Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Hvorfor tok du bypass eller sleeve? Komplikasjoner, positivt eller negativt? Anonymous poster hash: 823f1...d34
Siljeski24 Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Jeg kan fortelle litt om min historie.. Jeg er ei jente på 23 år. Hele mitt liv har jeg følt at jeg var annerledes, eller, fra ungdomsalderen. Har prøvd alt Fra eneringsfysiolog som kom hjem til oss en gang i uka, vært med på prosjekter for unge som trener lite og vært på kurser og prøvd alt mulig. Jeg har prøvd å spist sunt, trent og alt etter boka. Men aldri nok. Jeg vet selv at jeg hadde nok klart det uten, men det var spesielt de årene fra jeg var 18-20 det virkelig gikk inn på meg.. Jeg prøvde Shake kur. Betalte oppimot 20 tusen kroner for alt av shaker, personelig trener og kurs to ganger i uka. Jeg gikk ned som bare det. Fra 76-60. Jeg spiste ikke mat på 6 uker. Ikke så mye som en smule. Og da sommer ferien kom og jeg skulle klare meg litt mer på egenhånd sklei alt ut.. Jeg skjønte ikke at det å spise normale måltider etterpå ville ende med st kroppen sparer på alt den får i seg, og bestemte meg for at greit. Jeg får begynne igjen til høsten. Kose meg i sommer..... Når høsten kom var jeg like klar hver mandag, så "bare denne uka" kunne jeg kose meg litt ekstra. Og slik fortsatte det. Uke etter uke, i to år. Med et humør som var som en berg og dal bane og en mor som gråt av smerte fordi hun så hva jeg gjorde med meg selv. Forsiktig prøvde hun og motivere meg. Men jeg så på det som mas. Hvorfor skulle hun bestemme det? Hva ga hun retten til å si sånne ting? Jeg var så sint!! Jeg spise på trass. I skjul. Later som jeg gikk på Shake. Latet som jeg gikk på trening. Jeg får vondt i magen av å tenke på det.. Jeg gikk fra rundt 76-96.. På to år. Jeg var dypt ulykkelig, men jeg fortsatte. Og fortsatte. Og ble mer og mer sint og følte meg mislykket, og det gikk hardt utover familien. Ikke et pip ville jeg høre. Jeg gjorde alt det motsatte av hva jeg visste de ville, og hva jeg burde. En dag viste mamma meg bilder av lenahansen89.blogg.no som har tatt operasjon. Det klikket totalt for meg. Hun sa ikke mer. Ikke på 2 måneder. Jeg fikk tid til å tenke. Operasjonen sto i hodet på meg hele tiden. Ville jeg? Turte jeg? En natt bestemte jeg meg. Jeg skal gjøre det. Uken etterpå var jeg på konsultasjon på Aleris i Oslo. De sa jeg kunne ta gastric bypass og kom til å få et fantastisk resultat.. Valget endte på cftk i Sverige. FANTASTISK plass!!! Utrolig flinke og skjønne leger som behandlet meg Kjempe bra og fikk meg til å føle meg trygg. En mnd etter konsultasjonen i Oslo til jeg sleeve i Sverige. De ville ikke utføre bypass på meg, fordi de sa jeg ville ende med å bli underernært siden jeg veide 96 kg. Det er det beste valget jeg noen sinne har tatt. Har gått ned 42 kg og vært stabil en god stund. Ingen bivirkninger, utenom at jeg gikk gallestein.. Operert vekk. Hadde aldri vært i tvil!! For min del har vært den største gaven jeg noen gang hat gitt meg selv.
Gjest Jigglewiggle Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 Tråden er ryddet for reklame. JW, brukermoderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå