sug lut Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Selvangivelsen sier store tall riktig vei, 26.453 store kroner tilbake - dette kan bli en sykt bra sommer! (Nei, jeg har ikke sjekket tallene, men jeg nekter å gjøre det før jeg har nytt følelsen en stund til.) (Og nei, jeg gidder ikke bruke livet mitt på den slags petimetervirksomhet så jeg gidder ikke justere skattetrekk for skattepenger er et av livets små goder, faktisk, og en helt perfekt måte å spare på.)
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Jeg er helt enig med deg! Skattepenger gleder faktisk stort 2 ganger i året og er blant topp 10! Det gleder når man endelig kan lese hva man får, og når man faktisk får dem Jeg får også en god slump igjen selv om jeg ikke får dem før i oktober pga. jeg er gift med en som er selvstendig næringsdrivende. Det er uansett en glede og da er det lov å ta penger fra buffer eller sparekonto med god samvittighet når man vet at i oktober så kan man betale tilbake (Ingen av oss som får feriepenger i år).
Anne-B. Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Oi, så flott! Det er direkte deilig. Jeg håper jeg får igjen, har ikke sjekket enda. Venter av litt.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Jeg må dobbeltsjekke, for jeg får bare noen hundrelapper igjen, og det på 80% lønn og 500 kr i ekstratrekk gjennom hele fjoråret. Mens jeg i fjor fikk igjen femsifret, med 100% lønn og mindre skattetrekk. Jeg trodde jeg hadde ganske grei forståelse for skatteberegning, men jeg innser at jeg tok feil..
sug lut Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2014 Jeg er helt enig med deg! Skattepenger gleder faktisk stort 2 ganger i året og er blant topp 10! Det gleder når man endelig kan lese hva man får, og når man faktisk får dem Jeg får også en god slump igjen selv om jeg ikke får dem før i oktober pga. jeg er gift med en som er selvstendig næringsdrivende. Det er uansett en glede og da er det lov å ta penger fra buffer eller sparekonto med god samvittighet når man vet at i oktober så kan man betale tilbake (Ingen av oss som får feriepenger i år). Ikke sant? Selv om jeg også LEVENDE husker det året jeg fikk tilsvarende i baksmell, men da var jeg helt yrkeslivogbarnoglån-novise, jeg innbiller meg å ha litt mer styring nå.
Ugl@ ruger... Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Får igjen over 11 000, mannen har ikke sjekket sin, men regner med at han skal ha igjen litt han også. Tror jeg skal banke alt inn på sparekontoen, blir ikke mye fartinga denne sommeren :-)
Anne-B. Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Dvs, jeg visste jo at jeg fikk igjen, men ikke hvor mye. Det ble en liten slump. Det meste skal på sparekonto, trygt, men kjedelig.
prekæs Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 Det var stor spenning her med tanke på mannens jobbytte. Han har vel aldri vært nærmere 0, med 9 kroner i restskatt. Jeg fikk noen tusenlapper da:) Gratulerer med 5 sifret:)
Gjest Fru Banderas Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 Men assa... ok, jeg er korka, men jeg se bare "Skatteoppgjøret 2012" ?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 Men assa... ok, jeg er korka, men jeg se bare "Skatteoppgjøret 2012" ? Da har du gjerne ikke registrert deg som e-bruker? For det er bare de som har det som får se oppgjøret for 2013 nå, mens andre må vente til 1.april.
Gjest Fru Banderas Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 Men assa... ok, jeg er korka, men jeg se bare "Skatteoppgjøret 2012" ? Da har du gjerne ikke registrert deg som e-bruker? For det er bare de som har det som får se oppgjøret for 2013 nå, mens andre må vente til 1.april. Å. Denne nymotens teknologi altså!
sug lut Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 19. mars 2014 Dvs, jeg visste jo at jeg fikk igjen, men ikke hvor mye. Det ble en liten slump. Det meste skal på sparekonto, trygt, men kjedelig. Jeg har en bufferkonto med stort sett støv og spindelvev etter siste bilkjøp uten lån, så det hele går dit inn. Men bare å vite at det er sånn gjør jo noe med tryggheten, og da kan jeg sprelle mye mer i sommer, pluss at jeg satser på feite feriepenger (og de er jo faktisk ganske kule for der er det aldri baksmell )
Anne-B. Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Dvs, jeg visste jo at jeg fikk igjen, men ikke hvor mye. Det ble en liten slump. Det meste skal på sparekonto, trygt, men kjedelig. Jeg har en bufferkonto med stort sett støv og spindelvev etter siste bilkjøp uten lån, så det hele går dit inn. Men bare å vite at det er sånn gjør jo noe med tryggheten, og da kan jeg sprelle mye mer i sommer, pluss at jeg satser på feite feriepenger (og de er jo faktisk ganske kule for der er det aldri baksmell ) Det trekkes i fra og ditt og datt og jeg ender alltid opp med ca det samme som en vanlig månedslønn. Kan vel være fordi jeg tjener såpass lite, de opptjente feriepengene tilsvarer ca en dobbel månedslønn, og når månedslønna trekkes fra feriepengene, så sitter jeg igjen med like mye. Jeg GLEDER meg til full stilling og bedre lønn. Det må jeg bare si.
sug lut Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #14 Skrevet 19. mars 2014 Dvs, jeg visste jo at jeg fikk igjen, men ikke hvor mye. Det ble en liten slump. Det meste skal på sparekonto, trygt, men kjedelig. Jeg har en bufferkonto med stort sett støv og spindelvev etter siste bilkjøp uten lån, så det hele går dit inn. Men bare å vite at det er sånn gjør jo noe med tryggheten, og da kan jeg sprelle mye mer i sommer, pluss at jeg satser på feite feriepenger (og de er jo faktisk ganske kule for der er det aldri baksmell ) Det trekkes i fra og ditt og datt og jeg ender alltid opp med ca det samme som en vanlig månedslønn. Kan vel være fordi jeg tjener såpass lite, de opptjente feriepengene tilsvarer ca en dobbel månedslønn, og når månedslønna trekkes fra feriepengene, så sitter jeg igjen med like mye. Jeg GLEDER meg til full stilling og bedre lønn. Det må jeg bare si. Ser den. Blir mer Gudrun på full lønn Ellers hater jeg generelt alt av utregninger av denslags så i hodet mitt heter det "jeg skal skatte en tredjedel og jeg får ti prosent av fjoråret i ferielønn", uten noen som helst andre forbehold, selv om jeg veit det ikke stemmer helt. Deler av voksenlivet blir altfor kjedelig ellers. Jeg vet av samme grunn aldri prisen på ting, spør meg ikke hva en liter melk koster, eller hvor mye jeg har på konto annet enn om det er dekning for de regningene som skal inn.
Dr. Fyll Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Er så enig med deg. Her kommer det 16000 ekstra til sommerferien. Og ja, jeg vet godt at jeg får penger igjen hvert år, jeg har jo lagt opp til det ved å be om ekstra skattetrekk. Likevel er gleden like stor hver gang Dette er penger som er øremerket sommerkos, og jeg trives godt med å spare til ferie på den usynlige måten.
frk Nilsen Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Får igjen ca 2500,- Går rett inn i sommerens shoppebudsjett
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 19. mars 2014 #17 Skrevet 19. mars 2014 Jeg får igjen 27 000 og noe - er så glad atte Og sa opp jobben min i dag med sluttpakke, så herfra går det bare oppover - forhåpentligvis
amandine Skrevet 19. mars 2014 #18 Skrevet 19. mars 2014 Da forholder jeg meg bare stille, ruggende i et hjørne. Det blir lenge til Provence.
sug lut Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #19 Skrevet 19. mars 2014 Da forholder jeg meg bare stille, ruggende i et hjørne. Det blir lenge til Provence. *klappepå*
bIomstre Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 Sukk, same procedure as last year (and same procedure as every fu..ing year!). Nei kjære fogd, jeg skal ikke betale 30000 i år heller! Hvorfor får jeg ikke noe gjeld når jeg står som medlånetaker? Er det banken jeg må banke?
sug lut Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #21 Skrevet 19. mars 2014 Sukk, same procedure as last year (and same procedure as every fu..ing year!). Nei kjære fogd, jeg skal ikke betale 30000 i år heller! Hvorfor får jeg ikke noe gjeld når jeg står som medlånetaker? Er det banken jeg må banke? Helvetes bankhelvetene setter tydeligvis alltid mannen som hovedlåntaker. Det er så ravende kjipt.
SnekkerPelle Skrevet 20. mars 2014 #22 Skrevet 20. mars 2014 Sukk, same procedure as last year (and same procedure as every fu..ing year!). Nei kjære fogd, jeg skal ikke betale 30000 i år heller! Hvorfor får jeg ikke noe gjeld når jeg står som medlånetaker? Er det banken jeg må banke? Helvetes bankhelvetene setter tydeligvis alltid mannen som hovedlåntaker. Det er så ravende kjipt. Ikke her i huset!
Ziva Skrevet 20. mars 2014 #23 Skrevet 20. mars 2014 Jeg hater skatteoppgjøret. Vi får igjen ganske god sum hvert år, men det er samme styret hvert evja år. Firmabiler, goder som trekkes som ikke skal trekkes og gud vet hva. I år kan jeg heller ikke rømme til min bestemor når gubben setter i gang. Må finne meg et nytt tilfluktssted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå