Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Jeg har fått plass i barnehagen som var sistevalget. Den er uansett ikke aktuell, da det er altfor langt borte og jeg ikke har sertifikat. Står jeg automatisk på vent i de andre barnehagene? Eller er det lite sannsynlig at vi får plass et annet sted? Forsto meg ikke helt på det... Anonymous poster hash: 26c15...cc5
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 I vår kommune kan vi velge å takke ja til plasser lenge ned på lista og samtidig stå på venteliste på høyere valg, men da må vi huke av for det. Hvordan det er i din kommune er vanskelig å svare på. Anonymous poster hash: 8a24c...bb3
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Du kan stå på venteliste i en eller flere barnehager å få plass så fort det er noe ledig (noen slutter eller takker nei til plassen de fikk i år). Hadde jeg vært deg ville jeg ringt kommunen. Det kan jo være ulike ordninger i ulike kommuner. Du skal ha veldig flaks om du får plass fra høsten npr du har fått tildelt en plass. Men ville absolutt ringt kommunen. Kanskje de kan ta ekstra hensyn også... Anonymous poster hash: a6dd8...901
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Joda, jeg kunne krysse av å ikke ta plassen, men å stå på vent. Men da får man ikke svar før evt noen takker nei? Det sto ikke noe mer info om det.. Ikke min dag i dag, måtte betale 10000 i restskatt også :-/ Anonymous poster hash: 26c15...cc5
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Du kan fint stå på venteliste, men sier du fra deg plass der du har fått nå, så står du uten "rettigheter". Kommunen har kun plikt til å skaffe plass innad kommunen. Altså er det uvesentlig hvor. I vår kommune kan man takke ja til en plass også stå på venteliste i en annen barnehage samtidig. Ellers kan du jo faktisk risikere å stå uten plass noen steder. Anonymous poster hash: ac417...e18
LME1001 Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Du må takke ja til den plassen som du har fått, selv om den er uaktuell. Og så setter du deg på ventelistene til de andre bhg. Skulle du være så uheldig å ikke komme inn noen andre plass, sier du opp før bhgstart, eller evt betaler første mnd og sier opp. Du har litt å tape, men mest å vinne, da det er stor sannsynlighet for at noen andre soer fra seg sin plass.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Ring kommunen din og forhør deg! Anonymous poster hash: ff6c0...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå