. Anonymous poster hash: 2b4ed...18f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 8 med fullkornspagetti.Og jeg bare lurer, er det noe godt med kokte grønnsaker til dette? Vi bruker alltid salat av noe slag. Anonymous poster hash: aecaa...090
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 8 med fullkornspagetti. Og jeg bare lurer, er det noe godt med kokte grønnsaker til dette? Vi bruker alltid salat av noe slag. Anonymous poster hash: aecaa...090 Vi har alltid kokte grønnsaker til dette. Er vel hva man er vant med Vi har for øvrig sluttet å bruke fullkornspasta. Etter en litt nøyere gransking av innholdet, kom vi fram til å forskjellen mellom vanlig og fullkorn er så minimal at en kvart skive med vanlig halvgrovt brød vil dekke differansen. Vi liker smaken på den vanlige best, så da har vi gått tilbake til den med god samvittighet. Barna våre spiser bare grovbrød uansett, så de får nok fiber i seg gjennom det. HI HI Anonymous poster hash: 18689...3de
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 dette er en bra og sunn middag.. 8 jeg ville servert med en grønn salat ved siden av! Anonymous poster hash: 9a0d1...a85
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 8 med fullkornspagetti. Og jeg bare lurer, er det noe godt med kokte grønnsaker til dette? Vi bruker alltid salat av noe slag. Anonymous poster hash: aecaa...090 Vi har alltid kokte grønnsaker til dette. Er vel hva man er vant med Vi har for øvrig sluttet å bruke fullkornspasta. Etter en litt nøyere gransking av innholdet, kom vi fram til å forskjellen mellom vanlig og fullkorn er så minimal at en kvart skive med vanlig halvgrovt brød vil dekke differansen. Vi liker smaken på den vanlige best, så da har vi gått tilbake til den med god samvittighet. Barna våre spiser bare grovbrød uansett, så de får nok fiber i seg gjennom det. HI HI Anonymous poster hash: 18689...3de Å, det visste jeg faktisk ikke! Jeg trodde jo fullkorn var så mye bedre (=sunnere)... Høres sunnere ut da Ja, det er vel kanskje hva en er vant til. Kanskje vi må prøve kokte grønnsaker her også neste gang vi har spagetti. Hva slags grønnsaker bruker dere? Blomkål, brokkoli? Gulrøtter? Erter? Noe annet jeg ikke kommer på i farta? Anonymous poster hash: aecaa...090
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 8 med fullkornspagetti.Og jeg bare lurer, er det noe godt med kokte grønnsaker til dette? Vi bruker alltid salat av noe slag.Anonymous poster hash: aecaa...090 Vi har alltid kokte grønnsaker til dette. Er vel hva man er vant med Vi har for øvrig sluttet å bruke fullkornspasta. Etter en litt nøyere gransking av innholdet, kom vi fram til å forskjellen mellom vanlig og fullkorn er så minimal at en kvart skive med vanlig halvgrovt brød vil dekke differansen. Vi liker smaken på den vanlige best, så da har vi gått tilbake til den med god samvittighet. Barna våre spiser bare grovbrød uansett, så de får nok fiber i seg gjennom det. HI HIAnonymous poster hash: 18689...3de Å, det visste jeg faktisk ikke! Jeg trodde jo fullkorn var så mye bedre (=sunnere)... Høres sunnere ut da Ja, det er vel kanskje hva en er vant til. Kanskje vi må prøve kokte grønnsaker her også neste gang vi har spagetti. Hva slags grønnsaker bruker dere? Blomkål, brokkoli? Gulrøtter? Erter? Noe annet jeg ikke kommer på i farta? Anonymous poster hash: aecaa...090 Høres og ser sunnere ut. Det blir tilsatt farge for at den skal bli mørkere. Anonymous poster hash: 4aa07...355
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 8 med fullkornspagetti. Og jeg bare lurer, er det noe godt med kokte grønnsaker til dette? Vi bruker alltid salat av noe slag. Anonymous poster hash: aecaa...090 Vi har alltid kokte grønnsaker til dette. Er vel hva man er vant med Vi har for øvrig sluttet å bruke fullkornspasta. Etter en litt nøyere gransking av innholdet, kom vi fram til å forskjellen mellom vanlig og fullkorn er så minimal at en kvart skive med vanlig halvgrovt brød vil dekke differansen. Vi liker smaken på den vanlige best, så da har vi gått tilbake til den med god samvittighet. Barna våre spiser bare grovbrød uansett, så de får nok fiber i seg gjennom det. HI HI Anonymous poster hash: 18689...3de Å, det visste jeg faktisk ikke! Jeg trodde jo fullkorn var så mye bedre (=sunnere)... Høres sunnere ut da Ja, det er vel kanskje hva en er vant til. Kanskje vi må prøve kokte grønnsaker her også neste gang vi har spagetti. Hva slags grønnsaker bruker dere? Blomkål, brokkoli? Gulrøtter? Erter? Noe annet jeg ikke kommer på i farta? Anonymous poster hash: aecaa...090 Ja, vi trodde også det skulle være så mye sunnere, men det er det ikke. Litt ja, men ikke så mye at det er verd det synes jeg. Vi pleier å ha gulrøtter og blomkål til dette. Erter er også godt, men det glemmer jeg alltid å kjøpe Anonymous poster hash: 18689...3de
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 8 med fullkornspagetti. Og jeg bare lurer, er det noe godt med kokte grønnsaker til dette? Vi bruker alltid salat av noe slag. Anonymous poster hash: aecaa...090 Vi har alltid kokte grønnsaker til dette. Er vel hva man er vant med Vi har for øvrig sluttet å bruke fullkornspasta. Etter en litt nøyere gransking av innholdet, kom vi fram til å forskjellen mellom vanlig og fullkorn er så minimal at en kvart skive med vanlig halvgrovt brød vil dekke differansen. Vi liker smaken på den vanlige best, så da har vi gått tilbake til den med god samvittighet. Barna våre spiser bare grovbrød uansett, så de får nok fiber i seg gjennom det. HI HI Anonymous poster hash: 18689...3de Å, det visste jeg faktisk ikke! Jeg trodde jo fullkorn var så mye bedre (=sunnere)... Høres sunnere ut da Ja, det er vel kanskje hva en er vant til. Kanskje vi må prøve kokte grønnsaker her også neste gang vi har spagetti. Hva slags grønnsaker bruker dere? Blomkål, brokkoli? Gulrøtter? Erter? Noe annet jeg ikke kommer på i farta? Anonymous poster hash: aecaa...090 Ja, vi trodde også det skulle være så mye sunnere, men det er det ikke. Litt ja, men ikke så mye at det er verd det synes jeg. Vi pleier å ha gulrøtter og blomkål til dette. Erter er også godt, men det glemmer jeg alltid å kjøpe Anonymous poster hash: 18689...3de Hmm, hva slags nøyere granskning av innholdet? Det er også forskjell på fullkornspasta. De som inneholder noe fullkorn, og de som er 100 % fullkorn. Hvilke er det du sikter til? Anonymous poster hash: af845...420
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #12 Skrevet 19. mars 2014 Fint hvetemel påvirker blodsukkeret helt annerledes enn grovt mel gjør, så jeg skjønner ikke hvordan de kan være omtrent like sunne. Jeg vet det er minimale forskjeller på antall kalorier, men forskjellen ligger vel i hvordan de påvirker blodsukkeret? Anonymous poster hash: 2b4ed...18f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Vi har ofte slike pastaretter og tenker ikke på det som spesielt sunne middager. Kanskje en sekser;) Veldig godt da. Anonymous poster hash: 9428e...ee4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå