Gå til innhold

Legger man på seg av p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er singel, og har et ganske trasig sexliv for tiden, men hører at man går opp i vekt av p-piller? Jeg ønsker å legge på meg, så burde jeg begynne på det? Har aldri brukt det før, har hatt spiral og stav.. 

Anonymous poster hash: 7ac39...25a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen legger på seg, men langt fra alle.

Jeg ville ikke begynt på pillen av den grunn hvis du ikke trenger det som prevensjon. P-pillene tukler til hormonene dine og kan gi mange uønskede bivirkninger.

Anonymous poster hash: b992c...770
Skrevet

Jeg la på meg 10 kg. Men la nok ikke på meg av selve pillen, men fikk VELDIG økt matlyst ;) Så har du mer viljestyrke enn meg, så skal det gå bra :)

Anonymous poster hash: 4fea8...164

Skrevet

I følge forskning nei, i følge manges erfaringer ja. Så da er spørsmålet: Er det pillen i seg selv som er skylden, eller er det den som får skylden ;)

Anonymous poster hash: 35db4...1dd
Skrevet

Nei, man legger ikke på seg av p-pillen.

Men noen mener å opplever at p-pillen gir økt matlyst, og følger man den ekstra matlysten og spiser mer mat enn man trenger så legger man på seg av forandringen i kostholdet.

Anonymous poster hash: 473fd...45d
Skrevet

Ja! Man kan det

Anonymous poster hash: 69487...c24

Skrevet

Nei, man legger ikke på seg av p-pillen.

Men noen mener å opplever at p-pillen gir økt matlyst, og følger man den ekstra matlysten og spiser mer mat enn man trenger så legger man på seg av forandringen i kostholdet.

Anonymous poster hash: 473fd...45d

Åjoda, det gjør enkelte som ikke tåler p-piller. Det står også som en av de vanlige bivirkninger på vedlegget til pillepakken - vektoppgang. Problemet er at mange får vann i kroppen av p-pillene, og mange får lavere forbrenning som følge av at hormoner er blitt klusset med. Jeg endret IKKE kosthold da jeg begynte på p-piller for 2 år siden og gikk opp 4 kilo på 1 måned. Før det har jeg alltid vært undervektig og kunne spise hva jeg ville uten å legge et gram på meg. Så å tro at jeg plutselig begynte å spise det tredobbelte at det jeg gjorde før blir helt feil.

Anonymous poster hash: 73ba4...35a

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Nei, i utgangspunktet gjør man ikke det, men hormonene i pillene vil gi forbigående økt vannretensjon slik at vekten vil øke noen kilo pga vann. Andre igjen har ofte samtidig som ppillestart kommet i et fast forhold med mer kosemat og mindre bevegelse som igjen kan forklare økt vekt.

Skrevet

Nei, man legger ikke på seg av p-pillen. Men noen mener å opplever at p-pillen gir økt matlyst, og følger man den ekstra matlysten og spiser mer mat enn man trenger så legger man på seg av forandringen i kostholdet.Anonymous poster hash: 473fd...45d

Åjoda, det gjør enkelte som ikke tåler p-piller. Det står også som en av de vanlige bivirkninger på vedlegget til pillepakken - vektoppgang. Problemet er at mange får vann i kroppen av p-pillene, og mange får lavere forbrenning som følge av at hormoner er blitt klusset med. Jeg endret IKKE kosthold da jeg begynte på p-piller for 2 år siden og gikk opp 4 kilo på 1 måned. Før det har jeg alltid vært undervektig og kunne spise hva jeg ville uten å legge et gram på meg. Så å tro at jeg plutselig begynte å spise det tredobbelte at det jeg gjorde før blir helt feil. Anonymous poster hash: 73ba4...35a

Hvis du gikk opp 4kg på en måned, uten å forandre kosthold, ja hvor kom de kiloene fra tro????? Merkelig!!

Jeg har tatt pillen i over 15 år og ikke lagt på meg et gram pga av den. De fleste reagerer ikke på bivirkningene :)

Anonymous poster hash: fbd55...0d7

Skrevet

Jeg har gått på 3-4 forskjellige p-pillemerker.

De eneste jeg la på meg av var Cerazette. Gikk opp 5 kilo på de. Og det var ikke pga økt matlyst.

Kiloene forsvant ganske raskt av seg selv når jeg sluttet med de, dvs gikk over til annet merke(Loette)

Anonymous poster hash: cd1b1...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...