Gå til innhold

Barnets hode faller forover i bilstol, soving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er et år og vi har gått over til bilstol nr 2. Fra 9 kg. Merker allerede at jeg savner babystolen! Er et maxi cosi, og det er vippet bak i hvileposisjon. Likevel ramler hodet framover når hun sovner i bilstolen.

Vet dette er vanlig, men kan man på noen måte få dem til å sove i "normal stilling" med hodet ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt, du kan prøve å se om du kan vippe stolen litt bakover, det kan jeg med mitt sete.

Skrevet

Helt normalt, du kan prøve å se om du kan vippe stolen litt bakover, det kan jeg med mitt sete.

Det er vippet bakover, men hun ligger like ekkelt med hodet. Trodde først jeg ikke hadde strammet sælene da jeg så det, men disse er stramme. Men vi blir vel så myke i nakken når vi sover vi også ;)

Skrevet

Hun våkner hvis det blir for ubehagelig :)

Skrevet

Du kan kjøpe en slik oppblåsbar krage som mange bruker på fly. Bruk den motsatt vei, altså med åpningen bakover. Finnes mange fine i barnestørrelser.

Anonymous poster hash: a9f2c...033

Skrevet

Du kan kjøpe en slik oppblåsbar krage som mange bruker på fly. Bruk den motsatt vei, altså med åpningen bakover. Finnes mange fine i barnestørrelser.

Skrevet

Vi hadde problemer med det da eldstemann var liten, og da brukte vi en slik pute/ring av stoff med borrelås under haken.om vi skulle kjøre langt. Ellers er det ikke så farlig om hodet henger fremover.

Skrevet

Jeg kjøpte borrelås med tape og limte krok-delen på utsiden av hodestøtten. Så kjøpte jeg et pannebånd (à la McEnroe) og klippet opp, det fester du lett i borrelåsen, på tvers over barnets panne og vips voilà har du hodet i ro.

Skrevet

VI kjøpte sånn fast "isopor" (heter ikke det, men har aldri sett den i noen annen farge enn lilla) hos et byggvarehus og skar til en "kile" som vi la under setet for å få det litt mer i vinkel. Det fungerte veldig greit.

Anonymous poster hash: 9373c...6e6
Skrevet

Barnet flytter på hode om det blir ubehagelig mer eller mindre det er underutviklet :) ellers kan du vel bruke oppblåsbar krage motsatt gei som ei over her skriver :)

Anonymous poster hash: 3e2f8...166

Skrevet

Vi fikk beskjed på babyshop om å ikke bygge opp under setet for å endre vinkelen. Det kunne gå ut over sikkerheten til setet. Stemmer også for borrelås metoden... Vi har britax multitech og kan justere ryggen litt iallefall slik at det ikke blir så bratt, fikk de på butikken til å vise oss. :) kanskje det går på deres sete og?

Skrevet

Kjære vene ikke begynn å stable noe under setet i alle fall!

Bytt heller sete. Prøv ulike typer.

Selv har vi besafe x3 med izofix. Det er det setet som bikker mest bakover i vår bil. Hatt mange forskjellige typer.

Husk at de skal ikke ligge for mye bakover heller.

Da knekker bare skulder/kragebein ved en krasj og barnet forsvinner ut av setet!

Rumpa, ryggen og hodet skal ta i mot kraften ved en krasj. Ikke skuldrene.

:)

Skrevet

Samme skjer her

Anonymous poster hash: 89eb0...37b

Skrevet

Kjøpte nakkepute hos apoteket som jeg snur andre veien. Funker godt det:)

Anonymous poster hash: 7d3df...5c0

Skrevet

Nei jeg vil ikke legge noe under setet. Har nakkestøtte, men ikke prøvd å ha den motsatt vei. Setet kan som nevnt vippes bakover, men barnets hode faller likevel framover.

Men ja, hun våkner vel vis det er ubehagelig :)

Skrevet

anbefaler Besafe izi Plus! Markedets beste liggestilling, kan velge 3 forskjellige sittestillingen. Vi byttet sete når mini var 1 år, hodet har aldri falt fremover :)

Anonymous poster hash: 6f5ab...af1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...